Hoop geneuzel weer ;-) Ik zie het zo en corrigeer, of vul mij aan als ik er naast zit:

  1. Boss MS-3 (3 extra loops) + eventueel aanschaf externe midi looper (3/4) biedt legio opties inclusief de ingebouwde boss effecten en schakel opties.
  2. TC G-System (4/5 extra loops?) - in principe geen externe looper nodig en de ingebouwde TC effecten voorzien je van meer dan voldoende opties en schakel mogelijkheden.
  3. Boss ES 5/8 (loops) - geen externe looper nodig maar ook geen keuze uit interne effecten. Maar wel weer spill-over en parallel routing opties en iedere mogelijke aansturing en keuze van effect volgorde in mono- en stereo of 4CM aanwezig. Verdere werking is analoog zonder interne AD-DA conversie.

Kies je dus voor een alles in één optie en vind je het geen probleem dat je analoge of overige effecten door een AD-DA convertor heen gaan zijn de MS-3 en TC system prima opties waarbij de MS-3 de meest compacte versie is. Heb je geen zin in extra losse pedalen kies dan voor de alles in één oplossing van Fractal, Line 6, Eleven Rack of de Boss GT-100 of GT-1 etc.

Heb je meer dan 4 pedalen, waaronder ook digitale midi aangestuurde multi-effect pedalen (Strymon, H9, Line 6, Eventide, Boss etc) en wil je niet tapdansen dan is de Boss ES-5 of ES-8 een meer dan goede optie! Hetgeen jij kiest is afhankelijk van budget en je persoonlijke wensen en voorkeuren. Dus roepen dat 5 loops heel behoorlijk is Brad, dat is een opmerking die mank gaat voor iemand met 2 losse pedalen en een wens voor bijvoorbeeld een multi-effect. Iedere unit heeft zijn plek en wat voor de één niet werkt kan voor de ander een perfecte oplossing bieden.

Mijn twee extra cent :-)