Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 16 EersteEerste ... 21011121314 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 154

Discussie: Boss MS-3

  1. #111

    Standaard

    Hoop geneuzel weer ;-) Ik zie het zo en corrigeer, of vul mij aan als ik er naast zit:

    1. Boss MS-3 (3 extra loops) + eventueel aanschaf externe midi looper (3/4) biedt legio opties inclusief de ingebouwde boss effecten en schakel opties.
    2. TC G-System (4/5 extra loops?) - in principe geen externe looper nodig en de ingebouwde TC effecten voorzien je van meer dan voldoende opties en schakel mogelijkheden.
    3. Boss ES 5/8 (loops) - geen externe looper nodig maar ook geen keuze uit interne effecten. Maar wel weer spill-over en parallel routing opties en iedere mogelijke aansturing en keuze van effect volgorde in mono- en stereo of 4CM aanwezig. Verdere werking is analoog zonder interne AD-DA conversie.

    Kies je dus voor een alles in één optie en vind je het geen probleem dat je analoge of overige effecten door een AD-DA convertor heen gaan zijn de MS-3 en TC system prima opties waarbij de MS-3 de meest compacte versie is. Heb je geen zin in extra losse pedalen kies dan voor de alles in één oplossing van Fractal, Line 6, Eleven Rack of de Boss GT-100 of GT-1 etc.

    Heb je meer dan 4 pedalen, waaronder ook digitale midi aangestuurde multi-effect pedalen (Strymon, H9, Line 6, Eventide, Boss etc) en wil je niet tapdansen dan is de Boss ES-5 of ES-8 een meer dan goede optie! Hetgeen jij kiest is afhankelijk van budget en je persoonlijke wensen en voorkeuren. Dus roepen dat 5 loops heel behoorlijk is Brad, dat is een opmerking die mank gaat voor iemand met 2 losse pedalen en een wens voor bijvoorbeeld een multi-effect. Iedere unit heeft zijn plek en wat voor de één niet werkt kan voor de ander een perfecte oplossing bieden.

    Mijn twee extra cent :-)

  2. #112

    Standaard

    Aanvullend. De eerder geposte review van HaroldA over de MS-3 geeft een goed beeld van de kwaliteit van de interne effecten in vergelijking met enkele losse (analoge) pedalen:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Reviewtje in het Engelands ...


    I finally have my "old fashioned" board at home, so it's shoot out time!




    Drive
    I already swapped the internal Dst+ for the external Distortion 15, so that's a tie between the 2 knob clone and the original I cloned

    Octaver
    MicroPOG vs Overtone. While I thought the Overtone was pretty cool sounding, this one goes to the MicroPOG with hands down. Once I could A/B between them, you instantly hear the latency and hollow sound of the Overtone and the lack of clarity, even with the tone at 50. The overtone does do a more convincing "organ" sound and the detune is nice too, but the MicroPOG just sounds better, less squashed/more defined and most important: way less latency.

    Delay
    The Analog delay sounds exactly like my 3 knob Deep Blue Delay. But ... since there are no spill-overs between the patches, I'll have to put the DBD in a loop, so this one is for the DBD too.

    Phaser
    The 4 stage phaser can sound similar to the best phaser ever made (read: Ross Phaser), but the MS-3 has more parameters. Win for the MS-3 here!

    Compressor
    The Coron Compressor 20 (modded Ibanez CP830 clone) is mainly used to push the phaser, and add a slight drive to my clean signal. The D-Comp of the MS-3 is quite up to par, but with more parameters. Win for the MS-3!

    Boost
    My 1 knob EP Booster clone can be cloned in various ways on the Boss. While the EP is nice and simple, the Boss wins in parameters, but loses in terms of complexity. A tie because of that.

    Noise Gate
    There's an iSP Decimator G-String clone mounted underneath the Pedal Train, which has one knob. The Boss has a great noise gate with more parameters. Again, the one knob has never failed me, so this is also a tie.

    Tuner
    The Turbo Tuner wins without any contest.


    Conclusions ...
    The score is 3 to 2 for the traditional board/effects. This means that the three loops of the MS-3 will be filled with the MicroPOG, D15 and the Deep Blue Delay. I'll have another shout-out between the internal drives and my beloved D15 to maybe free up one loop.

    The (modded) Maverick Wah will be up front. That one has a buffered bypass, so it will provide enough signal to be split into the MS-3 and the Turbo Tuner.

    I had really high hopes for the MS-3, but this shout-out with my carefully selected effects shows that it's by far no holy grail for me. Combine that with the 27ms switching delay without delay spill-over, and I might just be tempted to return the MS-3 and stick with my traditional board.

