Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Gelderland? Piët guitars Arnhem. Kees Dee in Amersfoort


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #12

    Standaard

    Ik heb jarenlang een JCM600 (zelfde amp) gebruikt in bandverband (en later ook een jtm60 combo) en hij hoort gewoon Marshall-ish hard te gaan. Hoort meer dan genoeg vermogen te hebben. Na laten kijken dus.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik heb jarenlang een JCM600 (zelfde amp) gebruikt in bandverband (en later ook een jtm60 combo) en hij hoort gewoon Marshall-ish hard te gaan. Hoort meer dan genoeg vermogen te hebben. Na laten kijken dus.
    Ik kreeg al een tip om de master voluit te zetten en met het kanaalvolume het 'overall' volume te bepalen. Dit werkt inderdaad beter. Agent-Smith, ik wil de amp dus ook clean gebruiken. Dan is de hiervoor door mij beschreven wijze de juiste?

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.570

    Standaard

    Je moet met je kanaalvolume je verzadiging van je pre-amp zoeken die voor jou ideaal is (de hoeveelheid break-up, zeg maar, de gain in je voortrap), en met de mastervolume zet je hem dan zo hard als nodig.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max1010 Bekijk bericht
    En nogmaals dank voor de tips!
    Maar ik denk dat ik er beter aan doe om de amp een keer grondig te laten checken. Maar als google op versterkerreparateurs dan kom ik maar bitter weinig namen tegen...
    Iemand nog suggesties voor reparateurs in Overijssel of in de buurt van Deventer?

    In Wijhe zit ook een reperateur: de-oefenruimte.nl
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar deze werd me aangeraden door speeltuygh in Zwolle

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max1010 Bekijk bericht
    Ik kreeg al een tip om de master voluit te zetten en met het kanaalvolume het 'overall' volume te bepalen. Dit werkt inderdaad beter. Agent-Smith, ik wil de amp dus ook clean gebruiken. Dan is de hiervoor door mij beschreven wijze de juiste?
    Ja, denk ik wel.
    Ik gebruikte hem juist in een rockband met nauwelijks tot geen gebruik van clean. Dus had het cleane kanaal ook op max staan (dus met ac/dc randje) en overdrive kanaal ook. Met de master gewoon het overall volume (wat echt fors was hoor).
    Wat ik ook altijd wel gaaf vond is dat als je de fxloop met een patchkabeltje doorlust je een regelbare boost krijgt.
    Nooit problemen mee gehad. Enige nadeel vond ik dat hij wat weinig low end heeft.
    Maar goed, heb m denk ik al meer dan 10 jaar niet meer.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top