Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Music rme babyface en adat

    Ik ga een rme babyface kopen en wil mijn ingangen uitbreiden met adat. Wat denken jullie waar ik op moet letten? Wil eigenlijk niet te veel aan kwaliteit verliezen of helemaal niet. Bij voorbaat dank.

  2. #2

    Standaard

    de RME babyface is nu 6 jaar oud, waarom wil je deze kopen? Of bedoel je de babyface pro?
    Ik heb geen " werk" ervaring met de pro interface, maar deze wel eens getest.
    Klonk goed, lage latency en RME is bekend als een merk met stabiele drivers.

    Lastig om je tips te geven , want specificaties geven niet altijd weer wat de kwaliteit is.
    Daarom vertaal ik je vraag even naar "wat zou ik nu doen" , dus geen idee of dat aansluit bij jouw wensen.
    Ik blijf dan meestal bij hetzelfde merk, meeste kans op succes ;-)

    Als ik de babyface pro zou uitbreiden kies ik voor de RME OctaMic XTC.

    Waar ik op zou letten:
    - wil ik USB (nu 3.1) of thunderbolt? Firewire zou ik nu afraden
    - hoeveel mic preamps heb ik nodig, fantoomvoeding?
    - ga ik externe mic preamps gebruiken? Andere hardware (compressors, EQ e.d.)
    - Wordclock aanwezig? MADI nodig?
    - resolutie (24 bit / 192 kHz)
    - wil ik hardware DSP?

    Alternatief waar ik zou kijken in dezelfde prijsklasse:
    - Presonus Studio 192 + Digimax DP88 (USB) (ik gebruik Presonus Studio 1 en deze integreert daarmee erg goed, hardware DSP)
    - Focusrite Clarett 8Pre X + Clarett OctoPre (Thunderbolt)

    geen ervaring mee, maar goede verhalen hoor ik over de Antelope Audio Orion32, volgens mij is deze er in USB en Thunderbolt.
    Wil je hardware DSP dan is UAD een goede kandidaat..

    Laat even weten wat je kiest en je ervaring, ik ben daar benieuwd naar :-)

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de babyface en niet de pro gekocht puur uit financiele overwegingen. Ik heb nu toch ook de preamps en de a/d conversie? Ik zag de rme quadmike, zoiets denk ik. Vier ingangen is genoeg. [al snap ik niet hoe je dat aan een babyface moet koppelen] Ik heb nog een spl goldmike die ik nu gebruik. Verder een pod pro. Van madi en dsp heb ik geen verstand, ik ga eerst maar eens sparen. Ben blij met het geluid van mijn opgenomen akoestische gitaren. Bedankt voor het meedenken.

  4. #4

    Standaard

    De RME quadmic kan niet, die heeft alleen analoge in- en uitgangen.Je kunt alleen een preamp gebruiken met een digitale i/o (ADAT/SPDIF ) . de octamic II heeft deze wel.
    veel plezier ermee!

  5. #5

    Standaard

    zou iig ff checken hoe je die spl op je babyface kan aansluiten zonder dat deze eerst door de pre-amp van de rme gaat
    dus spl direct naar de ad converters van je rme

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top