Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 46
  1. #1

    Standaard Eerste (squier) gitaar: Vintage modified VS Deluxe VS Classic Vibe

    Beste forumbroeders,

    Het vakantiegeld is binnen. Komende maand wil ik graag een elektrische gitaar aanschaffen.
    Ben net begonnen met lessen op een akoestische yamaha f310 Foto, maar wil uiteindelijk de overstap naar elektrisch maken.

    Ik heb momenteel een elek. gitaar te leen van een vriend, een oude Ibanez PF100 foto uit eind jaren zeventig (LP kloon).

    Als ik een gitaar ga kopen wil ik voor een strat gaan. Lijkt me net wat diverser dan een LP. En ik ben iets meer van de (semi) clean sounds dan het zwaardere scheurwerk (alhoewel ik dat tweede ook zeker kan waarderen).

    Ik heb nu drie modellen op het oog:

    Vintage modified (335-375 euro)

    Deluxe (375-400 euro)

    Classic Vibe (425-500 euro)

    De laatste zit eigenlijk boven mijn budget, maar als deze écht significant beter is dan de eerste twee, dan wil ik het wel overwegen.

    Versterker heb ik al aangeschaft. Heb een Fender Mustang GT40 foto oefenversterker in bezit.

    Wat zijn jullie gedachtes bij eerder genoemde gitaren? Hebben jullie ervaring met een of meerdere modellen?
    Laatst gewijzigd door dacide; 30 mei 2017 om 15:45

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.652

    Standaard

    eigenlijk is er maar 1 goed advies.
    welke je ook wilt kopen, houd hem eerst in de handen en speel erop.
    halsvorm, maar ook de ronding van de toets zijn zo bepalend of je een gitaar fijn vindt spelen of niet.
    daarbij kun je redelijk wat geld besparen door een tweedekans te kopen

  3. #3

    Standaard

    Dat ga ik ook doen. Ik wil tzt naar Bax in Goes of naar Music Store in Keulen rijden, in de hoop ze allemaal vast te kunnen houden en evt proberen.

    Ik ben echter een volle beginner. Dus ik slik alles (niet letterlijk mannen) wat de verkoper zegt. Ik wil graag zo beslagen mogelijk ten ijs komen. Vandaar dit topic.

    Maar eerst uitproberen voor ik ga kopen, dat staat buiten kijf.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Persoonlijk gesproken vind ik de CV toch nét een klasse hoger dan de anderen. Beter afgewerkt ook. Well worth the extra dough.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.335

    Standaard

    +1 voor vasthouden en erop spelen. Volg je gevoel. Het speelplezier moet leidend zijn


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Wat ze hierboven zeggen, plus: je geeft zelf aan dat je een echte beginner bent. Niks mis mee, maar als je gaat testen, neem een vriendje mee die wat meer meters heeft gemaakt dan jij en laat hem wat riffs spelen die jij lekker vindt. Kan jij lekker op de sound letten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een squier deluxe stat. Beter gaat t niet worden bij squier. Ook beter dan de mexicostrats die wel fender heten. Lees maar eens op internet.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Oh, btw ik zou voor de Classic Vibe gaan. Goede gitaren, niet alleen voor het geld, en de bouwkwaliteit in China is de laatste jaren behoorlijk consistent. Bij Yamaha weten ze dat al veel langer, pak er een uit het rek en hij doet wat je ervan verwacht, de Squiers gaan naar mijn mening hard die kant op.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  9. #9

    Standaard

    Ik heb een Squier CV 50's strat. Is mijn no.1 Wel geupgrade met set Gilmour EMG. Is nu echt een alleskunner. Heb ook een Fender mim, maar de Squier is beter.

    Verstuurd vanaf mijn SM-T530 met Tapatalk

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juli 2010
    Locatie
    Geleen
    Berichten
    1.888

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    Wat ze hierboven zeggen, plus: je geeft zelf aan dat je een echte beginner bent. Niks mis mee, maar als je gaat testen, neem een vriendje mee die wat meer meters heeft gemaakt dan jij en laat hem wat riffs spelen die jij lekker vindt. Kan jij lekker op de sound letten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Heel goed advies dit! Is niet alleen leuker, samen kopen, maar je zult zien dat iemand die wat wat meer ervaring heeft vaak een iets kritischer oog en oor heeft, omdat hij niet wil dat jij tegen problemen gaat aanlopen, waar hij ervaring mee heeft! Door schande en schande leert men immers... bespaar je de schande en lift mee op die van een ander

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top