Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 16 EersteEerste 1234513 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 154

Discussie: Boss MS-3

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Had ik nog niet bij stil gestaan maar de MS-3 is bedoeld voor een clean versterker platform!
    Ik heb geen effect loops op mijn Marshall(achtigen) of Orange, en ook helemaal niet nodig maar 4cm kan inderdaad gewoon als je 1 loop opoffert.

    Ik had trouwens ook al iets bedacht om die loops uit te breiden: je hebt ook nog 2 relais om je amp te schakelen tot je beschikking. Je kan daarmee ook twee A/B schakelingen maken met een relais die wisselt tussen twee effecten. Nadeel is dat ze niet tegelijkertijd aan kunnen staan, maar je kunt zo wel meerdere drives gebruiken die je toch niet stapelt.

    Oja: en ik heb 'm al besteld
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 8 juni 2017 om 11:07

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik had trouwens ook al iets bedacht om die loops uit te breiden: je hebt ook nog 2 relais om je amp te schakelen tot je beschikking. Je kan daarmee ook twee A/B schakelingen maken met een relais die wisselt tussen twee effecten. Nadeel is dat ze niet tegelijkertijd aan kunnen staan, maar je kunt zo wel meerdere drives gebruiken die je toch niet stapelt.
    Dat is handig! Voor meerdere loops of aparte loops in een amp fx loop kun je ook een externe midi looper met vaak een extra 3/4 loops aanschaffen en aansturen met de MS-3 midi out. Deze loops staan dan los van de Boss en dus ook geen extra AD-DA conversie. Bedacht me dit opeens hoewel dan de aanschaf voor de ES-5 een mogelijk goedkopere oplossing is :-)

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dat is handig! Voor meerdere loops of aparte loops in een amp fx loop kun je ook een externe midi looper met vaak een extra 3/4 loops aanschaffen en aansturen met de MS-3 midi out. Deze loops staan dan los van de Boss en dus ook geen extra AD-DA conversie. Bedacht me dit opeens hoewel dan de aanschaf voor de ES-5 een mogelijk goedkopere oplossing is :-)
    Een ES-5 heeft geen effecten aan boord. En inderdaad, je kunt het ook met een midi-switcher (zonder footswitches) doen waarmee je gelijk veel meer mogelijkheden schept; maar wel weer veel duurder is dan 2 relais en een paar jacks in een doosje.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Een ES-5 heeft geen effecten aan boord. En inderdaad, je kunt het ook met een midi-switcher (zonder footswitches) doen waarmee je gelijk veel meer mogelijkheden schept; maar wel weer veel duurder is dan 2 relais en een paar jacks in een doosje.
    Je keuze is er dus niet op gemaakt om iets helemaal passends te kopen :-) Iedere vorm van schakelingen voor extra loops toevoegen aan de MS-3 is een tekortkoming op je eigen gestelde eisen en wensen. Je geeft aan eigelijk meer loops te willen maar je wilt geen aanschaf doen voor de goedkopere ES-5 met meer mogelijkheden met daarbij een digitaal multi-effect want dat zou samen weer duurder zijn. Imho is aanschaf van een product wat eigelijk niet helemaal aan je eisen voldoet weggegooid geld en een slechte investering. Misschien ben je er uiteindelijk helemaal mee in je nopjes maar ik denk toch dat vroeg of laat dit product je gaat tegenstaan...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Dan verkoop ik 'm weer. Het lijkt mij een leuk experiment iig.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.589

    Standaard

    Geinig, eindelijk een vervolg op de ME-X.
    Grote kans dat de soundchip van de GT-100 / 001 / 1 is gebruikt, dan is dat in ieder gevel prima voor elkaar.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    In mijn eigen zoektocht naar een geschikte switcher betrapte ik mijzelf erop dat ik de 'in-de-praktijk'
    situatie soms een beetje uit het oog verloor. Eigenlijk was ik meer aan het selecteren op basis van wat ik
    dan straks allemaal zou 'kunnen' schakelen. De gedachte dat ik voor iedere denkbare combinatie een patch
    zou kunnen samenstellen leek weliswaar erg leuk, maar m'n toch al forse board en het dito benodigde
    budget groeide dan wel navenant mee ...

