Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 24
  1. #1

    Standaard combinatie preamp pedaal + multi fx + power amp

    Ben aan het overwegen een extra back-up te organiseren voor mijn buizenamp en mogelijk het gesjouw in de toekomst daarmee te minimaliseren als de eventuele noodoplossing goed bevalt. In de huidige situatie gebruik ik een Mesa/Boogie DC-3 i.c.m. Boss GT-100, gekoppeld via de 4 kabelmethode.

    Voor de noodoplossing zat ik te denken aan een buizen preamp pedaal zoals bijvoorbeeld een AMT SS-11 of SS-20 (of zoiets dergelijks) in de loop te brengen van de GT-100 en van daaruit eventueel rechtstreeks in de PA (dan wel met speakersims van de GT-100) of anders via een poweramp door naar een cab van 50W (is zat) die ik normaliter aan de DC-3 koppel.

    Mijn vragen:
    a) is er iemand die een soortgelijke opzet gedaan heeft of nog in werking heeft?
    b) zo ja, welke gear gebruik je en hoe bevalt het?
    c) misschien mensen die al prima resultaat boeken simpel van multi-fx naar poweramp, zonder buizen preamp?
    d) aangezien het totaal niet al teveel mag kosten: welke poweramp (mag budgetmerk zijn) zouden jullie me aanraden?
    e) heeft er iemand sowieso ervaringen met die Russische AMT preamp-pedalen?

    Misschien staat dit topic in de verkeerde forumcategorie? Mijn excuses, mocht dit zo zijn.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    Ben aan het overwegen een extra back-up te organiseren voor mijn buizenamp en mogelijk het gesjouw in de toekomst daarmee te minimaliseren als de eventuele noodoplossing goed bevalt. In de huidige situatie gebruik ik een Mesa/Boogie DC-3 i.c.m. Boss GT-100, gekoppeld via de 4 kabelmethode.

    Voor de noodoplossing zat ik te denken aan een buizen preamp pedaal zoals bijvoorbeeld een AMT SS-11 of SS-20 (of zoiets dergelijks) in de loop te brengen van de GT-100 en van daaruit eventueel rechtstreeks in de PA (dan wel met speakersims van de GT-100) of anders via een poweramp door naar een cab van 50W (is zat) die ik normaliter aan de DC-3 koppel.

    Mijn vragen:
    a) is er iemand die een soortgelijke opzet gedaan heeft of nog in werking heeft?
    b) zo ja, welke gear gebruik je en hoe bevalt het?
    c) misschien mensen die al prima resultaat boeken simpel van multi-fx naar poweramp, zonder buizen preamp?
    d) aangezien het totaal niet al teveel mag kosten: welke poweramp (mag budgetmerk zijn) zouden jullie me aanraden?
    e) heeft er iemand sowieso ervaringen met die Russische AMT preamp-pedalen?

    Misschien staat dit topic in de verkeerde forumcategorie? Mijn excuses, mocht dit zo zijn.
    Ik heb voor een vergelijkbaar doel - back up voor mijn gp100-mesa 50/50-marshall 1926 - een bord gemaakt met als hart een harley benton american sound. Met een zooitje stompboxes die ook merendeels weinig kosten, voor en na die american sound en dan naar de mesa heb ik echt leuke resultaten. De american sound heb ik daarbij als cleane preamp staan.

  3. #3

    Standaard

    Dat werkt inderdaad prima. Ik heb zelf veel geëxperimenteerd met overdrive pedalen welke vervolgens in een Reussenzehn Blackface preamp gingen en uiteindelijk naar naar Torpedo CAB power-amp + speaker simulatie. Wat mij opviel was dat de cleane buizen preamp veel warmte toevoegde aan de sound.

  4. #4

    Standaard

    Kun je niet net zo goed 1 of 2 preamps van je GT-100 bruikbaar maken?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.064

    Standaard

    Geen ervaring met zo'n setup, maar is een Koch Pedaltone een idee?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JanVrm Bekijk bericht
    e) heeft er iemand sowieso ervaringen met die Russische AMT preamp-pedalen?
    Ik heb een AMT SS-30, voor als het echt lomp moet. Gaat zeer lekker over een eindversterker met cab, maar de speakersim is nogal beroerd vind ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.178

    Standaard

    Zag laatst een demo van een Koch pedaal (niet de pedaltone maar een smallere paarse) die direct out met speakersim was opgenomen en dat klonk niet slecht. Dacht nog; een Zoom G3 in de loop en je komt voor een paar knaken een heel eind en dat zonder je een breuk te sjouwen.

    Puur als back-up lijkt me dat je met een gt-100 onder de arm al wel een optreden moet kunnen redden.

    Die Harley Benton pedaaltjes van Edje zijn idd ook niet verkeerd. Heb hier nog wel een setje liggen met oa. de American, Calafonia en Ultimate Drive mocht je zo'n setup willen testen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Een Koch Pedaltone is inderdaad een goede optie. Ik heb hem ook jarenlang gehad en hij werkt perfect m.b.t. mogelijkheden en klankkleur. Als je niet teveel eisen stelt aan de mogelijkheden van de interne speaker simulator (die best redelijk klinkt) is het een ideale oplossing. Een goede Fender-achtige clean sound, lekker spelende overdrive en volume boost en als toetje ook nog een klasse A 0.5W ingebouwde power-amp. Neem daarbij de loop opties en je hebt een winnaar ;-)

  9. #9

    Standaard

    Ik heb als backup voor mijn Marshall JMP 2204 een tijdje een JCM800 2204 meegezeuld en nog nooit nodig gehad. Ik heb de JCM800 verkocht en heb nu een EHX 44 Magnum en 2 AMT (S1 en M1) preamps als backup, stukje lichter, goedkoper en handzamer. Goed genoeg voor waar ik het voor nodig heb. Ik heb geen ervaring met de cab sim optie van de preamps.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dodeboboeror Bekijk bericht
    Ik heb als backup voor mijn Marshall JMP 2204 een tijdje een JCM800 2204 meegezeuld en nog nooit nodig gehad. Ik heb de JCM800 verkocht en heb nu een EHX 44 Magnum en 2 AMT (S1 en M1) preamps als backup, stukje lichter, goedkoper en handzamer. Goed genoeg voor waar ik het voor nodig heb. Ik heb geen ervaring met de cab sim optie van de preamps.
    Die EXH 44 Magnum is wat mij betreft een heel interessante optie. Want in dat geval ben ik niet afhankelijk hoe de sims uiteindelijk in de PA uitpakken.

    @ maxdb: de preamps van GT-100 klinken heel goed met een koptelefoon. Over mijn studiomonitoren (KRK RP krijg ik die sound niet helaas. Wel heb ik gemerkt met het zetten van een EHX Glove overdrive in lage gain stand voor de GT dat er wel een soort van buiswarmte-achtig iets in komt.

    @ allen: ik overweeg eerst combinatie GT-100 + EHX 44 Magnum + cab te maken en kijken hoever ik daarmee kom. Als ik dan de buizensound mis, kan er altijd nog zo'n buizenpre-amp komen. Al vind ik die Koch Pedaltone wel heel groot. Ik was trouwens eerder ook erg gecharmeerd van de preamp van Gurus (It.).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top