Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard opinie en of ervaring met burstbucker?

    Hallo, hebben er hier mensen ervaring met de Gibson burstbucker? Ik heb zelf laatst een burstbucker 2 in mijn les paul kopie laten zetten (zat een JB in toen ik m kocht) en vroeg me af of mensen positieve of negatieve ervaringen hebben met de deze pickups. Zit er veel verschil tussen de classic, de burstbucker(s) en allerlei andere PAF achtige elementen? Of gaat het om nuances?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Mijn favoriete combi is Classic '57 (plus) in de brug en een Burstbucker 1 (of 2) in de hals positie. Waarom? --> voor mijn speelstijl (bluesy, geen moderne rock) vind ik Burstbuckers wat meer helder / open klinken, maar te scherp voor in de brug. Een Classic '57 daarentegen klinkt in mijn oren wat warmer. Bij een LP te donker voor de hals positie, maar uitstekend in de brug. Daar klinkt 'ie juist lekker dik, doch gedefinieerd, zonder in mijn optiek te bijtend te worden, zoals een Burstbucker... aan de andere kant, met een Burstbucker in de brug en een goed werkende tone pot kom ik ook een heel eind... goed, schiet er maar op! 😎

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Ik heb er zowel in m'n 335 als LP zitten (beiden stock) en ik zie geen enkele reden om ze te vervangen. Klinkt gewoon heel erg goed imo. Brug kan inderdaad een tikkeltje scherp zijn, maar daarvoor dient een tonepot.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Beperkte inbreng: heb de burstbuckers laten liggen en voor meer vintage (warmer en donkerder) klinkende Classic '57 gegaan. LP traditional gekocht ipv de LP Standard. Geen spijt van maar de burstbuckers daarentegen zullen een heel stuk veelzijdiger zijn in het gebruik. Bij kaal gebruik zoals zonder eq pedaal etc.

    B.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    OK. Dank voor de reacties zover. Thuis hier over mijn SF Champ klinkt het prima. In de oefenruimte moet ik 'm nog eens goed aan de tand voelen over mijn Marshall(s). Ik geloof dat ik zo'n bucker 2 heb die iets meer output geeft. Had zelf even de indruk dat er een bepaalde frequentie een beetje geboost was in die pickup (vgl een wah wah in een bepaalde staand maar dan minder uitgesproken). Geloof dat de bedoeling van al die pickups toch vooral is dat je er meer dan 1 gaat kopen en eindeloos gaat zitten uitproberen.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Je kan misschien nog wat tweaken met de polepieces?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Ja, misschien moet ik dat doen. Maar ik zal 'm eerst nog eens even goed testen. Het ene moment zit je lekker te spelen, een andere dag kan het zo zijn dat je zit te klooien en dan denk je ook al snel "klikt die pickup eigenlijk wel lekker?"

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Vandaag klonk ie over mijn Champ in ieder geval helemaal prima de luxe.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top