Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 26
  1. #11

    Standaard

    Dat is lastig als je ook clean nodig hebt.
    De 15 klinkt iets anders dan de 007, maar de oversturing is heel mooi.
    Alleen........dus niet schakelbaar.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Het probleem dat ik altijd heb met meer-kanaals versterkers is dat clean op een bepaald volume het lekkerst klinkt en het scheurkanaal op een totaal ander volume het lekkerst klinkt. Ik begin er niet meer aan. Met pedaaltjes is het zo veel makkelijker op te lossen.

    Het mooist zijn de versterkers en pedaaltjes die het best reageren op volume op je gitaar. En dan vooraan of achteraan, net wat je het lekkerst vind een pedaaltje om je strat met je lp te matchen.
    147-c Guitars

  3. #13

    Standaard

    2 amps ??
    abc switch ?

    de Bogner La Grange kost bv net zoveel als een laney cub 10 en daar zit echt imo een heel mooi (fender) clean geluid in
    heeft alleen een wel 12 inch nodig (knutsel mode)

    want he blijft toch zonde(imo) om een amp die speciaal voor den oversturing gemaakt is daar niet voor te gebruiken

  4. #14

    Standaard

    Oh my!!!! die kosten een aardige €....

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    2 amps ??
    abc switch ?

    de Bogner La Grange kost bv net zoveel als een laney cub 10 en daar zit echt imo een heel mooi (fender) clean geluid in
    heeft alleen een wel 12 inch nodig (knutsel mode)

    want he blijft toch zonde(imo) om een amp die speciaal voor den oversturing gemaakt is daar niet voor te gebruiken
    De bassbreaker is echt een beest overstuurt.
    Jammer dat er geen pedaal bestaat die overdrive clean maakt :-).

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Het probleem dat ik altijd heb met meer-kanaals versterkers is dat clean op een bepaald volume het lekkerst klinkt en het scheurkanaal op een totaal ander volume het lekkerst klinkt. Ik begin er niet meer aan. Met pedaaltjes is het zo veel makkelijker op te lossen.

    Het mooist zijn de versterkers en pedaaltjes die het best reageren op volume op je gitaar. En dan vooraan of achteraan, net wat je het lekkerst vind een pedaaltje om je strat met je lp te matchen.
    Het is niet voor iedereen he, de meeste gitaristen zijn on/off, die werken niet met de range en dynamiek er tussen in. Het is net zoiets als je vingers van je rechterhand gebruiken, voor de meeste heeft het voor hun spel geen zin.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Het is niet voor iedereen he, de meeste gitaristen zijn on/off, die werken niet met de range en dynamiek er tussen in. Het is net zoiets als je vingers van je rechterhand gebruiken, voor de meeste heeft het voor hun spel geen zin.
    Haha Pepe, dat is waar, maar daar val ik niet onder.
    Al ben ik wel de enige die in onze band constant mijn balans aanpast.

    MAAR nogmaals, als mijn strat lekker scheurt en ik plug de LP in,
    gaat die op volume 1,5 nog steeds VOLLEDIG in distortion.
    Mijn strat klinkt ook mooi clean met mijn amp settings, terwijl de LP dan al stevig overstuurt.

    Een compressor als BD2 bijvoorbeeld haalt wel de pieken eruit, maar
    verminderd geen oversturing. Die gaat dan alleen maar modderig klinken en komt niet
    meer door de mix.

    Mijn xlr kabel is om zeep anders nam ik een stukje op voor jullie ter demonstratie.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Haal die compressor eens weg. Stel je amp clean in, met de LP op "7". Match daarna je strat met een boost (die je alleen voor de strat gebruikt en zoek je juiste plek voor de boost (voor of na je distortion of of pedalen? Misschien wel in je FX loop?)
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Ja, ik doe iets soortgelijks. Ik heb een xotic EP (vintage stand) op mijn board die ik gebruik voor de Jaguar wat hem op hetzelfde niveau zet als de Es 330 et voila.
    Als ik een Gretsch en een tele bij me heb gebruik ik dat ding niet eens, het is echt bedoeld om te voorkomen dat je telkens naar je amp moet lopen wanneer je twee extreme gitaren bij je hebt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ik ben wel benieuwd naar welke overdrive's je nu gebruikt ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top