Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11

    Standaard

    ah cool, goede info ook in die link, dank je!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    ik geloof dat die fender strat een 61 er is

    yup http://www.oneverybootleg.nl/MK_guitars_fender.htm

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Mooi verhaal!
    You can't be a vet. You rock too much.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Leuk Deze kende ik nog niet.

    In de nadagen van Dire Straits zag je hem vooral met een Pensa Suhr, nooit meer wat van gezien.

    Dat is het enige dat ik gaaf vond aan dire straits / mark knoflook: Die pensa suhr met EMG's en Floyd.
    Mooie gitaar....herinner me alleen dat die nogal duur was.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ik droomde van die gitaar man. Plakboek vol van die tour.
    You can't be a vet. You rock too much.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik ben ook jaren enorme fan geweest en heel wat uurtjes gestoken om zijn fingerpicking techniek te benaderen (kan het nog steeds niet).

    Ik vond destijds de Schecter cool, met 3 mini-swicthes ipv de 5-standen.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Ik ben ook jaren enorme fan geweest en heel wat uurtjes gestoken om zijn fingerpicking techniek te benaderen (kan het nog steeds niet).
    Ik heb van nature een soortgelijke fingerpicking techniek, zowel akoestisch als elektrisch. Inclusief steunvingers op de slagplaat en zo'n kleine hoek van de duim t.o.v. de snaren. Desondanks kan ik nou niet echt niet zeggen dat mijn spel in de buurt komt van dat van Mark Knopfler...
    Van akoestische fingerpickers hoor ik wel eens dat dit eigenlijk een foute techniek is. In dat geval wijs ik ze altijd op Mark Knopfler. Of ze hem dan maar even willen vertellen dat hij het helemaal verkeerd doet.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    er zijn verschillende fingerpicking technieken, en het is ook maar net wat voor jou werkt
    ik steun ook, maar pas wel een "klassieke"techniek toe ( duim voor de 3 bassnaren en 3 vingers voor de melodiesnaren) maar ik zet mijn pink en soms ringvinger dan weer vast onder de snaren om mijn de juiste positie te laten houden, daarover krijg ik vaak de vraag of ik dan niet in de knoop kom als het "lastiger"wordt, maar niet dus, automatisch sla ik dan toch aan met die vingers
    Wat ik maar wil zeggen, whatever works for you
    mark knopfler gebruikt zo zn eigen techniekje, en t werkt voor de man haha
    op zich is dit niet heel ingewikkeld, gewoon een kwestie van automatiseren die tokkels en patroontjes. als ze erin zitten gaan ze er nooit meer uit
    Ik vind hem een lekkere easy manier van spelen hebben, relaxt, ik houd er van, altijd gedaan ook
    was fan en ben het nog

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ik vond de moeilijkheid niet in de tokkelpatroontjes zitten maar in de dode-noten die hij speelt waarmee hij een soort springerigheid in zijn spel krijgt wat ik nooit heb kunnen dupliceren...

    Een anker met je pink is heel normaal lijkt me, ook voor mensen die met plectrum spelen (doe ik ook).
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    ik twijfel er niet aan dat het heel "gebruikelijk"is dat met die pink, maar het is als je klassieke les krijgt beslist niet wat je leert
    ik heb me dat wel aangewend, maar heb t meer nodig wanneer ik met plectrum speel dan fingerstyle
    ik snap evenwel wat je bedoelt met MK
    hij heeft gewoon erg zijn eigen manier ontwikkeld en dat maakt een bepaalde sound
    ik houd er van

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Leuk Deze kende ik nog niet.

    In de nadagen van Dire Straits zag je hem vooral met een Pensa Suhr, nooit meer wat van gezien.



    Nooit begrepen waarom ie een signature gitaar had met Floyd Rose en locking nut, hij gebruikte nooit een trem - de hendel zat er zelfs nooit op
    Misschien was hij het zat om te stemmen?

    Zo heb ik Nuno Bettencourt ook nog nooit met een jengelstengel zien spelen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top