Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52

Discussie: wat is verstandig.

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ik snap dat het bij een duurdere gitaar een extra drempel is om 2dehands te kopen. Koop je toch een kat in de zak, dan verlies je meer. Ik heb het weleens gedaan, maar ik ken degene van wie de gitaar was bijna mijn hele leven en ken dus ook de historie en weet hoe ermee is omgegaan.

    En iemand die een Martin van 2700,- nieuw koopt, zal er doorgaans ook best goed voor zorgen en niet afraggen. Een kleine beschadiging kan ook tijdens normaal gebruik ontstaan, een ongelukje zit in een klein hoekje en als de schade alleen visueel is, is het zonde maar niet onoverkomelijk. Het is een gebruiksvoorwerp en het gaat mee van huis.

    Als er problemen kunnen ontstaan na 14 jaar, kan dat bij een nieuwe ook. Als deze gitaar na 14 jaar nu in goede conditie is (geen getordeerde hals of bol bovenblad), heeft de gitaar zich ook al bewezen. Bij een nieuwe moet je maar afwachten of het hout niet binnen een paar jaar gaat werken en er iets kromtrekt.

    Kortom, het heeft voordelen en nadelen.
    Bedankt voor je reactie, Ik heb de verkoper nog niet ontmoet of gesproken wel een paar keer mail contact mee gehad en afgesproken dat ik de gitaar kom bekijken. wat ik een beetje opmerkelijk vind als je de foto van de snaren bekijkt zien die er rafelig uit en de aanslag op de tuners.

    De verkoper zou er voor ik kom wel een setje nieuwe snaren op zetten voor een betere indruk. en inderdaad een ongelukje zit in een klein hoekje. Bij mij komen de gitaren niet buitenshuis dus is de kans op beschadigen kleiner. al hoewel dat niks uit sluit. en het gaat er om hoe storend is het echt. misschien met een goede poetsbeurt al veel weg te werken.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    wat ik een beetje opmerkelijk vind als je de foto van de snaren bekijkt zien die er rafelig uit en de aanslag op de tuners.


    Dat is losgelaten coating met daaronder een verroeste snaar.
    Ik herken dit als Elixir snaren, ik heb ze nl. ooit 1x gekocht omdat ze zo lang mee zouden gaan. Dure snaren met coating en het geld m.i. niet waard. Die coating laat op de contactplaatsen met plectrum en frets los en dan hangen er allemaal rafeltjes aan. Als je de snaar dan toch lang gebruikt roesten de snaren op die punten terwijl de rest wel bronskleurig blijft.

    De een zweert erbij, de ander vind het niks om deze reden en ook omdat ze zo glibberig aanvoelen.



    Ik vermoed dat de gitaar al lang niet meer gebruikt is, gezien de aanslag en het stof op de kop. Ik snap nooit dat mensen die iets willen verkopen dit soort foto's plaatsen, even een poetsbeurtje is toch niet zoveel moeite? Je zet toch ook geen auto vol modder in een showroom?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht


    Dat is losgelaten coating met daaronder een verroeste snaar.
    Ik herken dit als Elixir snaren, ik heb ze nl. ooit 1x gekocht omdat ze zo lang mee zouden gaan. Dure snaren met coating en het geld m.i. niet waard. Die coating laat op de contactplaatsen met plectrum en frets los en dan hangen er allemaal rafeltjes aan. Als je de snaar dan toch lang gebruikt roesten de snaren op die punten terwijl de rest wel bronskleurig blijft.

    De een zweert erbij, de ander vind het niks om deze reden en ook omdat ze zo glibberig aanvoelen.



