Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 november 2015
    Locatie
    Hillywood
    Berichten
    5

    Standaard Aansluitschema Ibanez CAP VK-1 en 2 met 3way switch, tone en volume pots

    Goedemiddag allemaal, Ik doe voor het eerst een poging om twee humbuckers in een zelfbouwgitaar te monteren. Alleen kom ik er met de kleuren van de bedrading niet uit. Het gaat om de Ibanez CAP VK-1 en VK-2.
    De setup wordt als volgd: 1x volumepot 500k B, 1x tonepot 500k A en een 3 weg schakelaar.
    De kleur van de bedrading is rood/wit samengesoldeerd, blank=ground (dat weet ik nog wel) zwart en volgens mij grijs. Wie o wie kan mij helpen ?? Wel heb ik een schema via "Guitar Electronics" gevonden, maar daar word ik ook niet wijzer van.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Zwart en grijs zal dan begin en einde van de serieschakeling van 2 spoelen zijn. Een van de twee samen met de blanke draad aan de massa en de ander richting je pots/switch
    147-c Guitars

  3. #3
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 november 2015
    Locatie
    Hillywood
    Berichten
    5

    Standaard

    Dus de kleur van degene die ik aan de massa soldeer maakt dan niet uit ? (zwart of grijs) Het schema geeft aan north start en south start.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Als rood en wit al aan elkaar zitten zal dat idd het knooppunt van de 2 spoelen in de pickup zijn.
    Zwart en grijs zijn dan de uiteinden van de serieschakeling.

    Op zich maakt het niet uit af je zwart of grijs met de blanke draad verbind en dus ground maakt, als je dit bij beide pickups maar hetzelfde doet. Anders staan de in de combinatiestand de pickups uit fase en klinkt het geluid heel dun.

    Mocht je een van de pickups gaan vervangen door iets anders of bv. nog een derde pickup toevoegen, dan kun je hier ook op stuiten. Dat is dan op te lossen door het alsnog om te draaien.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Junior Member
    Geregistreerd
    6 november 2015
    Locatie
    Hillywood
    Berichten
    5

    Standaard

    Ok, Super bedankt voor de info. Hiermee gaat het zeker lukken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top