Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Locatie
    Noorderplantsoen
    Berichten
    325

    Standaard HNGD! Maar wat is het?

    Ik heb vorige week via marktplaats dit scheurmonster gekocht. Ik scrollde wat door de advertenties, en door de looks bleef deze hangen. Het GAS begon te kriebelen, en ik had nog een pedaal liggen die ik wel zou willen ruilen.

    In de auto gestapt en een deal gemaakt met de verkoper. De gitaar bevalt prima. Alles functioneert en het is echt een scheurplank. De gitaar moet even afgesteld worden, bij de eerste frets is sprake van fretbuzz. Verder klinkt de gitaar best wel prima, al helemaal met wat overdrive. Instant classic rock!

    Er is wel het nodige aan gedaan. Er heeft ooit een andere brug opgezeten en er zijn string ferrules ingezet, wat helaas net niet lekker uitgelijnd is. De brug die erop zat was verzonken in de body, en dit wordt nu opgevangen met het zwarte stuk plastic.

    Helaas staat er geen sticker/merk naam waar dan ook op de gitaar, behalve op de brug. Hieronder staat 'Westone'. Nu kan dit natuurlijk heel goed niet de originele brug zijn, maar dat durf ik niet te zeggen.

    Op de potmeters en elementen kan ik verder geen verwijzingen vinden.

    Westone is een merk gemaakt in de Matsumoku fabriek. Ik heb een website gewijd aan dit merk doorgespit, en hoewel er meerdere modellen sterk op lijken, is er geen model dat precies overeenkomt.

    Hebben jullie enig idee of dit een Westone is, of is het iets anders?

    Ik ben van plan de gitaar tzt op te knappen, en ben wel benieuwd of er meer over bekend is.

    Pic's:





    Alvast bedankt voor eventuele informatie!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 februari 2011
    Locatie
    Meppel
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Koni05 Bekijk bericht
    HNGD! Maar wat is het?
    Lelijk....... Het is lelijk!

    Sorry dat ik niet meer kan bijdragen

  3. #3

    Standaard

    Harley benton en pit bull guitars hebben van die bouwpakken waarmee je een sg met cva kan maken.
    Maar als het lekker klinkt zal het dat wel niet zijn, ondanks dat er geen merk op staat (dat is met bouwpakken toch zo?).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Nee, dit ziet er helemaal matsumoko uit. Verdere info te verkrijgen wij Wietse (hier op het forum), die kent er alles van.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fabrieksinstellingen Bekijk bericht
    Harley benton en pit bull guitars hebben van die bouwpakken waarmee je een sg met cva kan maken.
    Maar als het lekker klinkt zal het dat wel niet zijn, ondanks dat er geen merk op staat (dat is met bouwpakken toch zo?).
    Deze gitaar heeft echt die 70's Japan vibe. Dit is geen zelf in elkaar geknutseld bouwpakket. Die zul je ook niet in deze body vorm tegen komen trouwens. We wachten af wat de alwetende Wietse er van gaat zeggen!

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 januari 2003
    Locatie
    Amsterdam . . . Nuttige berichten: 13
    Berichten
    9.220

    Standaard

    Lijkt op een Westone Thunder maar die heeft maar drie draaiknoppen....
    The problem with the world is that the intelligent people are full of doubts, while the stupid ones are full of confidence.

    - Charles Bukowski


  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Het lijkt op een Ibanez Studio, zal inderdaad Japans zijn van eind jaren zeventig.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 december 2009
    Locatie
    Noorderplantsoen
    Berichten
    325

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Het lijkt op een Ibanez Studio, zal inderdaad Japans zijn van eind jaren zeventig.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Het lijkt inderdaad veel op een Westone Thunder, maar de Ibanez Studio komt qua looks dichter in de buurt.

  9. #9

    Standaard

    lijkt mij een jarock, die werden oa in de ibanez fabriek in elkaar gezet.


  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    De brug/snaargeleider is in elk zoals ik op de foto kan zien identiek aan die van een Westone Prestige 250. Die Jarock heeft een andere setup.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top