Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 36
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Mijn gitaarleraar had ook zo'n tele uit de goedkoopste serie. Prima ding.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Nou, na wat omzwervingen heb ik hem dan ook binnen.

    Ik had hem eerst nieuw aangeschaft maar hij had een defecte selector switch (zie dit topic).
    Van de week heb ik een tweedehands 611 VFM aangeschaft in Tabacco Sunburst.
    Ik vind het toch wel een fantastische gitaar. Het is op dit moment mijn nummer 1 gitaar.

    Een paar korte opmerkingen:
    De hardware is allemaal prima.
    De Grover locking stemmechanieken zijn fantastisch; zeer stemvast. Gelijk ook mijn favoriete mechanismen.
    Heerlijke hals. Lekker dik gelakt waar ik van hou.
    Prima tremolo ook. Het probleem met de tremolo dat hier genoemt wordt (te weinig subtiel gebruik mogelijk) herken ik totaal niet bij beide 611's die ik heb gehad.
    https://www.guitarinteractivemagazin...ifica-611-vfm/

    Het geluid is heel goed en het is werkelijk een heel veelzijdige gitaar.
    De hals pickup is echt super. Van de humbucker gebruik ik vooral de single coil en die klinkt ook heel goed.
    In dit topic werd gezegd dat de feel en sound van deze gitaar aan een tele deed denken en dat klopt heel aardig.
    Eigenlijk is het een heel moderne rockgitaar met een vlakke toets e.d. die toch heel vintage klinkt.
    Volgens mij is kun je met deze gitaar alles spelen: rock, jazz, surf, metal....you name it.

    Hier plaatje van het internet (niet de mijne maar wel dezelfde uiterlijk).
    Als ik tijd heb zal ik nog wat posten.




    Laatst gewijzigd door telecastermaster; 10 september 2017 om 18:48
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Mooi plank hoor. Knap van Yamaha dat ze heel veel gitaar voor relatief weinig geld bieden. Ook 112-serie steekt goed in elkaar (eentje gekocht voor mijn neefje).
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Mijn 612 is inmiddels door de wittebroodsweken heen. E moet een nieuwe volume pot in, deze blijft ondanks schoonmaken een kraakje houden.

    Ik begin te wennen aan het brug-element. Het drukt wat minder dan mijn gitaren met Super Distortions en JB's. Wat minder metal en wat meer rock.

    Heb hem nu een paar keer mee gehad naar de repetitie, beviel prima. Hij speelt als een droom, erg veelzijdig geluid. De stem-mechanieken zijn echt een aanrader, het stemmen voelt zo ontzettend soepel. Ligt ook aan de topkam maar de mechanieken voelen gewoon geil.

    En de 611 is een erg comfortabele gitaar. Ergonomisch prima en lekker licht. Dikke aanrader!

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.427

    Standaard

    Echt een deftige strat hoor, mooi.
    Je kan trouwens de gitaar ook eens een avond mee op de bank nemen en de hele avond aan die pot draaien. Meestal verdwijnen de meeste kraakjes. let wel echt belachelijk veel draaien aan die pot, je hebt er ook apparaatjes voor.
    Bijna niemand geloofd me als ik dat zeg maar de pot moet wel erg verrot zijn als dat niet helpt.


    Wat ben ik aan het doen, een van de grootse kenners hier van advies voorzien, wat hij natuurlijk zelf ook wel weet, maar echt het werkt heel vaak.
    Laatst gewijzigd door arnoldtims; 11 september 2017 om 19:29

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Ik heb er al aardig veel aan zitten draaien, het kraakje lijkt steeds weg maar is er dan toch ineens weer..

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Vandaag of morgen komt er gewoon helemaal niks meer uit. Zo ging het bij een Pacifica van mij. Het wordt echt niet meer beter, hij gaat na veel bedienen gewoon helemaal onderbreken.

    De pickup selector en potmeters zijn zwakke punten, die had ik beide snel vervangen wegens geluiduitval.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Zo, even een update. De 611 was even in het vergeethoekje beland door nog een nieuwe aanwinst maar bij opnieuw bespelen kwam ik er toch wel achter dat ik de Pacifica lekker vind spelen, het halselement is erg lekker maar die SH-14 bij de brug is niet mijn ding. In de humbuckerstand te wollig voor mij, niet genoeg druk en strakheid.

    Dus vandaag de stoute klompjes maar even aangetrokken en er een SD Jeff Beck in gezet, meteen de volumepotmeter vervangen. Was nog een behoorlijke klus, er zit een hoop priegelzooi in het elektronicavak met erg weinig ruimte. Maar goed, het is gelukt en hop: lekker strakke RAWK-plank.

    De laatste jaren was ik langzaam overgestapt van Jeff Becks naar Super Distortions omdat ik de JB's te "broeierig" vond, maar dit klinkt toch gewoon heel goed. In de LTD Viper 401 die ik als laatste heb aangeschaft zit ook een JB en het viel me meteen op dat dat zo lekker klonk. Maakt ook veel uit in welke gitaar natuurlijk, in mijn Strat met esdoorn toets vind ik de JB dan weer minder. Misschien daar maar eens een Super Distortion in gooien. Het houdt je van de straat.
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Ben benieuwd naar een soundclipje. Mooi gitaartje en misschien ook iets voor mij..
    Wie weet wat ik tegenkom op MP

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Zo, even een update. De 611 was even in het vergeethoekje beland door nog een nieuwe aanwinst maar bij opnieuw bespelen kwam ik er toch wel achter dat ik de Pacifica lekker vind spelen, het halselement is erg lekker maar die SH-14 bij de brug is niet mijn ding.
    Mij bevalt ie juist heel goed. Als je hem wegdoet mail me dan. Ik wil hem wel van je overnemen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top