Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 46
  1. #11

    Standaard

    Dank voor alle reacties.

    Ik zal tzt een gitaarspelende vriend meenemen. Idd wellicht verstandig.

    Als ik de reacties zo lees zijn met name de Classic Vibes en de Deluxe serie erg interessant.

    Hoe staan jullie tegenover bv een deluxe strat, die over die hotrails beschikt? Volgens mij zijn dat een soort humbuckers in het formaat van een single coil, klopt dat? Want volgens mij ben ik dan nog diverser qua tonen.
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    De CV komt uit een Chinese fabriek die dit kunstje al heel aardig beheerst, de Deluxe met Duncan designed hotrails komt uit Indonesië, die werken volgens mij wat minder lang voor Fender. Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar een snelle Google search leert dat het in essentie ook prima gitaren zijn, maar dat ze niet allemaal even nauwkeurig geassembleerd worden (zie als voorbeeld: http://www.seymourduncan.com/forum/s...y-incompetence )
    Kritisch blijven dus!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2004
    Locatie
    Deventhur
    Berichten
    1.899

    Standaard

    Qua ervaring als het gaat om bespeelbaarheid, afwerking en geluid vind ik de cv's echt erg goed. Duidelijk beter dan andere Squier series. Dus als je het kunt betalen zou ik daarvoor gaan.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dacide Bekijk bericht
    Want volgens mij ben ik dan nog diverser qua tonen.
    Door een true single coil in te wisselen voor een hotrail wordt je niet diverser, je ruilt Hendrix en SRV in voor eighties rock. Heeel kort door de bocht natuurlijk maar toch.
    Als je een wat dikkere strat brug sound wil hebben zijn daar genoeg pickups voor maar humbuckers mikken op wat anders.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #15

    Standaard

    Ow ok. Nee dat is niet de kant die ik op wil. Toch maar voor gewone SC's gaan dan.

  6. #16

    Standaard

    Zo, afgelopen zaterdag even naar Keulen gereden, Music Store.

    Ik ging primair voor de Squier Deluxe, of eventueel een Classic Vibe...
    Nou, het liep iets anders... de Deluxe hadden ze niet meer staan (en wordt volgens hun niet meer gemaakt??). En de Classic vibe heeft een zwaargelakte nek. Gevoelsmatig leek het alsof mijn hand daar meer aan 'vastplakt'.

    Echter, toen stond vrouwlief de hele tijd naast me te vragen waarom ik niet voor een echte Fender ging. (te duur, ben nog maar een absolute beginner, etc etc). Maar anderhalf uur later dan toch met een Fender de deur uit gelopen. Als kadootje voor mijn verjaardag gekregen van vrouwlief

    Het is een Fender American Special geworden in Two tone sunburst en witte slagplaat en rosewood toets.



    Nu kan ik wel even vooruit denk ik
    Laatst gewijzigd door dacide; 12 juni 2017 om 10:15
    The universe has an interesting sense of irony, in that you are the universe experiencing itself... And all you are is a thought.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.354

    Standaard

    Cool, congrats !!
    En als 't nou niets wordt, op zolder verstoppen voor het nageslacht natuurlijk.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.393

    Standaard

    Mooi! Goeie vrouw ook!

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Waar maak je dat nog mee, een vrouw die een Amerikaanse fender adviseert. Wereldwijf😳
    En ruim 2x zo duur als wat je in gedachten had.... topplank👍

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Gave plank! Heeft deze een matte finish? Heb zelf ook een Fender american special. Ze zijn wat uitgekleed maar doen imo niet onder voor een standard. Alleen de 6 schroeven trem vind ik een nadeeltje. Die van mij heeft dus wel een dunne matte finish. Nadeel er van is dat hij snel aged, voordeel: snel een natuurlijke relic plaats je ook nog foto's van de daadwerkelijke gitaar?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top