Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 6 EersteEerste ... 456
Weergegeven resultaten: 51 t/m 52 van 52
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Net de fuzz gebiast van 1.5v tot 5.5v in stappen van 1 volt
    Richting de 5.5v wordt het wel steeds meer een echte fuzz, maar hij blijft aan de donkere kant en minder goed reageren op de volumepot.
    Uiteindelijk de compromis gemaakt door hem iets te koud, op 3.5v te zetten. Lichte fuzz, neigt inderdaad zoals Tristan zei, meer naar een distortion. Ook hierbij werkt hij het lekkerst met de buffer ervoor.

    Met het risico dat ik "Brad-ME-5/digitaal-analoog-eigenwijs" overkom blijft bij mij in iedergeval de buffer ervoor. Of ik het idee een kan aanraden? Nee! Maar wanneer je dezelfde problemen hebt..... probeer het eens, het zou kunnen werken.

    Ik zal eens kijken of ik ergens, in de komende dagen, even tijd heb voor een filmpje met 3.5v en 5.5v, gewoon om te zien wat die biasinstelling doet (fuzz alleen) en eentje met buffer en zonder buffer.
    147-c Guitars

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Filmpje met de "compromis" op 3.5 volt

    Eerst paar akkoorden om het basisgeluid te horen (met buffer)
    Dan de gitaar met Fuzz (V & T op driekwart) en buffer 1:1. Volume op de gitaar in stapjes van 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3. (iets helderder dan zonder buffer, (0:17 vs 1:40 in het filmpje)


    Daarna zonder buffer in stapjes van 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. (de meeste gain zit dan echt tussen 8.5 en 10, dus niet zo geleidelijk verdeeld over de potmeter. (wel een heel stuk minder donker en breiërig dan in het fimpje op de tweede pagina met een bias van 1.5v.

    Laatste 10 seconden slaan nergens op (was vergeten dat de camera nog liep).

    https://youtu.be/_So2um3Gftc
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 23 juni 2017 om 14:33
    147-c Guitars

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top