Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 59
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Waarom zou optreden eigenlijk een remedie zijn tegen gas???
    Als je optreed heb je andere prioriteiten. Dan is het belangrijk dat iets op stemming blijft bijvoorbeeld, dat je geen last hebt van rondzingen, dat je versterker niet bromt, dat je snoeren betrouwbaar zijn, dat je amp te tillen is.. enz enz.
    Gas is toch vaak een luxe probleem, een kwestie van teveel tijd om handen.
    Het is helemaal niet verkeerd om af en toe jezelf te verbreden in de mogelijkheden maar dat is wat anders dan nachtenlang liggen te piekeren of pickupje zus of zo.

    Die bassbreaker is een prima amp voor wat het moet doen maar ook geen man overboord om wat anders te proberen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Als je optreed heb je andere prioriteiten. Dan is het belangrijk dat iets op stemming blijft bijvoorbeeld, dat je geen last hebt van rondzingen, dat je versterker niet bromt, dat je snoeren betrouwbaar zijn, dat je amp te tillen is.. enz enz.
    Gas is toch vaak een luxe probleem, een kwestie van teveel tijd om handen.
    Het is helemaal niet verkeerd om af en toe jezelf te verbreden in de mogelijkheden maar dat is wat anders dan nachtenlang liggen te piekeren of pickupje zus of zo.

    Die bassbreaker is een prima amp voor wat het moet doen maar ook geen man overboord om wat anders te proberen.
    Dan heb ik teveel tijd. Ik treed nu vrikdag ook weer op en het is ook maar 2 weken geleden dat we optraden. Ik ben niet bezig met kabels hoor. Wel met optimalisatie van klank en uitstraling. Dus gitaar en versterker hehe.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Juist als ik veel moet spelen komt bij mij het GAS omhoog. Dan krijg ik weer inspiratie en moet ik weer nieuwe en andere dingen hebben en proberen. Als het muzikaal even in rustiger water komt hoeft dat allemaal niet zo.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Ik snap GAS wel maar heb er zelf nauwelijks last van. Doe met een multifx meestal zo'n 10 jaar. Gitaren ook minimaal.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Het tricky part is dat ik dan ook elke keer iets nieuw zie waarvan ik denk dat het daarmee beter zal gaan. Beter klinken, beter spelen, meer motivatie,.....
    Maar eigenlijk begint het dan gewoon opnieuw.
    Ha ha, dat gaat niet meer over, leg je er bij neer ...

    En idd. de plank(en) voor 'op de planken' moet aan wat andere specs voldoen, dan een hebbedingetje
    voor thuis/studio. Maar het gevoel van, zou het nog beter kunnen?, blijft bij mij onverminderd de kop
    op steken ...

    En dan hebben we het nog niet eens over amps, pedalen en aanverwante gear gehad ...

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Bij mij is het puur conservatisme. Iets wat voor mij werkt, voldoet en dan hoef ik niets nieuws. Speel al 15 jaar met dezelfde fx unit, nooit behoefte gehad om dit te vervangen. Tenzij het kapot gaat, vervang ik het.

  7. #27

    Standaard

    Ik speel bijv never be clever (H.Brood) op een strat en daar gaat de solo ook "over mijn frets heen" , die speel ik gewoon een octaaf lager.
    Speel je de G&R versie van knocking on heavens door? Want die staan orgineel dacht ik in F# dus kun je toch 1 stap lager?
    Slash doet het met een 22 fret LP ;-)
    (Kan het fout hebben, want het is een tijd geleden en ik speel hem meestal in G)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom1984 Bekijk bericht
    Dat geld ook voor mij zo.
    Alleen ik moet wel.
    Onze zangeres will persé knocking on heavens door in F zingen.
    Voor de solo heb ik dan de 23ste fret nodig......die een strat niet heeft :-(.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Ik speel bijv never be clever (H.Brood) op een strat en daar gaat de solo ook "over mijn frets heen" , die speel ik gewoon een octaaf lager.
    Speel je de G&R versie van knocking on heavens door? Want die staan orgineel dacht ik in F# dus kun je toch 1 stap lager?
    Slash doet het met een 22 fret LP ;-)
    (Kan het fout hebben, want het is een tijd geleden en ik speel hem meestal in G)
    Ja de versie van GnR.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Ook wel eens gespeeld met een bandje, toen pielde ik gewoon wat in het wilde weg.
    ALLES IS VERKOCHT!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Even terug naar de bron van dit topic.
    In een bepaalde fase als gitarist zijnde herken ik het gevoel van het denken beter te worden als gitarist door betere (duurdere) gitaren.

    Grote farce is dat. gitaarspelen blijft een fysieke aangelegenheid en een duurdere gitaar gaat dat echt niet beter maken. je zult het echt zelf moeten doen, en dat kan al op relatief goedkoop materiaal.

    Verder speel ik zelf wel eens met de gedachte om mijn 2 les pauls te verkopen en daarvoor in de plaats een 4 of 5 tal Ibanezzen te kopen. Waarom? geen idee, maar het trekt me op één of andere manier.
    Dit gaat overigens nooit werkelijkheid worden, de Les Pauls blijven mijn soort instrumenten.
    Toooooooooooooooone!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top