Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 50
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Mwa, dan nog heb je nog niet je gitaargeluid zoals je het wil.

    Zelf ervaar ik nog wel als lastig om er op te vertrouwen dat het voor de rest van de hut wél goed is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mwa, dan nog heb je nog niet je gitaargeluid zoals je het wil.

    Zelf ervaar ik nog wel als lastig om er op te vertrouwen dat het voor de rest van de hut wél goed is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Hoezo? Dat is toch niet anders dan wanneer je je podiumgeluid krijgt via ouderwetse floormonitors? Op het podium hoor je niks van de zaalmix, IEM of niet. Je geeft dat deel uit handen aan de geluidsman. Die moet je dus daarop vertrouwen. Als je dat niet doet, moet je je eens afvragen waarom niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2014
    Locatie
    Oud-Turnhout (België)
    Berichten
    712

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hoezo? Dat is toch niet anders dan wanneer je je podiumgeluid krijgt via ouderwetse floormonitors? Op het podium hoor je niks van de zaalmix, IEM of niet. Je geeft dat deel uit handen aan de geluidsman. Die moet je dus daarop vertrouwen. Als je dat niet doet, moet je je eens afvragen waarom niet.
    Wij kunnen alleszins blind vertrouwen op onze geluidsman. Dat is niet het grote probleem.
    Wat voor mij persoonlijk een probleem is is enerzijds het schrale geluid door m'n in ears én anderzijds de combinatie met m'n GT100. Ik ben best tevreden met de geluiden die ik er uit kan halen (hoewel dat volgens velen natuurlijk niet super is), maar ik heb voornamelijk last van volumeverschillen tussen de verschillende patches. En dat hoor ik niet of slecht door m'n in ears. Maar daar ging het in dit topic niet over... sorry!
    Kris

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Da Vinci Bekijk bericht
    Mwa, dan nog heb je nog niet je gitaargeluid zoals je het wil.

    Zelf ervaar ik nog wel als lastig om er op te vertrouwen dat het voor de rest van de hut wél goed is.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Gewoon zorgen dat je je patches hebt gecreeërd op goede monitoren en dan gewoon ehm.... erop vertrouwen. Klinkt flauw maar er lijkt niets anders op te zitten?

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Wij kunnen alleszins blind vertrouwen op onze geluidsman. Dat is niet het grote probleem.
    Wat voor mij persoonlijk een probleem is is enerzijds het schrale geluid door m'n in ears én anderzijds de combinatie met m'n GT100. Ik ben best tevreden met de geluiden die ik er uit kan halen (hoewel dat volgens velen natuurlijk niet super is), maar ik heb voornamelijk last van volumeverschillen tussen de verschillende patches. En dat hoor ik niet of slecht door m'n in ears. Maar daar ging het in dit topic niet over... sorry!
    Aha! Maar das een ander probleem. Dat zul je gewoon zelf moeten oplossen door een weekendje al je patches op gewenste ondelringe levels te brengen. (Hint: neem pauzes tussendoor en gebruik een digital VU meter ter referentie). Heb ik ook gedaan, is cruciaal! (Btw henb ook een GT100, prima genoeg voor live in de mix hoor, met wat gesleutel kun je er goede sounds uithalen, ook overstuurd)

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Tijdens de opbouw voor die Pinksterconferentie hadden we redelijk de tijd en wilde ik het ook gewoon goed hebben (we hebben vier diensten gespeeld verdeeld over drie dagen), en hebben we met drie man de ideale plek voor de microfoon (zo'n platte Sennheiser) kunnen bepalen. Dat bleek uiteindelijk totaal tegen mijn gevoel in precies tussen de twee speakers in te zijn. Midden op de speaker was veel te rommelig in de tent. Soms moet het zoals het het beste werkt.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Hoezo? Dat is toch niet anders dan wanneer je je podiumgeluid krijgt via ouderwetse floormonitors? Op het podium hoor je niks van de zaalmix, IEM of niet. Je geeft dat deel uit handen aan de geluidsman. Die moet je dus daarop vertrouwen. Als je dat niet doet, moet je je eens afvragen waarom niet.
    KMet als belangrijk verschil dat wat je zelf hoort wél is zoals je wil. Dat geeft een heel andere perceptie dan wanneer wat je zelf hoort níet klinkt zoals je wil.
    Feit blijft dat ook in de eerste situatie de geluidsman de boel nog kan verkrachten (indien de versterker naar FOH gaat, hetgeen bij ons zeker niet altijd het geval is).


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stoffel43 Bekijk bericht
    Wij kunnen alleszins blind vertrouwen op onze geluidsman. Dat is niet het grote probleem.
    Wat voor mij persoonlijk een probleem is is enerzijds het schrale geluid door m'n in ears én anderzijds de combinatie met m'n GT100. Ik ben best tevreden met de geluiden die ik er uit kan halen (hoewel dat volgens velen natuurlijk niet super is), maar ik heb voornamelijk last van volumeverschillen tussen de verschillende patches. En dat hoor ik niet of slecht door m'n in ears. Maar daar ging het in dit topic niet over... sorry!
    Volumeverschillen kan je er met een paar repetities wel uithalen. Ik speel nu nog als enige in-ear en vraag de rest altijd even na de eerste nummers wat ze van de verschillende volumes vinden.
    Waar ik meer mee zit is dat, wanneer ik mijn lead zo zet dat zij 'm fijn vinden, ik veel te hard sta in mijn oren. Heb al wat lopen klooien met een compressor en de limiter in mijn IEM maar dat geeft soms, net bij die solo waar je ff lekker in wil zitten, een hele rare ploink ploink ploink twist aan de aanslag.
    Laatst de limiter dus maar uitgezet, volume toch een beetje terug en compressor op de mengtafel ook leek al wat beter te gaan.
    Blijft een beetje zoeken nog...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik heb niet veel ervaring met IEM, maar de keren dat ik via IEM (universele doppen, dat wel) gespeeld, herken ik exact hetzelfde als wat Da Vinci aangeeft. Het klinkt gewoon voor gene meter.
    Voor mij maakt het geluid wel wat uit. Als de sound niet uitmaakt hoeft niemand met zijn geliefde versterker te spelen toch?

    Ik heb trouwens bij thuis met koptelefoon via bv amplitube of guitar rig, of via een "echte" preamp gecombineerd met IR's hetzelfde, het klinkt allemaal klote. Nou ja, met bepaalde sims in amplitube klinkt het acceptabel, maar damn, als je honderden of eerder duizenden uitgeeft aan gitaren, elementen, kabels, etc, dan wil je toch meer dan "acceptabel", nietwaar?

    Nou, ik houd weer stil, en lees mee, wachtend op de gouden tip

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Natuurlijk is je geluid belangrijk. Ik zei alleen dat het geluid wat ik via IEM hoor me niet veel uitmaakt, in de wetenschap dat het in de zaal wel goed is. Als ik maar kan horen wat ik doe.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top