Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 20 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 193
  1. #21
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Wie gaat er nou complexe akkoorden lopen tokkelen met een behoorlijke mate van oversturing
    Ga jij bij een stevig rocknummer een cleane sound gebruiken zoals die van Hank Marvin? Ik gebruik graag een lekkere dosis vervorming en beperk mij bij de nummers die ik schrijf niet graag tot de geijkte power akkoorden maar gebruik graag rijk klinkende akkoorden. En die klinken over het algemeen erg lelijk en rommelig als je het overdrive kanaal van je (buizen) amp gebruikt. Vooral als je tokkelt.

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Bij deze versie van Don't stand so close to me hoor je het hele nummer door vervormd tokkelwerk. Summers heeft dit ingespeeld met het pedalboard dat hij rond die tijd met Bob Bradshaw heeft samengesteld. Mooie sound dit maar eerlijk gezegd vind ik mijn sound nog wat mooier.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Bij deze versie van Don't stand so close to me hoor je het hele nummer door vervormd tokkelwerk. Summers heeft dit ingespeeld met het pedalboard dat hij rond die tijd met Bob Bradshaw heeft samengesteld. Mooie sound dit maar eerlijk gezegd vind ik mijn sound nog wat mooier.
    Zoo hee, Brad beats Bradshaw.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ga jij bij een stevig rocknummer een cleane sound gebruiken zoals die van Hank Marvin? Ik gebruik graag een lekkere dosis vervorming en beperk mij bij de nummers die ik schrijf niet graag tot de geijkte power akkoorden maar gebruik graag rijk klinkende akkoorden. En die klinken over het algemeen erg lelijk en rommelig als je het overdrive kanaal van je (buizen) amp gebruikt. Vooral als je tokkelt.
    Nee. cleane sound gebruik ik bij ballads en overdrive gebruik ik bij blues/rock, ik ben van de KISS-methode.
    Ik snap dus ook niet waarom je complexe akkoorden wilt gebruiken of waarom je wilt tokkelen met overdrive.
    Maar ieder het zijne hoor, ben benieuwd naar jouw oeuvre. Beter als Summers/Bradshaw mag altijd.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Je hebt helemaal gelijk Brad.

  6. #26
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Voor mezelf wel. Voor sommige anderen niet. Ik lees nu dat sommigen mijn sound vreselijk vinden en dat is prima, smaken verschillen.
    Ik ben wel meer mensen tegengekomen die het niks vonden.

    Een verkoper vond mijn geluid wel strak maar niet mooi klinken toen ik mijn ME5 had meegesleept en uitprobeerde in combinatie met een bepaalde versterker. Hij vond het een hol geluid.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    In die clip van Summers hoor ik een Roland JC. Het is al een hele klus om daar een mooie lead sound uit te toveren. Maar goed, smile, it's the eighties.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Naar ik weet is het toch echt het pedalboard van Bradshaw aangesloten op een clean afgestelde Boogie versterker met twee boogie boxen. Bij een reportage heeft hij zijn pedalboard met geluiden laten zien en horen. Ook dat geluid kwam voorbij.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    In 1980 moest Bradshaw nog leren solderen Brad.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Een verkoper vond mijn geluid wel strak maar niet mooi klinken toen ik mijn ME5 had meegesleept en uitprobeerde in combinatie met een bepaalde versterker. Hij vond het een hol geluid.
    Serieus? Wtf?

    Je weet wat een verkoper hoort te doen?
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top