Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 50
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Voor mij is zelf een fatsoenlijk geluid, liefst met wapperende broekspijpen en/of klotsende nieren toch wel de helft van de lol.
    Anders wordt het toch al snel interessant om niet in een feesttent vol zatte boeren te staan waar al mijn zooi toch meer te lijden heeft dan thuis

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    de keren dat ik via IEM (universele doppen, dat wel) gespeeld, herken ik exact hetzelfde als wat Da Vinci aangeeft. Het klinkt gewoon voor gene meter.
    Voor mij maakt het geluid wel wat uit. Als de sound niet uitmaakt hoeft niemand met zijn geliefde versterker te spelen toch?
    Als je honderden of eerder duizenden uitgeeft aan gitaren, elementen, kabels, etc, dan wil je toch meer dan "acceptabel", nietwaar?
    +1000 tekens!
    Kris

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Had DML al gereageerd? Die speelt toch naar tevredenheid met IEs? Wij zelf trouwens ook wel maar ik, zanger(es)s(en) en evt akoestische gitarist spelen altijd met monitor, de bassist, toetsenist en drummer met de IE.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Voor mij is zelf een fatsoenlijk geluid, liefst met wapperende broekspijpen en/of klotsende nieren toch wel de helft van de lol.
    Anders wordt het toch al snel interessant om niet in een feesttent vol zatte boeren te staan waar al mijn zooi toch meer te lijden heeft dan thuis
    Enige nuance is wel op zijn plaats lijkt me 😊
    De wapperende broekspijpen klinkt allemaal wel stoer, maar ik vind mijn huidige gehoorschade eigenlijk wel voldoende. En met oordoppen spelen kan me evenmin bekoren. Daarbij hoor ik mezelf vaak niet goed genoeg. Plus dat het, met of zonder oordoppen, nogal afhankelijk is van waar je staat hoe je je bandleden of jezelf hoort.

    In ear is dus zeker niet zonder nadelen, maar de details die je hoort, dat overal én op een veilig volume is voor mij toch doorslaggevend.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ik zweer bij in ear. Geen gehoorschade nog en dat wil ik zo houden.
    Tot 4 jaar geleden altijd in bands gespeeld zonder in ear, dat ik m'n gehoor nog heb zonder problemen is een wonder.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    @Da Vinci: wa's er mis met good ole fashioned monitoren eeigenlijk? Of gaat dat ook te hard?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    @Da Vinci: wa's er mis met good ole fashioned monitoren eeigenlijk? Of gaat dat ook te hard?
    Ja vind ik wel. Dat ligt deels aan onze band hoor, we krijgen het niet voor elkaar zacht te repeteren. Maar in een klein café waar je backline dienst doet als zaalversteeking gaat het tijdens een optreden altijd te hard.

    Volgens mij kan je ca. 4 uur veilig zitten ik 80dB, bij iedere 3dB erbij halveert die tijd. Daar zit je gewoon heel snel aan. Dat was natuurlijk altijd overtrokken gelul; hoe kan je anders naar een groot concert (dat zou maar een paar minuten veilig zijn en toch kom je zonder (permanente) (merkbare) gehoorschade thuis. Tot ik ineens tinnitus had...

    Hoewel dat onherstelbaar is merk ik nu overigens wel dat het minder wordt als ik me een hele lange tijd niet blootstel aan hoge volumes. Heb nu twee weken op de camping gezeten dan dat scheel enorm. Ik ben dan ook echt niet meer onbeschermd in de herrie te vinden.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Enige nuance is wel op zijn plaats lijkt me ��
    De wapperende broekspijpen klinkt allemaal wel stoer, maar ik vind mijn huidige gehoorschade eigenlijk wel voldoende. En met oordoppen spelen kan me evenmin bekoren. Daarbij hoor ik mezelf vaak niet goed genoeg.
    wat gehoorbescherming betreft heb je wel een punt; ik gebruik zelf altijd doppen, 20dB, maar als het een beetje wil zit je al snel boven de 100dB, waardoor 20dB eigenlijk al weer niet genoeg is.

    Maar jezelf niet horen? Ik heb nooit problemen om mezelf te horen eigenlijk,tenzij het echt een heel grote zaal is (waardoor je versterker echt heel ver weg staat), én de monitormix dan ook nog slecht is.
    Maar goed, maakt niet uit, je speelt nu eenmaal in-ear, dus plaatsing van de versterker veranderen heeft dan niet veel zin

  9. #29

    Standaard

    een van de belangrijkste factoren bij gitaristen en vocalisten blijkt steeds weer op een ding terug te komen.
    Speel je lekker met een goed bandgeluid als referentie.
    of speel je pas lekker met JOUW persoonlijke instrument als referentie.
    .
    Als je primair op jouw ene instrument focust? Dan zal elke aanpassing een "consessie aan jouw optimale geluid zijn".
    .
    Als je gaat voor een goed klinkende band? Dan is jouw geluid daar een onderdeel van. Een schakel.
    .
    In ear is niets voor de figuren die nog niet bezig zijn met bandgeluid.
    De band, de geluidsman en het publiek zal zich allemaal moeten aanpassen aan zijn geluid. (is bijna altijd een HIJ trouwens)
    Dat kan natuurlijk. Maar de enige reden dat hij in-ears gaat gebruiken is dat hij tegen gehoorproblemen aan gaat lopen. Niet voor de bandsound. De bandsound is het probleem van anderen, hij doet alleen zijn eigen sound en dat moet als het optimaal is, samen met de rest hun geproduceerde geluid, altijd een optimaal zaalgeluid opleveren toch?.......
    Laatst gewijzigd door showband; 23 juni 2017 om 13:29
    te koop: westone pantera en ibanez artfield AFD-40

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.175

    Standaard

    @Showband
    Ik snap je punt maar het ging nu ff puur om de oorzaak van verschil in geluid via hoofdtelefoon/in-ear vs geluid uit speakers, niet over het geluid an sich.

    @D3nnis
    De pieken liggen idd rond de 100db, maar gemiddeld ligt het niveau wel wat lager.
    Om die reden heb ik op aanraden van de audicien ook gekozen voor 15db demping, was volgens hem veel beter voor het geluid en voldoende voor concerten.
    Enige wat niet te doen is zijn dancefeesten; non-stop knetterhard met veel bas.

    Als mijn versterker rechts op het podium recht 't publiek ingericht staat hoor ik mezelf echt niet goed als ik links op het podium voor de versterken van de andere gitarist en bassist sta. Ik kan mijn versterken dan wel draaien maar dan gaat het zaalgeluid weer om zeep. Tenzij je alles uitversterkt natuurlijk (dan nog scheelt de afstand tot verschillende versterkers op het podium) maar dat is op ons niveau nog niet altijd het geval.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top