Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 6 EersteEerste ... 23456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 52

Discussie: wat is verstandig.

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    D35 heeft dunnere bracing dan de D28. En - zoals al gezegd - meer bas dan de D28.
    Dus een D28 produceert dan misschien minder bas, het is wel een 'duidelijker' geluid dan de D35. (meer in 'balans')
    En een 3-delige achterkant.... ach die zie je dus niet als je speelt.
    (werd in eerste instante ook gedaan om kleinere stukken rosewood te kunnen gebruiken.... dacht ik)

    Verder hangt het ervan af wat je ermee wilt doen. Speel je alleen en alleen strummen, dan is een D35 misschien ook wel van toepassing.
    Voor fingerpicking vind ik de D28 weer beter.
    Het schijnt een HD-35 te zijn. Ik speel alleen voor eigen plezier en probeer een ander zo weinig mogelijk te vervelen met wat ik leuk/mooi vind.

    Die achterkant zie je inderdaad weinig van maar ik vind het wel mooi en dat schijnt inderdaad uit economische redenen zijn gedaan. Wat je zegt ze kunnen dan kleinere stukken gebruiken.

    Mocht het niet helemaal bevallen dat weet je soms snel soms duurt het wat langer dan is ie mits je hem voor de juiste prijs koopt wel weer met niet te veel verlies te verkopen denk ik.

    Advertentie m1143941822 Ik heb om meer foto's gevraagd als ik die heb meld ik me weer.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik kreeg zondag bericht van Bax music store dat de D-28 en de HD-35 beide een topkam breedte hebben van 43mm. Dus ik denk dat ik daar niet voor kies. de 44.5 van mijn D-18 bevalt goed. Nu kwam ik de martin dcpa4 rosewood tegen en die zou wel 44.5mm topkam hebben.
    Kennen jullie die en wat is je mening daar over. Is die vergelijkbaar met het geluid van de D-28 ik zie zo 123 nergens op voorraad dus ga voorlopig af op wat jullie er van weten/vinden.

  3. #33

    Standaard

    Volgens mij bij keymusic Amsterdam op voorraad.

  4. #34

    Standaard

    Bij TFOA - www.tfoa.eu - is er eentje op voorraad.
    (zo te zien is dat niet zo bij Keymusic, maar een belletje en je weet het)

    Een verschil met de D28 is de bracing. De DCPA4 heeft zgn. scalloped bracing.
    Verschil zie je hier - helemaal onderaan de pagina.

    http://www.frets.com/FretsPages/Musi...clpbrace1.html

    Verder is het model natuurlijk anders, maar weet niet zeker of dat iets uitmaakt.
    Toch een kwestie om met jouw D18 mee, eens te gaan testen. Op papier hoor je niets.... ;-)
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #35

    Standaard

    Martin rosewood dreads met 1 3.4" nut zijn beperkt in het betaalbare segment. Dit lijkt me een perfecte, maar overhalen wordt een beetje duur: http://www.guitarhotline.com/used-20...uitar-1878839/

    Je kunt zeker eens een mailtje sturen naar TFOA om te vragen of ze wat hebben/weten. Een D-28 bestellen met een bredere hals is ook een optie. Meerprijs voor een dergelijke wijziging op een standaard model was altijd rond de $200, meen ik.
    Martin D-18V - Guild JF-30 12 - Northernlake OM/D (zelfbouw) - Northernlake Advanced Jumbo (zelfbouw)

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Ik heb de De DCPA4 gekocht. Komt volgende week binnen. Ik denk voor een nette prijs en bevalt het niet kan ik hem altijd weer verkopen. uiteindelijk gaf de doorslag de hals en het model.
    de suggestie van northernlake was zeker ook een optie geweest maar die zag ik te laat. Heb nu in ieder geval 2 duidelijk verschillende modellen.
    Als ie binnen is meld ik me weer. ze stellen hem nog af op een door mij gevraagde lage actie.

  7. #37

    Standaard

    Van harte! Waar?

  8. #38

    Standaard

    Gefeliciteerd! Maar net deze week heeft de standaard D-28 nieuwe specs gekregen: hij krijgt vanaf nu een 13/4" nut, de de door jou gewenste 45mm

    https://www.martinguitar.com/guitars...ies/d-28-2017/

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door northernlake Bekijk bericht
    Gefeliciteerd! Maar net deze week heeft de standaard D-28 nieuwe specs gekregen: hij krijgt vanaf nu een 13/4" nut, de de door jou gewenste 45mm

    https://www.martinguitar.com/guitars...ies/d-28-2017/
    Bedankt voor je reactie, Ja aan 1 kant jammer dat ik het niet eerder wist. Aan de andere kant ik kijk eerst eens hoe de DCPA4 bevalt en kan hem altijd weer verkopen of de D18 al vind ik dat ook een fijne gitaar.

    Maar ik zal de link bewaren en eens volgen wanneer iemand in de buurt deze in voorraad heeft om hem te proberen.

    Zodra de DCPA4 binnen is meld ik me weer en waar deze is gekocht. hij moet wel een verre reis maken en ligt nu bij de vervoerder in depot.

  10. #40

    Standaard

    Afwachten.. altijd moeilijk! Wat vind ik het mooi spul, Martin! Ben benieuwd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top