Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 16 EersteEerste ... 31112131415 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 154

Discussie: Boss MS-3

  1. #121
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Het ziet er naar uit dat ik het met 1 patch ga redden



    Ik bestuur nu via USB alle "effectstatussen", oftewel: ik kan van alle 10 effectblokken bepalen of ze aan of uit moeten. Zo kan ik dus met de MS-3 een pedalboard+switcher nabootsen

  2. #122

    Standaard

    Driftige huisvlijt Harold. Lekker bezig ;-)
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 & STEALTH 50W <> BOSS MS-3 <> 4 IRT212 V30
    Studio: Kemper Profiler Rack <> Ampero Control

  3. #123
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Driftige huisvlijt Harold. Lekker bezig ;-)
    Voornamelijk ziek geweest ... lang geleden dat ik zonder kater de pot geknuffeld heb. Dat filmpje is alweer van even geleden; natuurlijk weer geen tijd om er aan verder te werken.

  4. #124
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Het ziet er naar uit dat ik het met 1 patch ga redden


    Ik bestuur nu via USB alle "effectstatussen", oftewel: ik kan van alle 10 effectblokken bepalen of ze aan of uit moeten. Zo kan ik dus met de MS-3 een pedalboard+switcher nabootsen
    Ik begrijp niet goed wat je hier nu (aanvullend) schakelt, maar ik mis vast weer is iets ...

    Ik zie verschillende loops/fx blok combinaties voorbijkomen, maar dat kan toch ook gewoon
    met patches vanuit de MS-3?

  5. #125
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Ik begrijp niet goed wat je hier nu (aanvullend) schakelt, maar ik mis vast weer is iets ...

    Ik zie verschillende loops/fx blok combinaties voorbijkomen, maar dat kan toch ook gewoon
    met patches vanuit de MS-3?
    Ja, het kan met patches; maar dan kun je er maar 4 aan zonder met rare combinaties andere banken te moeten openen, er zit een drop-out van ~27ms tussen, en reverb en delay stoppen abrupt (geen tails).

    Ik heb voor een TANK86-set 12 patches nodig, of ik moet met de assigns aan de slag ... maar daarvan kun je niet zien of ze aan staan, en ze zijn niet exclusief: als ik iets aan zet wordt dat niet uitgezet als ik een andere in druk.

    Ook gebruik ik maar 1 drive (DST+) en als ik daar iets in wijzig moet ik dat dan over alle patches handmatig overnemen.

    Het is voor mij gewoon veel handiger om 1 patch te maken die ik dankzij extra 5 footswitches in 14 sub-patches kan schakelen. Zo maak ik van de MS-3 dus 1 grote pedalenplank en als ik van patch wissel, wissel ik dus eigenlijk van plank

    Ik kan de assigns dan nog steeds gebruiken voor andere leuke dingen ...

  6. #126
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Helder, denk ik ..., je zult nu dus aanvullend op de MS-3 iets van een switcher met 5 (momentary) switches
    moeten creëren ipv het breadboardje toch?

    Verder begrijp ik het verhaal van de tails niet helemaal, (of helemaal niet ), je stuurt toch nog steeds de
    schakelaars (relais?) van de MS3 hiermee aan?

  7. #127
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Helder, denk ik ..., je zult nu dus aanvullend op de MS-3 iets van een switcher met 5 (momentary) switches
    moeten creëren ipv het breadboardje toch?
    Ja, dit is puur een "prototype".

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Verder begrijp ik het verhaal van de tails niet helemaal, (of helemaal niet ), je stuurt toch nog steeds de
    schakelaars (relais?) van de MS3 hiermee aan?
    Nee, ik stuur de MS-3 via de USB-poort aan. Daar gaat gewoon SysEx over een Midi-poort heen, dus je kunt alle communicatie tussen de Editor-software en de MS-3 uitlezen, en zelf implementeren in andere apparaten.

    Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign (of het on/off-knopje) een delay uitzet, klinkt hij wel door. Zo ook met mijn controller: die drukt gewoon op het on/off-knopje voor jou

  8. #128
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign etc.
    Ach so, gaaf!, zet een mens aan het denken ...

  9. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Als je van patch wisselt op de MS-3 zelf, is er een stilte van ~27ms. De delays en reverbs lopen niet door tussen de patchwissels. Als je met een assign (of het on/off-knopje) een delay uitzet, klinkt hij wel door. Zo ook met mijn controller: die drukt gewoon op het on/off-knopje voor jou
    Dit verbaasd mij wel! In de jaren negentig kocht ik de Boss GT-5 toen deze direct uit kwam en had hierdoor dus de laatste firmware uit de fabriek. Als ik wisselde tussen de patches had ik hetzelfde probleem en dat vond ik zo storend dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Ze hebben de unit toen naar Boss/Roland gestuurd ter controle en eventuele reparatie. Boss heeft toen de firmware naast een update ook verder aangepast waardoor dit probleem opgelost was. Nu decennia later kunnen ze met een soortelijke unit dit niet oplossen!??

  10. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Dit verbaasd mij wel! In de jaren negentig kocht ik de Boss GT-5 toen deze direct uit kwam en had hierdoor dus de laatste firmware uit de fabriek. Als ik wisselde tussen de patches had ik hetzelfde probleem en dat vond ik zo storend dat ik terug ben gegaan naar de winkel. Ze hebben de unit toen naar Boss/Roland gestuurd ter controle en eventuele reparatie. Boss heeft toen de firmware naast een update ook verder aangepast waardoor dit probleem opgelost was. Nu decennia later kunnen ze met een soortelijke unit dit niet oplossen!??

    Het is ook maar net, of de noodzakelijke vakbekwaamheid nog in het bedrijf beschikbaar is. Er is een Azië crisis geweest met de vreemdste brain drain gevolgen.
    Ook in NL is het nodige aan ervaring en vakmanschap verloren gegaan.
    Het is heel goed mogelijk dus dat er nu niet meer voor handen is, wat 20jaar geleden gewoon nog voor het opscheppen lag.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top