Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10181920
Weergegeven resultaten: 191 t/m 193 van 193
  1. #191
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Weet één van jullie of hier nu ook een oplossing voor is? (Jan7, Plant of iemand anders). Het moet mogelijk zijn. Ik heb twee oude Rockman MB2 headphone amps bespeeld die op de edge stand helemaal gaaf en strak bleven met akkoorden terwijl er een duidelijk hoorbare vervorming aan de orde was....
    Klinkt als het tubescreamer concept, truc is om vóór de distortion-stage flink laag en wat mid af te filteren. De tubescreamer zet vanaf pakweg 700Hz naar omlaag een eerste orde filter (6dB / octaaf) in. Die frequenties komen er nog wel clean doorheen en de distortion zit meer in de hoge regionen met minder storende mengfrequenties. Dat geeft daardoor wel die 'neuzige' sound waar de tubescreamer bekend om staat, maar het klinkt strak. Ik vermoed dat die edge-stand ook zo'n filter inzet.
    Je kunt dan na de distortion wel weer wat bas toevoegen, dan klinkt het weer wat voller maar niet modderig.

    Als je dus iets met EQ voor een willekeurige distortion hebt, kun je die truc ook gebruiken.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #192
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ok, dank voor de uitleg, daar ga ik eens mee experimenteren.

  3. #193
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Klinkt als het tubescreamer concept, truc is om vóór de distortion-stage flink laag en wat mid af te filteren. De tubescreamer zet vanaf pakweg 700Hz naar omlaag een eerste orde filter (6dB / octaaf) in. Die frequenties komen er nog wel clean doorheen en de distortion zit meer in de hoge regionen met minder storende mengfrequenties. Dat geeft daardoor wel die 'neuzige' sound waar de tubescreamer bekend om staat, maar het klinkt strak. Ik vermoed dat die edge-stand ook zo'n filter inzet.
    Je kunt dan na de distortion wel weer wat bas toevoegen, dan klinkt het weer wat voller maar niet modderig.

    Als je dus iets met EQ voor een willekeurige distortion hebt, kun je die truc ook gebruiken.
    Standaard truc in de metal: eerst low pass filter, ergens tussen 80 Hz tot zelfs 2xx Hz alles flink omlaag kappen, dan pas oversturen, vaak eerst door TubeScreamer dan pas door (pre)amp, en dan weer bas erbij. Dit alles voor strak laag idd

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top