Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tuurlijk is het lullig. Maar het is ook ondernemersrisico, waarvoor je tegen verzekerd bent. Zeker als je zulke dure exclusieve gitaren in je assortiment hebt, kan je nagaan dat je extra risico loopt. Dus zorg je als ondernemer voor dat je dit middels een verzekering goed afgedekt hebt.
    Erger is de emotionele schade. Je wordt toch voorzichtiger, angstiger.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Tuurlijk is het lullig. Maar het is ook ondernemersrisico, waarvoor je tegen verzekerd bent. Zeker als je zulke dure exclusieve gitaren in je assortiment hebt, kan je nagaan dat je extra risico loopt. Dus zorg je als ondernemer voor dat je dit middels een verzekering goed afgedekt hebt.
    Erger is de emotionele schade. Je wordt toch voorzichtiger, angstiger.
    Waartegen je bent verzekerd.......

  3. #13

    Standaard

    Alleen al het zichtbaar maken van dat foeilelijke behang uit 1968 zou strafbaar gesteld moeten worden.
    Ik zou dat maar weer zo gauw mogelijk verbergen achter een stel gitaren, Rudi!

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemberbier Bekijk bericht
    Alleen al het zichtbaar maken van dat foeilelijke behang uit 1968
    Seventies/vintage is nog steeds 'in'/hip/hot.
    Dit (bekende) behang is van 2016:
    Retro oranje-bruin van As creation uit de Danke collectie
    https://www.kleurmijninterieur.nl/nl...-oranje-bruin/

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    859

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemberbier Bekijk bericht
    Alleen al het zichtbaar maken van dat foeilelijke behang uit 1968 zou strafbaar gesteld moeten worden.
    Ik zou dat maar weer zo gauw mogelijk verbergen achter een stel gitaren, Rudi!
    Op zo'n opmerking zitten ze echt te wachten.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Is de diefstal inmiddels opgelost?

  7. #17
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gemberbier Bekijk bericht
    Alleen al het zichtbaar maken van dat foeilelijke behang uit 1968 zou strafbaar gesteld moeten worden.
    Ik zou dat maar weer zo gauw mogelijk verbergen achter een stel gitaren, Rudi!
    Inderdaad niet goed voor de geest dat behang. Veel te druk, het komt op je af.

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    [Witse modus on]

    Ze hebben er gewoon 7 meegenomen. En die hebben ze door het raam naar buiten getild. Daar stonden 2 mannetjes. Eentje stond er binnen. Binnen een paar minuten waren ze weer weg.
    En later:

    Er worden camera’s opgehangen in de winkel.
    Hij weet wel ongezien een aantal exacte details [/Witse modus off]

    Deze twee uitspraken worden door twee verschillende personen gedaan. De journaliste heeft waarschijnlijk waargenomen dat men bezig is met (extra) camera's. Rudi zelf zegt er helemaal niets over, behalve dat ze bezig zijn met (aanvullende?) maatregelen.

    De daadwerkelijke schade voor de winkelier is natuurlijk niet de verkoopprijs, maar de INkoopprijs (plus de eventuele prijsstijging voor de terug te kopen instrumenten met inbegrip van de stijging van de dollar).

    Ik heb van veel muziekwinkeliers gehoord dat ze NIET tegen diefstal verzekerd zijn, omdat de premies schrikbarend hoog zijn.

    Het stelen van topinstrumenten uit muziekwinkels is in Nederland al jaren gaande.
    Zo was er in het Zuiden een heerschap actief dat een medeplichtige overal Les Paul Standard DC's van de muur liet grissen om er vervolgens ermee naar buiten te rennen en en bij hem in de auto te stappen.

    Een getroffen winkelier heeft gezien wie het waren en heeft mij verteld dat één van hen een ex-muziekwinkelier uit een grote stad uit het Zuiden des lands was.
    De man is later eveneens veroordeeld wegens verduistering van onbetaalde instrumenten uit de failliete boedel.

    Ik vind dat wij als gitaristen loyaal moeten zijn naar onze winkeliers en GEEN instrumenten moeten accepteren zonder serienummer (mits normaal gesproken aanwezig natuurlijk) en zonder kwitantie met vermelding van dat serienummer en de indentiteit van de verkoper. Hiermee laat je tevens blijken dat jij als koper te goeder trouw bent geweest, als er iemand piept dat jouw gitaar van hem gejat is. Je hebt dan in ieder geval recht op terugbetaling van het aankoopbedrag en de dief/heler is aan de hand van jouw kwitantie te traceren.

    Dus gewoon boycotten die rovers en helers, dan ligt de markt voor gestolen goed op zijn gat en houden we gewoon financieel gezonde winkels waar je gitaren nog fatsoenlijk kan uitproberen. Er is al genoeg kapotgegaan.
    Laatst gewijzigd door Gemberbier; 2 juli 2017 om 14:14 Reden: onvolledig citaat

  9. #19
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ben ik zeer met je eens maar ik vrees dat er altijd wel figuren zijn die denken, wat maakt het uit. Het leven is niet redelijk en en de hele maatschappij hangt van oneerlijkheid aan elkaar, dus pakken die gitaar. Er zijn altijd figuren die door deze manier van relativeren hun principes even opzij zetten.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top