Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 t/m 150 van 154

Discussie: Boss MS-3

  1. #141
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herrieman Bekijk bericht
    Firmware 1.04 update die je patches niet verwoest!
    Het kan bij de MS-3

    https://www.boss.info/us/products/ms-3/downloads/

    En ook nog een Editor update.
    Niks fcking beta
    Hoe bedoel je dat? Zouden ze nu pas op de markt mogen komen nu deze minor bugs er uit zijn?

  2. #142

    Standaard

    Nee Joh,

    het is een sarcastische grap richting de Snax. Het apparatus dat, permanent in Beta, gitaarversterkers probeert na te bootsen en bij elke natte FW update je patches verneukt.

    Daar heeft de BOS MS-3 GEEN last van.
    Ibanez RGD 2120Z ISH, RGD 2127Z ISH, RGD V-Custom en Gibson RD Artist
    EVH5150III 6L6 <>BOSS MS-3
    Hotone Ampero + Ampero Control

  3. #143
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Ah, want een van de dingen die ze in de editor gefixt hebben zorgt ervoor dat je live sets niet verneukt worden

  4. #144

    Standaard

    Hallo, zijn er hier ook mensen met MS-3 ervaringen i.c.m. met amp/cab simulatie in een (thuis)studio situatie?
    Concrete vragen;
    - hoe klinkt deze set-up over een stel studiomonitoren (puur voor monitoring tijdens oefenen, i.p.v. een gitaarversterker)
    - hoe doet deze set-up het t.o.v. plug-in effecten in een recording tool als Cubase/Ableton etc.

    Ik ben zelf met name nieuwsgierig naar de combinatie Boss MS-3 + Nux Solid State o.i.d.

  5. #145
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    MS3 met een Nux SS zal prima werken zolang je geen rokende preamp wil. Dat laatste kan overigens weer prima met een Mooer preamp-pedaaltje opgelost worden.

  6. #146

    Standaard

    Bedoel je dat dan in de situatie waarin MS-3 + Nux SS wordt gebruikt in combinatie met een gitaarversterker (met preamp), of nog anders?

  7. #147
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    De MS-3 is een super apparaat als switcher/multi-effect, maar is GEEN preamp(/modeller). Ik vind em zelf ook enkel in 4CM goed (én dan wel ook ineens uitstekend) klinken.
    Denk dus bij gitaar => MS-3 => IR, als equivalent van gitaar => overdrive => andere effect pedaaltjes => IR. Gaat dat goed klinken? Ik vrees van niet (tenzij met een preamp pedaal ertussen dus :-) ).

  8. #148

    Standaard

    Dank voor de input. Dus in geval je een MS-3 wilt gebruiken in een direct-recording set-up zou de chain zo kunnen/moeten zijn:
    gitaar --> MS-3 --> pre-amp (pedaal) --> cab/amp simulatie (bijv. Nux SS) --> Interface/recorder.

    Qua techniek ken ik niet alle mogelijk/onmogelijkheden maar wat is de toegevoegde waarde van een preamp(pedaal) in een setup als deze? Is de MS-3 eigenlijk niet de pre-amp "modeller"?

  9. #149
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2011
    Locatie
    België
    Berichten
    163

    Standaard

    Eigenlijk beter:
    gitaar --> MS-3 (voor overdrive pedalen/wah/...) -(loop 3 bv)-> pre-amp (pedaal) --> MS-3 (voor andere effecten) --> cap/amp simulatie --> interface

    De MS-3 is net géén voorversterker, in tegenstelling tot heel wat multi effects die wel preamp simulatie bieden.

    Vanwaar jouw interesse in de MS-3?

    Ik zou in jouw geval echt naar iets anders op zoek gaan, liefst met onmiddellijk een interface ingebouwd. Ik denk daarbij aan bv een zoom G3 (1e generatie), een yamaha THR10, boss katana, ...

  10. #150

    Standaard

    Ik begrijp het nut van een pre-amp (pedaal) in deze setting nog steeds niet. Op het www zie ik overal filmpjes van mensen die een gitaar in een cab/amp simulatie apparaat stoppen (soms nog met losse effect pedalen ervoor) en van daaruit rechtstreeks naar een audiointerface gaan. Maar wellicht zie ik hierbij iets essentieels over het hoofd.

    Mijn interesse gaat uit naar de MS-3 omdat ik denk dat het voor mij een eenvoudige en relatief goedkope oplossing biedt in diverse settings. Het liefst zou ik de volgende chain willen hanteren voor monitoring tijdens oefenen en voor direct recording:
    Gitaar ->MS-3->cab/amp simulatie->audiointerface-> studiomonitoren

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top