Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 7891011 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 110

Discussie: Rebuild Vox AC30

  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Moet nog eigenlijk. Een uitschakelbare tegenkoppeling lijkt me een mooi toevoeging, welke weerstand waardes zouden het moeten zijn, vanaf de 16 ohm tap? Als in een JTM45?


  2. #82

    Standaard

    Vanwaar dit plaatje van een effectloop? met tegenkoppeling bedoel je NFB (negative feedback) ?

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Als ie niet meer bromt, komt deze er ook in. Mijn ervaring is dat dergelijke grappen meteen de boel destabiliseren.

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    NFB staat er los van

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Leuke AC30 mod, heb niet het originele schema


  6. #86
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Als ik het goed begrijp heb je je AC30 opnieuw opgebouwd en komt er nu een 50 Hz brom uit de PI. Top Boost kanaal erbij is mooi maar eerst maar eens dit probleem aanpakken. Heb je het buisje al gewisseld?

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Samenvattend; had een 50Hz brom totdat ik m'n laatste buisje probeerde, brom weg. Was idd een kwestie van niet al te nette exemplaren. Na wat strubbelingen met het topboost kanaal, aanvankelijk gespiegeld aangesloten op de potmeters, het concept gewijzigd. Nu bromt ie vreemd genoeg al in de PI hoewel ik daar niets aan heb gewijzigd. En een nieuw lawaai dat ik zal opnemen. Aanvankelijk was mijn waansysteem gebaseerd op wisselen van buisjes door onverlaten, in mijn nieuwe waansysteem hebben ze behalve dat de hele versterker gesaboteerd. Hoe het ook zij, ik ga ermee bezig.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Ah oke, prima, ben benieuwd. Het kan zijn dat een buisje gaat brommen als ie een klap heeft gehad.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Kan dat ook voorkomen als ie niet lek is?

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Kan dat ook voorkomen als ie niet lek is?
    Het gaat hier niet over luchtlek maar een lek tussen gloeidraad en kathode. Je weet hopelijk dat de kathode een dun buisje is waar de gloeidraad in verstopt zit. Die gloeidraad moet wel volledig geisoleerd zijn van de kathode en dat gaat bij de productie wel eens mis. Gevolg is dat een klein stroompje kan lekken uit het gloeicircuit.

    Dit lek is eigelijk altijd (al dan niet capacitief) aanwezig. Kijk maar eens wat er kan gebeuren als je het gloeidraadcircuit laat zweven, niet aarden dus.

    Dit is geen internet fabeltje maar een eigen constatering uit de praktijk en daarom niet wetenschappelijk onderbouwd
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top