Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 20 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 193
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ik vind allebei de fragmenten nogal modderig klinken. Eerste deel klonk inderdaad wel beter wat mij betreft. Overdrive of gain is vaak toch vooral het geluid wat dichtsmeren omdat het anders "clean" klinkt. Dat is wat anders dan de meer natuurlijke klank van een buizenamp die een behoorlijk eind open gedraaid wordt. Als je dan tokkelt sla je zachtjes aan en klinkt de amp dus automatisch clean omdat de overdrive er alleen is als je de akkoorden hard aanslaat.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    De eerste klinkt alsof je door een telefoon speelt, dat is signature Boss.
    De twee is buizen, je hoort gelijk de helderheid en bassen er in.

    Beide klinken als een drol, ook de Boss kan veel beter klinken dan dit. Het heeft te maken hoe je dingen instelt en hoe je speelt. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk want sommige dingen willen gewoon niet goed klinken. Of zijn verkeerd gecast.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    De eerste klinkt alsof je door een telefoon speelt, dat is signature Boss.
    De twee is buizen, je hoort gelijk de helderheid en bassen er in.

    Beide klinken als een drol, ook de Boss kan veel beter klinken dan dit. Het heeft te maken hoe je dingen instelt en hoe je speelt. Tot op bepaalde hoogte natuurlijk want sommige dingen willen gewoon niet goed klinken. Of zijn verkeerd gecast.
    Ik heb zo'n GX-700 van Boss en voor nood had ik overal overdrive sounds bij geprogrammeerd voor als m'n preamp uit zou vallen. Ik ben best handig met apparatuur maar een fatsoenlijke responsieve OD sound heb ik er nooit uit kunnen krijgen. Goddank heb ik er maar één keer ooit gebruik van hoeven maken

    Ohja.... dat was met 2 100W Plexi's als eindversterker en een 2 x 2 x 12" kast.
    Laatst gewijzigd door Erik de Perik; 17 juni 2017 om 21:00 Reden: Geen Alexi's

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.483

    Standaard

    Als een amp overstuurt gaan de bassen en hoog in de weg staan en door dat te mengen met een middy pedaal los je dat op. Maar als stand alone zit je te luisteren naar een bonk mid en compressie, je moet maar willen.

    Het is de schuld van Youtube. Je zou een mid heavy pedaal moeten testen met een overstuurde amp en een recht pedaal met een cleane amp. En de gitaar en curves van speakers en boxen bepalen ook wat het effect van een pedaal op de sound is. Gewoon een pedaaltje lukraak ergens op aansluiten.. alsof je gewoon peper en zout loopt te strooien zonder eerst te proeven.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Het tweede fragment, de buizenversterker, klinkt het minst beroerd. Die overdrive is écht verschrikkelijk!

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Het tweede fragment, de buizenversterker, klinkt het minst beroerd. Die overdrive is écht verschrikkelijk!
    Dat ben ik niet met jou eens, het eerste geluid is zeker bruikbaar, maar beide zijn eigenlijk benedenmaats.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.023

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Dat ben ik niet met jou eens, het eerste geluid is zeker bruikbaar, maar beide zijn eigenlijk benedenmaats.
    Dan toch zeker niet als standalone overdrive want je hoort bijna alleen maar de midden frequenties. Om een gainkanaal van een versterker te kleuren misschien wel...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Dan toch zeker niet als standalone overdrive want je hoort bijna alleen maar de midden frequenties. Om een gainkanaal van een versterker te kleuren misschien wel...
    Beide geluiden zijn niet mijn keus, maar er valt ook wel mee te spelen.

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Wat ik hoor zijn 2 behoorlijk verschillend gevoicede sounds waarvan de 2e ook nog luider is. Verder snap ik 'het probleem' niet goed. Klinkt een buizenversterker wat te rafelig voor wat je aan het doen bent, dan draai je de volumepot van je gitaar gewoon wat terug.

    Ook qua gitaar sta je buiten de realiteit Brad.
    En als je de volumepot terugdraait hou je dus geen vervorming meer over maar een (vaak ook nog dof) clean geluid. Het gaat erom dat je bij de wat steviger nummers waarbij een scheurgeluid wenselijk is, je niet vast zit aan powerakkoorden bij je begeleiding.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Treble bleed
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top