Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 20 EersteEerste ... 41213141516 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 193
  1. #131

    Standaard

    Dat herinner ik me niet meer, ik had een chorus. punt Wel meen ik te herinneren dat de dynamiek van de drive wat te wensen liet, maar misschien gebruikte ik gewoon teveel.(overdrive)

    Ik vond nog dit over de BE-5

    ""I realize this is an old thread, but since nobody answered the question and people can find it in searches (like me) I thought I'd update it. I've had a BE-5 since 1990 and these are the Boss pedals is contains - keep in mind that these are the same actual circuits, not digital models...

    Compression Sustainer - CS-3
    Overdrive/Distortion - OS-2
    Digital Delay - a modified version of the DD-3
    Chorus - CE-3 (with the "Stereo Mode" switch replaced by switching built into the jacks)""
    Laatst gewijzigd door maxdb; 20 juni 2017 om 22:10

  2. #132
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Wat mij betreft niets mis mee. Ik kan me overigens wel voorstellen dat je de scheur wat vlak vond. Ik zelf vind dat niet echt een bezwaar. Ik denk dan altijd aan die synths die vroeger niet aanslaggevoelig waren maar toch erg mooi klonken.

  3. #133
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Frampton speelde in die tijd toch niet op een simpele gitaar-kabel-amp setup...??
    Ging mij om Mariott. Dacht dat Frampton hier al weg was trouwens (?). Andere gitarist (zou dan Clempson zijn) speelt hier met wah zo te horen op einde.

  4. #134
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vroegah dacht ik altijd dat een JMP en een Plexi hetzelfde waren..... (b)lijkt niet zo te zijn.
    Is inderdaad niet zo, maar wordt wel zoveel door elkaar gehaald dat je inmiddels wel mag denken dat ze hetzelfde zijn. Wat betreft mix: ja, misschien, maar ook dat vind ik iets waar je tegenwoordig verschrikkelijk veel over hoort "hoe klinkt het in de mix". Als je met zijn alleen in hetzelfde frequentiegebied gaat zitten dan wordt het druk natuurlijk.

  5. #135
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EBOUE Bekijk bericht
    Jouw gehoor (en ook het mijne) werkt anders op een laag versus hoog volume. De lage tonen worden op laag volume minder goed gehoord en daardoor draai je ze dan een beetje bij. Ga je veel luider spelen, speelt die eigenschap niet en ga je vaak de bassen lager zetten. Dat gegeven is iets wat voor ieder mens geldt, dus ook voor jou.

    Het gaat me trouwens niet om hoe jouw ME5 over een versterker klinkt, maar in het algemeen dus. Das een kwestie van smaak en ook afstelling.

    Ik heb op best een aantal verschillende buizenamps gespeeld de afgelopen 24 jaar (want daarvoor speelde ik akoestisch, ik ben nu 37) maar als er iets vetter wordt bij buizenamps op hoger volume is dat juist natuurlijke compressie en het zingen van lead/ crunchklanken. Je statement doet me een klein beetje afvragen of je dat zelf ook vindt? Fijn dat Andy Latimer dat vond bij die ene Boogie, maar als er iets gaaf was aan mijn Boogies dat ze op hoger volume pas goed klonken.
    Meen je dat nou? Ik kan me die manier van werken van Latimer herinneren juist omdat ik het direct herkende. Mijn ervaring is ook dat die romige hi gain lead sound op een boogie en op andere versterkers verloren gaat wanneer je hem harder zet. Ook wordt de attack agressiever en minder subtiel.

  6. #136
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zie hier dat er meer mensen zijn die interesse hebben in een overdrive waarmee je volle akkoorden kunt spelen zonder dat het muddy gaat klinken.

    https://www.thegearpage.net/board/in...d-work.807335/

  7. #137
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ik zie hier dat er meer mensen zijn die interesse hebben in een overdrive waarmee je volle akkoorden kunt spelen zonder dat het muddy gaat klinken.

    https://www.thegearpage.net/board/in...d-work.807335/
    Dan doen tegenwoordig tig pedalen.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #138
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dan doen tegenwoordig tig pedalen.
    Precies.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  9. #139
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Dan doen tegenwoordig tig pedalen.
    Bij een open G doen heel veel pedalen het goed maar bij een Cmaj7#5 hoor je toch wel verschil tussen diverse pedalen.

  10. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Bij een open G doen heel veel pedalen het goed maar bij een Cmaj7#5 hoor je toch wel verschil tussen diverse pedalen.
    Dat heb ik als ik een scheet laat tegen de snaren van mijn gitaar, icm een overdrive.

    ....kom op man, een cmaj7/#5?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top