Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 16 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 154

Discussie: Boss MS-3

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Whoopsie


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    In mijn eigen zoektocht naar een geschikte switcher betrapte ik mijzelf erop dat ik de 'in-de-praktijk'
    situatie soms een beetje uit het oog verloor. Eigenlijk was ik meer aan het selecteren op basis van wat ik
    dan straks allemaal zou 'kunnen' schakelen. De gedachte dat ik voor iedere denkbare combinatie een patch
    zou kunnen samenstellen leek weliswaar erg leuk, maar m'n toch al forse board en het dito benodigde
    budget groeide dan wel navenant mee ...

    ...

    Wat ik eigenlijk, met een heel lang verhaal, probeer duidelijk te maken is dat een set-up natuurlijk niet veel
    complexer hoeft te worden dan wat je in de praktijk ook echt gaat gebruiken. Ik ben zelf een beetje (te) gevoelig voor allerlei opties die ik mogelijk 'ooit' een keer nodig zou kunnen hebben, maar feitelijk nooit ga gebruiken ... Dus in die zin kan de MS-3 in bepaalde situaties zo maar is 'de' oplossing zijn, zeker als je uitgaat van wat het apparaat allemaal wel kan ...
    Dit herken ik zo erg, ik heb ik weet niet hoe lang getwijfeld om een looper/swither te kopen omdat het me zo ideaal leek om niet meer te hoeven tapdansen. Ik heb nooit doorgepakt omdat ik juist zo blij was met mn huidige kleine pedalboardje, en omdat het duur is natuurlijk. Het aanschaffen van een effectunit via marktplaats (boss gt-100 bijv) heeft zelfs door mn hoofd gespookt, omdat ik daar ook alle geluiden wel uit zou kunnen halen.

    Ik ben nu eigenlijk helemaal over die drang heen door gewoon zo lang te wachten dat het weg ging, maar ik ben er blij van. Ik heb nu een mooie kleine pedaltrain jr met een stuk of 6 pedalen die ik aan en uit schakel tijdens nummers. Ik heb wel een Zoom ms-100bt die mijn drang voor nieuwe effecten ook behoorlijk tegenhoudt.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Hmmm ... toen ik de mijne bestelde bij Thomann was de levering "waarschijnlijk op 26.06.2017". Nu staat er 25.07.2017. Bij Bax is het veranderd van 15 werkdagen naar 25 weken.
    Bax: "Ontvang binnen 7 weken"
    Thomann: "Waarschijnlijke levering op 23.06.2017"

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Op TGP heeft iemand de MS-3 met z'n Fractal AX8 en Line6 Helix vergeleken ... en de MS-3 kwam er gelijkwaardig, of zelfs beter uit (op vergelijkbare onderdelen)! Hij vond de Tube Screamer van de MS-3 zelfs beter klinken dan z'n analoge TS

    Dit weekend zou mijn MS-3 geleverd moeten worden ...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    Keep us posted!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Keep us posted!
    Hij is posted! ETA: morgen.

  7. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Op TGP heeft iemand de MS-3 met z'n Fractal AX8 en Line6 Helix vergeleken ... en de MS-3 kwam er gelijkwaardig, of zelfs beter uit (op vergelijkbare onderdelen)! Hij vond de Tube Screamer van de MS-3 zelfs beter klinken dan z'n analoge TS

    Dit weekend zou mijn MS-3 geleverd moeten worden ...
    Haha, ik zit ook regelmatig op TGP te lezen en kan me soms vermaken met de huis tuin en keuken praat en 'so called' AB tests die ze doen. Een hoop meningen zijn gebaseerd op een vooringenomen standpunt en het verantwoorden van hun eigen aankopen en smaak, muzikanten lijken steeds meer en meer op audiofielen. Frank zou zeggen 'Shut Up 'n Play Yer Guitar' :-)

    En als de MS-3 zo geweldig is waarom speelt dan niet iedereen op een Boss GT-100 of GT-1, bevat dezelfde effecten en audio kwaliteit en is goedkoper dan de Fractal en Line-6? Mijn probleem met Boss multi effecten is dat ze deze grotendeels baseren op hun eigen pedalen uit het verleden. Fractal, Line-6, Strymon en meerdere baseren hun effecten op het gehele effectpedalenpark uit het verleden. Dit kunnen simulaties zijn van effecten als bijvoorbeeld EHX, MXR, RM, etc, etc, en ook Boss.

    Iemand maakte op TGP ook de opmerking dat Boss zijn producten zeer strategisch uitzet. De nieuwe 500 series pedalen (RV en MD) bijvoorbeeld bevatten bepaalde effecten uit de Waza collectie mogelijk bewust niet, bijvoorbeeld wel de CE-1 maar niet de CE-2 waarvan een Waza versie voorhanden is, en een effect als hun eigen 'slow gear' is ook niet toegevoegd mogelijk omdat Waza straks met een nieuwe versie gaat komen.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Vooralsnog geil ik wel op alle verhalen die er over geschreven zijn. Tot nu toe heb ik niemand gehoord die de MS-3 waardeloos vindt. Daarnaast kun je er altijd 3 pedalen (of 5 met een trucje) van je eigen gading aan hangen.

    Vanavond hoop ik 'm voor het eerst aan te sluiten, maar mijn eigen pedalenplank is niet thuis dus vergelijken gaat nog niet.

  9. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Vooralsnog geil ik wel op alle verhalen die er over geschreven zijn. Tot nu toe heb ik niemand gehoord die de MS-3 waardeloos vindt. Daarnaast kun je er altijd 3 pedalen (of 5 met een trucje) van je eigen gading aan hangen.

    Vanavond hoop ik 'm voor het eerst aan te sluiten, maar mijn eigen pedalenplank is niet thuis dus vergelijken gaat nog niet.
    Mijn pleidooi is ook maar een eigen mening hoor :-) Ik zeg ook verder niets over de kwaliteit. Ik heb zelf met grote tevredenheid een Boss ES-8 en vroeger zo'n 10 jaar met de Boss GT-5 gespeeld. De MS-3 zal echt wel goed klinken en presteren maar het is goed om kritisch te blijven. Ben benieuwd naar je bevindingen...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Net ingeplugd.

    Dit. Is. Gaaf.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top