Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard Nieuwe gitaar en gelijk defect

    Guys, mag ik jullie om je gewaardeerde mening vragen over het volgende. Ik heb een nieuwe gitaar aangeschaft en hij heeft gelijk een defect(je).

    De gitaar waar het om gaat is een Yamaha Pacifica 611 VFM in Translucent Black. Ik heb deze gitaar vorige week binnen gekregen en - afgezien van het defect ben ik er zeer tevreden mee. Het is echt een vette gitaar (later meer daarover). De standaardprijs voor deze gitaar is 729 euro, maar ik heb hem aangeschaft als B-stock bij Gear4music in Engeland. Hij was daar 150 euro goedkoper, dus wel een goede deal. Nu ik hem een paar dagen binnen heb heb ik problemen met de 3-standen schakelaar: het brugelement maakt slecht contact (soms wel, soms niet, soms half). Nu is dat natuurlijk exemplarisch en eigenlijk geen big deal maar ik ben er inmiddels wel klaar mee en wil hem eigenlijk terugsturen. Maar ja, dan heb ik weer niks. Ik weet zeker dat ik deze gitaar wil houden en zonder dat mankement had ik er ook een goede deal aan. Maar ik heb ook geen zin om zelf met een soldeerbout te gaan hannessen aan die gitaar. Het alternatief is een nieuwe aanschaffen voor de volle mep.

    Wat hebben jullie hier voor ideeen over?

    Thx

    Peter

    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  2. #2

    Standaard

    Zij zullen ongetwijfeld een redelijk goed retourbeleid hebben, hetgeen ze ook weer geld kost (restocken, kosten retourzending enz). Waarom stel je ze niet voor dat jij de gitaar laat repareren op hun kosten?

    Ander idee: neem contact op met Yamaha, leg het voor, en wellicht volgt er onder Yamaha garantie wel een reparatie.

  3. #3

    Standaard

    Fraaie unit overigens!

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    maar ik heb hem aangeschaft als B-stock bij Gear4music in Engeland. Hij was daar 150 euro goedkoper, dus wel een goede deal.
    Was de specifieke B-stock-schade duidelijk aangegeven? Er is m.i. verschil tussen 'gebruikssporen' en 'haperende schakelaar'.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ach man.... zo'n schakelaar is toch in een scheet en 2 knikkers omgeruild? Ik had dat ook met m'n vet dure HB Tele. Thomann stuurde me een switch op. Doet het nog steeds

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Niet miepen, gewoon fixen en spelen. Ik zou wel ff de webshop bellen en vragen of dit defect onder de garantie valt, in dat geval kost het je niks.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Niet miepen, gewoon fixen en spelen. Ik zou wel ff de webshop bellen en vragen of dit defect onder de garantie valt, in dat geval kost het je niks.
    Ja, dat ook ja.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ach man.... zo'n schakelaar is toch in een scheet en 2 knikkers omgeruild? Ik had dat ook met m'n vet dure HB Tele. Thomann stuurde me een switch op. Doet het nog steeds
    Hmmm, dus ik was niet de enige die een Harley Benton opgestuurd kreeg met een switch die niet werkte
    Ook bij mij netjes opgelost door een nieuwe switch op te sturen. Nouja, eerst kreeg ik iemand anders bestelling binnen en daarna de switch

    Heb nu een Revelation RTE54 besteld, benieuwd of daar nog iets aan moet gebeuren.

    Maar on-topic; als de gitaar verder goed is gewoon even langs de plaatselijke reparateur rijden. Switch vervangen kan nooit meer dan een paar tientjes kosten en dat is toch makkelijker dan terug sturen en volle prijs betalen voor een andere.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Ik lees dat het probleem zich pas na een paar dagen in je bezit openbaarde. Iemand die voor verzending de gitaar daar controleert en het haperen niet opmerkt omdat de schakelaar op dat moment gewoon naar behoren werkt kun je dan moeilijk iets kwalijk nemen.

    Als je kunt solderen en verder tevreden bent over de gitaar zou ik gewoon zo'n schakelaartje bestellen - evt. een van beter makelij, dat moet toch lukken ver onder 150 Euro. Je bent qua tijd en moeite waarschijnlijk net zoveel kwijt als om de gitaar weer te retourneren en dan heb je idd weer niks.

    De standaard elektronica uit die serie is gewoon niet best, ik had ook al vrij snel een haperende schakelaar en een volumepot met een onderbreking. Stop er iets beters in en je hebt meteen een upgrade.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Bedankt voor alle suggesties. Ik zal iig de verkoper verwittigen van het defect en kijken wat zij voorstellen.
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top