Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 34
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    De Gibson gigbag is functioneel, maar beschermt je gitaar alleen tegen krassen, zal de kop niet beschermen tegen neck crack bij verkeerde belasting. Je mag hem hebben hoor, hij ligt al een paar jaar op zolder stof te vangen...
    Dan zou ik hem graag van je overnemen. Dan kan ik kijken of het voldoet. Als het dan nog niet goed voelt kan zo'n backpack hardcase altijd nog....
    Even verder via PB?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Maar het ging erom dat een hoes soms handiger is.
    Op de fiets bijvoorbeeld.
    Heb ik gedaan. Maar is niet erg handig omdat je dan met een hele zware gitaar op je rug moet fietsen.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Op de fiets zou ik eerder voor de hardcase kiezen...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 januari 2009
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    7.314

    Standaard

    Ik heb een oude dirk witte huismerk gigbag, die heeft een soort van kussen erin genaaid zitten net onder de headstock waar de neck op rust.
    Bijzonder goede gevoerde tas wel! aan het kussentje zit een klittenband systeem waarmee je de neck borgen kunt aan het kussentje.

    Wanneer de tas op de rug ligt. dan rust de neck op het kussentje en niet op de headstock. (of het breuk bij vallen van tas met gitaar gaat voorkomen durf ik niet te garanderen)

    Ik heb deze tas al ruim 10 jaar en vervoer er mijn backup les paul in (ook Gibson)
    Toooooooooooooooone!!!

  5. #15

    Standaard

    Ik heb voor mijn semi-hollow een Rockbag. Zit beetje tussen koffer en hoes in mét support bij de kop.

    Dit is de "normale" variant: https://www.thomann.de/nl/rockbag_st...ckbag_348513_0


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Heb ik gedaan. Maar is niet erg handig omdat je dan met een hele zware gitaar op je rug moet fietsen.
    Oh, ok.
    Ik vind het gewicht van een gitaar nog wel meevallen op de rug eigenlijk, en heb toch ook best wel wat gefietst met zo'n ding op de rug.
    Een basgitaar vond ik vervelender, vangt meer wind

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Met een degelijke gigbag kom je een heel eind. Die van Gibson zijn op zich goed gevoerd en kunnen wel tegen een klein stootje. Feit blijft wel dat je hem niet moet laten vallen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan.

    En Dennis, jouw verhaal met de basgitaar is heel herkenbaar haha. Voor het onder deurposten doorlopen vond ik nog wel eens een heikelpuntje.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Mijn fender vervoer ik lachend in een gigbag, kan weinig mee gebeuren. Mijn Les Paul vervoer ik toch echt in een koffer, als er iets gebeurt waar je geen controle over hebt en hij valt op de grond dan is 100% zeker je headstock gebroken. Vaak als ik fiets of met het OV ga ofzo dan neem ik gewoon mijn Fender mee. Dat ik dan geen humbucker ter beschikking heb neem ik dan maar voor lief.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    En Dennis, jouw verhaal met de basgitaar is heel herkenbaar haha. Voor het onder deurposten doorlopen vond ik nog wel eens een heikelpuntje.
    En denk je dat je slim bent door die hengsels te verlengen zodat ie niet zo veel meer uitsteekt. Om er dan achter te komen dat de onderkant van de gitaar die tegen je bovenbenen beukt ook niet echt een oplossing is.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Er zijn ook kofferstraps in de handel.
    Gewoon je bestaande stevige koffer en toch op de rug en de handen vrij



    google maar op guitar case shoulder strap of - carrying strap.

    En als het licht moet zijn idd een softcase. Best hard aan de buitenkant maar licht en meer bescherming dan een gigbag.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top