Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tnijland Bekijk bericht
    - Vintage revolution PedalPro: Volledig analoog en imo het allerbeste wat er op dit moment op de markt is (incl. pedalen ;-). Sinds kort ook een Expanded versie met een extra analoog distortion board, een digitale (lexicon inspired reverb en een advanced delay module (de analoge versie is uiteraard ook aan boord maar gebaseerd op BBD terwijl er na het analoge tijdperk ook veel nieuwe en complexere delays zijn ontstaan). Nadeel is dat het verpakt is in een rack uitvoering en natuurlijk de prijs die hoort bij high-end pro-apparatuur. Wil je analoog puur dan is dit het ticket ;-)
    Op zich mee eens, maar kritisch bekeken toch nog wel wat puntjes:
    - standaard niet geschikt voor de 4CM, is wel een modificatie voor (nog wat euro's erbij)
    - door de gebruikte BBD chorus, die weliswaar fantástisch klinkt, heb je bij gebruik van de 4CM maar een beperkte headroom, dus niet geschikt met alle amps (mijn Soldano heeft geen regelbare FX loop level)....kan ook gemodificeerd worden; ik heb wat extra potmeters op de pedalpro (nog wat euro's erbij)
    - Een absolute bitch om in een setup anders dan voor thuis (ik bedoel eigenlijk gitaar-->PPro-->amp) op te nemen; ik heb veel last gehad van ground loops, lang mee bezig geweest om alles storing en ruisvrij te maken
    - De tremolo is klote, want als je die activeert krijg je toch wel een volumedrop.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 3 juni 2017 om 22:03

  2. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Digitech lijkt me ook zo'n firma maar nergens op gebaseerd behalve gut feeling.
    De RV7 (mijn enige digitale digitech pedaal, met schitterende reverbs trouwens) is analog dry through
    https://www.thegearpage.net/board/in...#post-16676974

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Het is ook een beetje een kwestie van: wat wil je? Als je heel graag een direct signaal wilt zonder verlies etc. dan wordt iets er tussen zetten al snel een probleem (ook al is het maar 1 pedaal, sommige mensen halen zelfs de tone pot uit hun gitaar om deze reden). Als je daarentegen heel erg graag een multi fx unit gebruikt dan moet je accepteren dat je niet tegelijkertijd een direct signaal hebt (optie van loopers en switchers en toestanden even buiten beschouwing gelaten). Ik zou als ik jou was gewoon kijken naar welke effecten jij goed vind klinken en fijn vind om te gebruiken en dat als uitgangspunt nemen en dan vervolgens kijken naar hoe je het allemaal aansluit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top