Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11

    Standaard

    mijns insziens begint instellen van een multieffect met alles op nul en uit zetten en dan met een goede A/B switch net zo lang experimenteren met de in en uitput tot je geen verschil meer hoort

  2. #12

    Standaard

    Mix van beiden, en met alles blijft het uitproberen wat voor jou goed werkt of wat niet. Teveel losse digitale effecten kan aan het einde van je keten toch wat latency geven, zeker als je ook nog je computer in gaat voor opnames. Op mijn plank is het 70% analoog om 30% digitale effecten. Ik heb onlangs een analoog chorus pedaal aangeschaft met de bekende BBD chip, ding klinkt geweldig maar mijn Strymon Mobius kan nagenoeg hetzelfde. Keuzes, digitaal is deels ook gemak met meerdere opties en analoge effecten zijn over het algemeen 'one trick pony's', maar vaak wel erg goed :-)

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.591

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samu Bekijk bericht
    Zo'n digitale effectenbakken lijken mij echter een zwakke schakel in mijn signaal.
    "Lijken"......

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.336

    Standaard Digitale effecten vs. analoge effecten

    Dit sticky was destijds een platform voor een forumlid om alleen maar te rellen. Laten we verder niet meer posten in dit topic om het verder voeden van die persoon te stoppen.


    EDIT: ik zie tot mijn grote geluk dat een nieuw iemand dit draadje heeft gestart. Gelukkig!



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ik ben wild van de sound van analoge pedalen........ maar: mijn reverb en leslie imitatie zijn gewoon digitaal in de vorm van een EHX Holy Grail en een Digitech Ventura Vibe. Zolang het goed klinkt is het goed vind ik! Je kan eindeloos mekkeren over wel of niet goed en zelfs nog beter van het één en ander, maar je kan die tijd en moeite beter gebruiken om gitaar te spelen, toch?

    Luisteren naar je keten, en ben je blij, dan is het goed!

  6. #16

    Standaard

    Er zijn voldoende opties:

    - Het goedkoopst is een Lexicon G2 (analoog en digitaal gecombineerd met loops maar wel een rack-versie en vrij complex). Mooie reverbs...
    - Een TC G-System met gemodificeerd buffer circuit is een goed alternatief maar je moet dan wel van de TC specifieke effecten kleuring houden.
    - De Eventide H9 is een fantastisch digitaal effectpedaal waarvan ik het verschil tussen hun true-bypass en hun AD-DA buffered versie niet kan horen. Aanrader maar dan zou ik wel de MAX versie met alle algorithms aanraden. Nadeel is dat het een single-pedal is dus effect-combinaties moeten wel in de preset zitten.
    - De Fractal Audio FX8 is ook een interessante kandidaat. Goede kwaliteit, veelzijdig en een hoge kwaliteit componenten maar helaas vrij duur. Veel beter dan de Line6 qua effecten.
    - Vintage revolution PedalPro: Volledig analoog en imo het allerbeste wat er op dit moment op de markt is (incl. pedalen ;-). Sinds kort ook een Expanded versie met een extra analoog distortion board, een digitale (lexicon inspired reverb en een advanced delay module (de analoge versie is uiteraard ook aan boord maar gebaseerd op BBD terwijl er na het analoge tijdperk ook veel nieuwe en complexere delays zijn ontstaan). Nadeel is dat het verpakt is in een rack uitvoering en natuurlijk de prijs die hoort bij high-end pro-apparatuur. Wil je analoog puur dan is dit het ticket ;-)

    De Helix van Line6 zou ik persoonlijk alleen nemen als ik geen amp zou hebben (in dat geval lijkt mij de AX8 of een Kemper module zelfs beter).

    Verder ligt het verschil imo niet aan de AD-DA conversies maar juist vaak aan de huidige kwaliteit van de verschillende modeling apparaten.

    Wat je ook nog zou kunnen doen dat is een parallele mixer te gebruiken waar je dan je digitale effecten inmixt (De digitale effecten moeten dan wel 100% wet staan) zodat een deel van het pad altijd analoog blijft en je dus de basis sound grotendeels analoog behoudt. Was overigens ook een tip van Dennis.


    Ga je voor een analoge amp met effecten (pre/post) dan zijn er dus veel betere oplossingen...
    Laatst gewijzigd door tnijland; 3 juni 2017 om 09:49

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Steeds meer digitale pedalen hebben een analoog 'signal dry path', al was het alleen maar als marketing
    dingetje voor gitaristen met een extreme vorm van 'digifobie'. Het digitale signaal wordt dan in het pedaal
    zelf via de level/mix stage aan het analoge signaal toegevoegd.

    In die situatie is het natuurlijk vrij overbodig om ook nog eens een parallel signaal via 'iets' van een
    mixer toe te voegen, even los van allerlei fase issues die op deze manier kunnen ontstaan.

  8. #18

    Standaard

    Een analoog "dry path" is echt extreem normaal in digitale effectpedalen. Gebeurt al sinds de eerste digitale dingen in de jaren '80. In multieffects ligt dat anders en verschilt per apparaat.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Is het niet vooral Boss die niet doet aan een analoog pad in pedalen?
    Die gedachte kwam bij me op toen ik las dat zelfs zijn Fender reverb pedaal alles omzette.
    Digitech lijkt me ook zo'n firma maar nergens op gebaseerd behalve gut feeling.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Een analoog "dry path" is echt extreem normaal in digitale effectpedalen. Gebeurt al sinds de eerste digitale dingen in de jaren '80. In multieffects ligt dat anders en verschilt per apparaat.
    Helder, het is volgens mij eerder regel dan uitzondering, ik bedoelde meer dat het steeds vaker als
    een soort USP gebruikt wordt ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top