Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Help is, maar waarom zou je het 'gehele circuit board' met contactspray onder handen nemen?
    Een component werkt of niet, daar gaat contactspray helemaal niets aan veranderen.
    Ik ben er geen voorstander van, maar een (beetje) contactspray IN een krakend potmetertje
    kan tijdelijk helpen, maar een PCB helemaal onderspuiten?
    Ik heb 19" apparatuur gezien waarvan de hele PCB droop van de WD40 omdat er een storing in het signaal zat. Eendefect DRAMetje vervangen bleek veel effectiever als oplossing. Maar dat was dus wel een hele PCB in de isopropyl om alle vervuling weer te verwijderen.....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  2. #12

    Effect ! re

    "Help is, maar waarom zou je het 'gehele circuit board' met contactspray onder handen nemen?
    Een component werkt of niet, daar gaat contactspray helemaal niets aan veranderen.
    Ik ben er geen voorstander van, maar een (beetje) contactspray IN een krakend potmetertje
    kan tijdelijk helpen, maar een PCB helemaal onderspuiten?"

    https://www.youtube.com/watch?v=RiNhdLK_yWk (vanaf 4:15), na een laag contact cleaner werkte deze line 6 opnieuw...

  3. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CrazyHorse Bekijk bericht
    "Help is, maar waarom zou je het 'gehele circuit board' met contactspray onder handen nemen?
    Een component werkt of niet, daar gaat contactspray helemaal niets aan veranderen.
    Ik ben er geen voorstander van, maar een (beetje) contactspray IN een krakend potmetertje
    kan tijdelijk helpen, maar een PCB helemaal onderspuiten?"

    https://www.youtube.com/watch?v=RiNhdLK_yWk (vanaf 4:15), na een laag contact cleaner werkte deze line 6 opnieuw...
    Als je het niet erg vind dat ik niet het geheel in detail ga zitten kijken;
    Deze gast, blijkbaar de reparateur in een muziekwinkel (op een werkplek die niet echt geschikt is voor dit ssoort werk en met een gerendschapskeuze de al helemaal naar is) ,zie ik beginnen met de jackcontachten opnieuw te solderen en dan eens proberen offie het weer doet. De contacten zoals ze zijn suggereren dat niet nodig te hebben. Relatie met "won't turn on" zie ik al helemaal niet. En idd helpt het niet. De "reparateur is dus niet aan het repareren. Hij is met "hagel aan het schieten" in de hoop het defect te raken.
    2.17: Aan die print rukken. Blijkbaar geen moment nagadacht hoe dat ding vast zit.
    Rond 2.50: Zo. Die knoppen hebben ook voor de rest van hun leven de afdruk van een tang....
    3.10: Weer aan die print rukken. Blijkbaar nog steeds net nagedacht....
    3.49: Perslucht. Fantastische manier om je PCB statisch te laden en te slopen.

    En dan idd joh. Lekker spuiten met contactcleaner en klaarblijkelijk heeft dat schot hagel effect gehad. Knap hoor!

    Afschieten die gast...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  4. #14

    Standaard

    Deze gast, blijkbaar de reparateur in een muziekwinkel (op een werkplek die niet echt geschikt is voor dit ssoort werk en met een gerendschapskeuze de al helemaal naar is) ,zie ik beginnen met de jackcontachten opnieuw te solderen en dan eens proberen offie het weer doet. De contacten zoals ze zijn suggereren dat niet nodig te hebben. Relatie met "won't turn on" zie ik al helemaal niet. En idd helpt het niet. De "reparateur is dus niet aan het repareren. Hij is met "hagel aan het schieten" in de hoop het defect te raken.
    2.17: Aan die print rukken. Blijkbaar geen moment nagadacht hoe dat ding vast zit.
    Rond 2.50: Zo. Die knoppen hebben ook voor de rest van hun leven de afdruk van een tang....
    3.10: Weer aan die print rukken. Blijkbaar nog steeds net nagedacht....
    3.49: Perslucht. Fantastische manier om je PCB statisch te laden en te slopen.

    En dan idd joh. Lekker spuiten met contactcleaner en klaarblijkelijk heeft dat schot hagel effect gehad. Knap hoor! Zou hij dit filmpje ook hebben gepost als het niet gelukt was? Denk het niet. Je krijgt dus een hoop advies dat heel veel extra schade op kan leveren van iemand die geen enkel idee heeft van wat hij aan het doen is. Maar omdat het probleem blijkbaar per ongeluk wordt opgelost staat dit filmpje online als "repair guide". Da's hetzelfde als iemand een reddingsboot geven, em kriskras over de zeel laten varen en als hij dan per ongeluk drenkelingen tegenkomt beweren dat het een goeie navigator is. Verschrkkelijk

    Afschieten dit soort gasten die hun, niet door kennis of kunde ondebouwde geklooi, online gooien.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top