    The MS-3 however provides me with lots of extra effects I didn't use before ...

    Let's ponder on this for a few days


    PS: I did a similar shoot-out between my board and the Nova System, and NS scored 0 wins

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Ik denk dat de MS-3, mits de interne effecten toereikend zijn(!),
    Ja, ik denk dat het dezelfde effecten kwaliteit is als een GT-1. of dat voldoende is weet ik niet...ook qua parameter instellingen zal het niet heel uitgebreid zijn zoals een Axe fx of Helix of H9, kan ook niet voor dat geld. Blijft een budget ding natuurlijk. Maar misschien goed genoeg voor veel mensen.

    Het concept is in ieder geval tof, maar ik denk dat er nog wel een uitgebreidere versie komt over een half jaar of zo.
    Laatst gewijzigd door apekop; 11 juli 2017 om 01:09
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Voor de gelukkige bezitters: een update en de editor zijn net gereleased op de boss website.

    Morgen mag de mijne voor het eerst mee naar de repetitie en zal ik pas een compleet oordeel kunnen vellen, maar voorlopig super tevreden van de ms3. Wel een tip indien je em in de winkel gaat testen: de factory presets zijn stuk voor stuk vreselijk. Begin gewoon zelf een sound samen te stellen vanaf alles off (en liefst met 4cm met 1 vd loops).

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BorisA Bekijk bericht
    Voor de gelukkige bezitters: een update en de editor zijn net gereleased op de boss website.
    Cool! Vanavond maar eens checken ...

    Een aantal van de bugs in de update was ik ook al tegengekomen, waaronder "At the EFFECT CHAIN screen, if a CTL IN jack is disconnected or when the FS-5L is ON (LED illuminated), EFFECT TYPE is sometimes unselectable."

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Ondertussen zijn we meer dan een maand verder en met redelijk wat repetities en 3 optredens achter de rug vind ik het nog steeds een super ding.

    Ik speel in een coverband met een set tot een 30-tal songs. Vaak 1 sound / song nodig, soms 2.
    Daarvoor is de MS3 echt ideaal. Gewoon 1 patch per song en met de curnum switchen met de 2e sound. Met de editor/library is het makkelijk om een setlist samen te stellen.

    In het begin gebruikte ik nog een externe drive in 1 vd loops en ook het 2e kanaal van de amp (Mesa boogie mark V:25), maar ondertussen haal ik alle vervorming gewoon uit de MS-3. Enkel een volume pedaal in de loop.
    Zelfs de wah die ik voor 1 song nodig heb heb ik kunnen vervangen door een auto-wah. Speelt heel wat relaxer :-)

    Van een redelijk zwaar pedalboard naar een super kleine en lichte setup dus!

    Voor mij echt het perfecte apparaat, en ik denk voor iedereen die in volgende categorie valt:
    Gitaristen die al erg blij zijn met de basis sound van de gitaar/amp maar toch wat effecten nodig hebben.
    Gebruik wel de 4CM zodat alle effecten op hun plaats staan (dus wel een effectloop nodig in de amp). Hij klinkt echt veel beter dan gewoon voor de amp.

    De MS-3 een aantal dingen niet die je wel in veel andere multieffects vindt:
    - amp modelling
    - looper
    - cabinet simulatie

    Daarentegen verprutst hij je basis sound niet en klinkt alles gewoon echt goed.

    En als mooie extra vind ik de accoustic simulator erg bruikbaar (voor wat strumming). Mijn elektrische gitaren met piezo zijn intussen op pensioen.

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    Dank voor je uitgebreide post!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  8. #118

    Standaard

    Zojuist besteld (voor €386) nadat ik de NUX Cerberus had geretourneerd.

    Volgende week maar eens testen ;-)
    Laatst gewijzigd door herrieman; 29 september 2017 om 23:17
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Zojuist besteld nadat ik de NUX Cerberus had geretourneerd.
    Ik las al dat die niet echt aan de wensen voldeed

    Ik ben al een heel eind met mijn USB controller, dan kan ik de MS-3 ook echt gaan gebruiken.

  10. #120

    Standaard

    Afgelopen avonden met de Boss MS-3 wat rond zitten klooien. Wat een waanzinnig apparaat waar dingen programmeerbaar zijn die ikzelf nog niet had verzonnen . Mogelijkheden van aansturen en controleren lijken eindeloos. Geluiden klinken helemaal niet verkeerd. de eerste 2 bankjes van de 3 gereed en morgen gaan we live met oordoppen en al. Ben benieuwd wat de praktijk gaat brengen maar ik denk dat het wel goed gaat komen. Wellicht nog een doosje bouwen voor de bankselectie.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top