    Ik vermoed dat de gitaar al lang niet meer gebruikt is, gezien de aanslag en het stof op de kop. Ik snap nooit dat mensen die iets willen verkopen dit soort foto's plaatsen, even een poetsbeurtje is toch niet zoveel moeite? Je zet toch ook geen auto vol modder in een showroom?
    Helemaal eens, geeft een beetje rare indruk. de verkoper geeft wel aan iets te willen zakken met de prijs. en zegt ook dat hij de gitaar destijds met deukje heeft gekocht. en de gitaar zou door zijn leeftijd veel beter klinken dan een nieuwe.
    Een certificaat van Martin is er niet bij dat heeft volgens hem geen enkele meerwaarde. Ik vind het altijd wel mooi als alles er bij wat er destijds toen de gitaar verkocht werd bij zat. maar misschien heeft hij hem ook gebruikt gekocht dat is me niet duidelijk.

  4. #14

    Standaard

    Volgens mij is dit dezelfde d28 die eerder deze maand vanuit Utrecht te koop werd aangeboden op marktplaats. Dit had een tikje gehad op dezelfde plaats, wat ik me herinner. Ook uit 2003. Ik kan alleen nog maar dit vinden: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...artin-d28.html

    Als je kijkt naar hoe de snaren zijn afgeknipt, moet het wel dezelfde gitaar zijn. Voor wat het waard is..

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warroo Bekijk bericht
    Volgens mij is dit dezelfde d28 die eerder deze maand vanuit Utrecht te koop werd aangeboden op marktplaats. Dit had een tikje gehad op dezelfde plaats, wat ik me herinner. Ook uit 2003. Ik kan alleen nog maar dit vinden: https://www.marktplaats.nl/a/muziek-...artin-d28.html

    Als je kijkt naar hoe de snaren zijn afgeknipt, moet het wel dezelfde gitaar zijn. Voor wat het waard is..
    Ik denk dat je gelijk hebt. hij verkoopt hem dan wel weer erg snel Bevalt niet?? of voor snelle winst.

    Wat is overigens het grote verschil tussen een D28 en D35

  6. #16

    Standaard

    Hoi Motorhan

    Volgens mij heeft de d35 drie deling achterblad mooi overigens.
    De d28 bookmatched rozerood.
    Als ik mis ben horen we het snel genoeg.

    Wel raar dat je een potentieel prachtige gitaar zo aanbied.
    Dat word heerlijk testen zo.

  7. #17

    Standaard

    Excuus voor de spelling controle van mijn comp hahaha

  8. #18

    Standaard

    Mijn - zeer beperkte - ervaring is dat de d35 meer ondertonen heeft dan de d28.

    Je zou verkoper de vraag kunnen stellen waarom hij binnen paar dagen weer verkoopt. Met een beetje goed zoeken vind je een d28 (bijvoorbeeld als demo) wel een stuk goedkoper bij dealers dan EUR 2700,-- overigens. Heb geen adressen paraat overigens voor je. Kom ik er toevallig een tegen in mijn eigen zoektocht, laat ik je weten.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Warroo Bekijk bericht
    Mijn - zeer beperkte - ervaring is dat de d35 meer ondertonen heeft dan de d28.

    Je zou verkoper de vraag kunnen stellen waarom hij binnen paar dagen weer verkoopt. Met een beetje goed zoeken vind je een d28 (bijvoorbeeld als demo) wel een stuk goedkoper bij dealers dan EUR 2700,-- overigens. Heb geen adressen paraat overigens voor je. Kom ik er toevallig een tegen in mijn eigen zoektocht, laat ik je weten.
    Ik heb de verkoper de vraag gesteld. Nog geen reactie. zag ergens op een buitenlandse site wel een demo maar ook met beschadiging en veel scheelde het niet. blijf dus nog even zoeken.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Ik heb de verkoper de vraag gesteld. Nog geen reactie. zag ergens op een buitenlandse site wel een demo maar ook met beschadiging en veel scheelde het niet. blijf dus nog even zoeken.
    De verkoper zegt de gitaar inderdaad kort geleden gekocht te hebben. maar heeft nu snel geld nodig en moet noodgedwongen wat gitaren en ik zag op Mp een bijna nieuwe auto verkopen. en dat kan best triest zijn.

    De prijs is nu 1800.00€ dat lijkt er al beter op. Ik ga er na het weekend heen want hij is het weekend weg.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top