Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 52

Discussie: wat is verstandig.

  1. #21

    Standaard

    Ik weet niet hoeveel ervaring jij acoustisch hebt, maar ik vind de d28 echt een topper (maar mijn referentiekader is wel echt nul, zeg ik eerlijk).

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warroo Bekijk bericht
    Ik weet niet hoeveel ervaring jij acoustisch hebt, maar ik vind de d28 echt een topper (maar mijn referentiekader is wel echt nul, zeg ik eerlijk).
    Nou ik ben echt geen topper hoor, maar ik hou van kwaliteit. Mijn D-18 vind ik een fijne gitaar en moet dus nog ondervinden of de D-28 een voor mij mooier geluid heeft of de D-35 die ligt qua specificaties dicht bij elkaar.

    Ik vind alleen verwarrend op de ene site lees je dat de D-25 een topkambreedt van 43 heeft en op een ander 44.5 mm de D-35 zou ook 44.5 hebben net als mijn D18 destijds mede om die reden daar voor gekozen.
    Laatst gewijzigd door motorhan; 23 juni 2017 om 23:23

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Een topkam breedte van 35mm lijkt me wel erg smal. Misschien wordt hier wel de stringspacing bedoeld, de afstand tussen de buitenste snaren.
    Ik heb hier een western met een topkambreedte van 43mm en tussen de buitenste snaren meet ik 36mm. Dat vind ik een stuk aannemelijker.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Een topkam breedte van 35mm lijkt me wel erg smal. Misschien wordt hier wel de stringspacing bedoeld, de afstand tussen de buitenste snaren.
    Ik heb hier een western met een topkambreedte van 43mm en tussen de buitenste snaren meet ik 36mm. Dat vind ik een stuk aannemelijker.
    Ook voor de D28 is dit de topkambreedte.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Ook voor de D28 is dit de topkambreedte.
    Ja beetje domme tikfout moet ca 43.00mm zijn. Maar op sommige sites staat voor de 28 44.5mm maar op de meeste 43mm dus dat zal het wel zijn.

  6. #26

    Standaard

    Nou ja, net gemeten op mijn D28 en het is bijna 43 mm.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ernest01 Bekijk bericht
    Nou ja, net gemeten op mijn D28 en het is bijna 43 mm.
    Bedankt ook voor je reactie. Waarom heb jij gekozen zoals velen voor de D28 en niet voor de D35

    Ik kan een D-35 kopen voor 2000.00€ is dat een goede optie of toch voor de D-28 gaan. de materialen zijn ongeveer gelijk dacht ik.

  8. #28

    Standaard

    Meer boom met de d35. Is ie ook gebruikt? Ligt aan de staat uiteraard of het een goede prijs is..

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    866

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warroo Bekijk bericht
    Meer boom met de d35. Is ie ook gebruikt? Ligt aan de staat uiteraard of het een goede prijs is..
    Is gebruikt. van 1e eigenaar nummer 1479843

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Bedankt ook voor je reactie. Waarom heb jij gekozen zoals velen voor de D28 en niet voor de D35

    Ik kan een D-35 kopen voor 2000.00€ is dat een goede optie of toch voor de D-28 gaan. de materialen zijn ongeveer gelijk dacht ik.
    D35 heeft dunnere bracing dan de D28. En - zoals al gezegd - meer bas dan de D28.
    Dus een D28 produceert dan misschien minder bas, het is wel een 'duidelijker' geluid dan de D35. (meer in 'balans')
    En een 3-delige achterkant.... ach die zie je dus niet als je speelt.
    (werd in eerste instante ook gedaan om kleinere stukken rosewood te kunnen gebruiken.... dacht ik)

    Verder hangt het ervan af wat je ermee wilt doen. Speel je alleen en alleen strummen, dan is een D35 misschien ook wel van toepassing.
    Voor fingerpicking vind ik de D28 weer beter.
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top