Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
  1. #1

    vraagje Fender Blues jr. Eindbuizen tegelijk kapot

    Goedemorgen,

    Gisteravond wilde ik nog even oefenen voor de repetitie met mijn band van vanavond. Keurig alles ingeplugd, lampje van de versterker ging ook aan alleen ik vond 'm al wat stil. Normaal gesproken hoor ik wel wat ruis of ander geluid en een plop bij het aangaan en de laatste tijd was dit misschien wel wat gehoriger (bedenk ik me nu)

    Maar bij het aansluiten van alles krijg ik geen geluid. Ook wanneer de jack in de amp zit, komt er geen signaal door wanneer ik op het andere uiteinde tik.

    Beide speaker inputs getest, alle knoppen gedraaid en al mijn jacks en gitaren geprobeerd maar helemaal niks.

    Kijk ik even later naar mijn buizen, gloeien de buizen van de voorversterker, maar de eindbuizen zijn beide helemaal dof wit uitgeslagen aan de onderkant (hun bovenkant).

    Ik wil de buizen prima vervangen, maar na wat rondlezen, lijkt het me vreemd dat beide op het zelfde moment kapot gaan. Heb verder weinig tot geen verstand van versterkers dus bij deze de vraag:

    Is het iets wat ik zelf met wat studie kan oplossen (geen zin om tussen al die hoge voltages te gaan zitten werken) of moet de amp even langs de dokter? Zo ja, weten jullie een betrouwbaar adresje in omgeving Haarlem of Naarden? Het kost me liever niet de hoofdprijs, maar ik wil ook niet lopen gieren om iedere cent natuurlijk.

    Alvast bedankt!

    P.S. ik las al een thread over iets soortgelijks op dit forum uit 2008, maar misschien zijn die adressen al niet meer up-to-date.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Haarlem > den Haag? Is dat te doen voor je? Cluseau, hier op het forum is een goed adres.
    147-c Guitars

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    ik had ze bij mijn engl laatst ook stuk, mij werd verteld dat die eindbuizen snel heet worden en dat je dan de versterker niet moet bewegen.
    reden was dat er filamenten (onderdelen in de buis) die dicht op elkaar zitten dan met elkaar in contact kunnen komen en zo kortsluiting kunnen veroorzaken.
    ik had hem net na het uitzetten wel even gekanteld om een kabel eruit te halen. hoogspannings zekering lag er bij mij ook uit
    (misschien dat de echte versterker techneuten misschien zeggen dat het onzin is, maar dat is wat mij werd verteld)

  4. #4

    Standaard

    Ja ik speel bij mij in de kerk 2 diensten en na die 2e dienst is het zsm opruimen, ik probeer het altijd al te rekken maar misschien wordt dat voortaan maar even blijven staan.

    Ik heb ook een Rob uit Badhoevedorp (buizenstudio) gevonden. Reviews zien er goed uit en het is vrij dichtbij. Iemand misschien ervaringen met zijn bedrijf gehad?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard Fender Blues jr. Eindbuizen tegelijk kapot

    Mss is Den Haag ook wel de moeite stel dat hij het op afspraak op de moment zelf kan fixen?

    MS
    Laatst gewijzigd door Misery Signals; 1 juni 2017 om 20:18

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Rob Spigt (i.info@machinator.nl). Heeft een werkplaats/winkel op Terschellingpad 2 2036 KH Haarlem.

    Nico


  7. #7

    Standaard

    Top Nico dankjewel! Ben dit keer naar Rob in Badhoevedorp gegaan.

    Dinsdag zal hij klaar zijn, beide eindbuizen hadden een scheur wat hoogstwaarschijnlijk door een flinke klap in de auto gebeurd is (beetje dommig) alles zag er verder uit, hij zou de bias nog even checken en evt bijstellen (als het geen automatische is)

    Ben benieuwd!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top