    Pas toen ik inhoudelijk ging nadenken over wat ik met de band live nu echt nodig zou hebben, bleek dat
    ik met ongeveer 6 geluidjes (on-the-fly) de set prima zou kunnen spelen. Bovendien gebruik ik ook vaak
    (min of meer) vaste combinaties, zoals gelaagde overdrives, of een vleugje slap-back over een delay.
    Ieder pedaal een eigen loop toekennen is dan feitelijk overbodig, sterker nog, juist die combinaties kunnen
    schakelen maakte het voor mij een stuk overzichtelijker. En daarbij, in pedal/manual mode, kun je dan
    natuurlijk nog steeds ieder pedaal aanspreken, zij het met wat meer schakelmomenten.

    Verder bedacht ik me dat een aantal pedalen feitelijk altijd 'aan' staan, m'n Moer yellow comp als een soort
    channel strip, of bijvoorbeeld m'n volume pedaal. Ook een eigen loop voor de M5 bleek niet per definitie
    noodzakelijk, deze stuur ik nu met MIDI (PC's) aan, dus een patch vanuit de switcher waarbij ik geen gebruik
    van de M5 wil maken, selecteert een patch op de M5 met effect level 0, het is een beetje een workaround
    maar het werkt in de praktijk verder prima.

    Dit alles in combinatie met de mogelijkheid om zowel de beide kanalen als de reverb van mijn amp in een
    patch te kunnen laten meeschakelen, bleek meer dan voldoende voor wat ik uiteindelijk live echt 'nodig' heb.
    Ik maak gebruik van de G-Lab GSC, dus 4 loops, 2 channel switchers, en MIDI (PC's), die ik zo'n 5 jaar geleden heb aangeschaft. Inmiddels is er in 'switcherland' natuurlijk wel weer het e.e.a. veranderd, en misschien dat ik in de toekomst m'n huidige set-up maar weer is onder de loep moet nemen.

    Wat ik eigenlijk, met een heel lang verhaal, probeer duidelijk te maken is dat een set-up natuurlijk niet veel
    complexer hoeft te worden dan wat je in de praktijk ook echt gaat gebruiken. Ik ben zelf een beetje (te) gevoelig voor allerlei opties die ik mogelijk 'ooit' een keer nodig zou kunnen hebben, maar feitelijk nooit ga gebruiken ... Dus in die zin kan de MS-3 in bepaalde situaties zo maar is 'de' oplossing zijn, zeker als je uitgaat van wat het apparaat allemaal wel kan ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 9 juni 2017 om 11:02

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    ...
    Ik heb nu al een programmeerbare looper op m'n board, en heb eigenlijk 4 basisgeluiden (clean, crunch, drive, solo). Ieder geluid heeft een of meerdere varianten met phaser, MicroPOG of delay. En dan nog 2 andere geluidjes met o.a. mijn Coron Compressor 20.

    In een TANK86-set van 45 minuten heb ik 12 presets in gebruik, waar ik hoogstens 1 of 2 op kan bezuinigen omdat er enigszins vergelijkbare sounds zijn.

    Maar ... met twee CTL IN switches zou ik misschien al genoeg variaties in de 4 basisgeluiden kunnen maken om van ~10 patches terug te gaan naar de 4 die je met de MS-3 direct aan kunt. En voor die 2 aparte sounds zou ik heel even naar een andere bank toe moeten, of iets met de CTL OUT doen icm met een relais.

    Ik denk dat de MS-3, mits de interne effecten toereikend zijn(!), niet alleen mijn setup kan vereenvoudigen, maar ook dankzij de beperkingen mijn werkwijze en enigszins ontspoorde eisen in toom kan houden.

    We gaan het meemaken

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En voor die 2 aparte sounds zou ik heel even naar een andere bank toe moeten, of iets met de CTL OUT doen icm met een relais.
    Oh ja, die vergat ik nog even in mijn relaas, inderdaad 'het slim indelen van de volgorde van je
    patches', zodat je niet onnodig hoeft te banken ...

    En in mijn geval ook goed argument als iemand (om onduidelijke redenen) ineens de set helemaal
    wil omgooien, 'ja sorry mannen, maar dan moet ik de boel weer helemaal opnieuw programmeren! ...'

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Hmmm ... toen ik de mijne bestelde bij Thomann was de levering "waarschijnlijk op 26.06.2017". Nu staat er 25.07.2017. Bij Bax is het veranderd van 15 werkdagen naar 25 weken.

    https://www.thomann.de/nl/boss_ms_3_...s_switcher.htm
    https://www.bax-shop.nl/signaal-spli...fectschakelaar
    Laatst gewijzigd door HaroldA; 12 juni 2017 om 17:01

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top