Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 25 van 25
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Leuk Deze kende ik nog niet.

    In de nadagen van Dire Straits zag je hem vooral met een Pensa Suhr, nooit meer wat van gezien.
    Nooit begrepen waarom ie een signature gitaar had met Floyd Rose en locking nut, hij gebruikte nooit een trem - de hendel zat er zelfs nooit op

    Het waren de eighties en superstrats verkochten als broodje, het zal een gebaar zijn geweest naar zijn oude vriend Rudi Pensa?
    Het vond dat geluid net zo bij Knopfler passen als zijn bandana. Die prachtige dikke draadjestoon uit de JTM/Les Paul van Brothers in Arms... foetsie...(maar misschien had iemand hem een Boss pedaaltje uitgeleend )

    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #22

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Philippe Bekijk bericht
    Misschien was hij het zat om te stemmen?

    Zo heb ik Nuno Bettencourt ook nog nooit met een jengelstengel zien spelen.
    [plaatje]
    Het was inderdaad wel even zoeken:

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het waren de eighties en superstrats verkochten als broodje, het zal een gebaar zijn geweest naar zijn oude vriend Rudi Pensa?
    Het vond dat geluid net zo bij Knopfler passen als zijn bandana. Die prachtige dikke draadjestoon uit de JTM/Les Paul van Brothers in Arms... foetsie...(maar misschien had iemand hem een Boss pedaaltje uitgeleend )

    Het geluid van die Pensa vind ik niet verkeerd. Het is zeker geen Les Paul, maar het heeft een dik en tegelijk metalig geluid.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Het geluid van die Pensa vind ik niet verkeerd. Het is zeker geen Les Paul, maar het heeft een dik en tegelijk metalig geluid.
    Ja.. in de originele opname staat zijn JTM vol open en door heel zacht aan te slaan kan hij daar enorm veel dynamiek in gooien. Dat zachte aanslaan doet ie ook bij die Pensa maar de dynamiek is er nauwelijks, alsof er een compressor mee loopt.
    Zou dat aan die actieve pickups liggen? Geen idee maar het klinkt allemaal van dik hout zaagt men planken.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top