Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 55
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Dit is een soort "Sophie's choice". Iedere configuratie heeft m.i. pros en cons.
    Op zich vind ik de standaard configuraties op LP's, Teles en Strat goed voldoen. Dat is voor mij ook de reden om die modellen te hebben, waarbij ik wel drie Teles heb. Dat is echter meer een "stem-reden dan i.v.m. de PU's.
    Aan de ander kant , de ene singlecoil of humbucker is de andere niet!
    Ik zou echter nog wel ooit een Strat willen met in de brug een humbucker met splitcoil.
    En mijn LP special met P90's. Ach, ik kan niet kiezen, dus van alles dan maar minimaal één!!!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #22

    Standaard

    Als je alles met één gitaar zou moeten doen, dan is H-S-H ideaal.
    Het moeten uiteraard wel GOEIE pickups zijn, als er op de pickups bezuinigd is, dan klinkt elke gitaar matig tot slecht.
    Als je een soort universele begeleider bent in een huisband van een TV-programma, zoals Hiram Bullock was in de David Letterman Show, dan is een gecustomizede Strat met een H-S-H-configuratie met een 5-standenschakelaar echt ideaal.

    Als je Hank Marvin wilt imiteren, ga je uiteraard voor S-S-S.

    En een Telecaster met de standaard S-ø-S configuratie is uiteraard ook niet te versmaden.

    In de jazz is eigenlijk slechts 1 element van belang en dat is de humbucker in de HALSpositie, die NIET overwound mag zijn.


    Ik heb zelf gewoon van alles wat, maar ik besef dat dat een luxe-positie is.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemberbier Bekijk bericht
    Als je alles met één gitaar zou moeten doen, dan is H-S-H ideaal.
    Het moeten uiteraard wel GOEIE pickups zijn, als er op de pickups bezuinigd is, dan klinkt elke gitaar matig tot slecht.
    Als je een soort universele begeleider bent in een huisband van een TV-programma, zoals Hiram Bullock was in de David Letterman Show, dan is een gecustomizede Strat met een H-S-H-configuratie met een 5-standenschakelaar echt ideaal.

    Als je Hank Marvin wilt imiteren, ga je uiteraard voor S-S-S.

    En een Telecaster met de standaard S-ø-S configuratie is uiteraard ook niet te versmaden.

    In de jazz is eigenlijk slechts 1 element van belang en dat is de humbucker in de HALSpositie, die NIET overwound mag zijn.


    Ik heb zelf gewoon van alles wat, maar ik besef dat dat een luxe-positie is.
    Ja, Hiram! Een van mijn grote helden, en zn strat met twee paf's , heerlijk! Zo eentje wil ik ook.
    147-c Guitars

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Tipje: Bare Knuckle Crawler gesplit is absoluut niet dun, bijna tele-esque.
    Ik heb een Seymour Duncan JB in mijn Strat zitten en gesplit is dat ding bijna net zo heet en dik als in serie. Blaast de Strat elementen helemaal weg.

    On topic: als ik zou optreden zou ik voor HH of HS gaan. bij HSH gebruik ik eigenlijk vooral de buitenste elementen. Voor veelzijdigheid thuis vind ik HSS eigenlijk ideaal.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Elke gitaar model associeert voor mij bij een bepaald geluid. Ik heb nu 2 les pauls en een strat, en misschien gaat een van de les pauls nog weg. Naar mijn idee kan ik met een les paul met HH configuratie en een strat met SSS configuratie bijna vrijwel elke sound krijgen die ik wil. Alles wat er om heen en tussen in ligt kun je aardig dicht bij in de buurt komen. Wellicht mis ik dan enkel het geluid van minihumbuckers een beetje. Maar ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wanneer ik dat geluid zou zou willen gebruiken.

    Is er eigenlijk iemand op dit forum die actief op minihumbucker gitaren speelt?

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.984

    Standaard

    Speel bijna alleen maar met de H in de brug en live soms ook de H in de nek. Meer heb ik ook niet

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Ligt helemaal aan het muziek genre dat ik speel. Voor metal graag H-H. Voor popmuziek pak ik graag mijn Gilmour Strat met S-S-S. Op dit moment zit ik erg vaak te denken aan een Tele plank met de SD Quarter Pounder set.
    Als ik dan echt een keuze zou moeten maken ga ik voor H-S. Heb een Stephen Carpenter sig met een humbucker in de middelste positie en die raak ik telkens met mijn plectrum. Geen midden PU dus. Sla de snaren meestal redelijk wild aan.
    Maar tis ook maar net hoe de wind staat. Vond Tele's eerst helemaal niks en nu droom ik alleen maar daarover...

    Om op Stephen Carpenter terug te komen. Vind zijn reden voor een midden humbucker ook wel geniaal. Ik bedoel maar...

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Malle Eppie Bekijk bericht
    Om op Stephen Carpenter terug te komen. Vind zijn reden voor een midden humbucker ook wel geniaal. Ik bedoel maar...
    Ik kon hier niks over vinden, ik zag alleen dit:
    What do you get out of the middle pickup?
    The middle pickup is pretty much a toy. I don’t have it for anything other than when I want to take the edge off, less attack, a more rounded tone.
    Maar dat klinkt niet als de geniale reden die je noemde. Care to elaborate? Ik heb het zelf altijd een rare setup gevonden.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blend Bekijk bericht
    Ik zou 'm uit het raam flikkeren en er zelf achteraan springen.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rogueny Bekijk bericht
    Elke gitaar model associeert voor mij bij een bepaald geluid. Ik heb nu 2 les pauls en een strat, en misschien gaat een van de les pauls nog weg. Naar mijn idee kan ik met een les paul met HH configuratie en een strat met SSS configuratie bijna vrijwel elke sound krijgen die ik wil. Alles wat er om heen en tussen in ligt kun je aardig dicht bij in de buurt komen. Wellicht mis ik dan enkel het geluid van minihumbuckers een beetje. Maar ik weet ook eerlijk gezegd niet goed wanneer ik dat geluid zou zou willen gebruiken.

    Is er eigenlijk iemand op dit forum die actief op minihumbucker gitaren speelt?
    De minihumbuckers uit de PL Deluexe en Epiphones liggen qua output en toon toch vrij dicht bij de PAF achtigen. De minihumbuckers op de Firebird is een andere zaak, die zitten tussen single coil en HB in (klinken als opgefokte Tele).

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 oktober 2005
    Locatie
    Ermelo
    Berichten
    660

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Terminus Bekijk bericht
    Ik kon hier niks over vinden, ik zag alleen dit:

    Maar dat klinkt niet als de geniale reden die je noemde. Care to elaborate? Ik heb het zelf altijd een rare setup gevonden.
    Hij zag Vivian Campbell ooit met een gitaar met humbuckers in de brug en midden positie. Zag er gaaf uit en zo is zijn keuze gemaakt. Omdat het er gaaf uitzag. Gezien in zo'n rig rundown achtige youtube video.

    En gezien de positie van zijn PU schakelaar verwacht ik niet dat hij veel naar het middelste element schakelt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top