Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 t/m 46 van 46
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard



    Onzin dat een 2 delige body beter moet klinken dan een 3 delige. Neem dit: body uit tientallen stukken... Kost ± $ 10000. Het aantal delen en de prijs zegt niet alles.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Fender heeft voor zijn solid bodies altijd 2 of 3 delig gebruikt maar je vindt uitschieters naar beide kanten toe, ik geloof dat het louter pragmatisme is. Voor de transparante bodies gebruikte met bodies waar de naden redelijk waren weggewerkt en een van de sloppy dingen die in het CBS tijdperk er in slopen was juist dat, onverschilligheid van matching bij transparante en sunbursts.

    Ik heb een '76 Fender strat met een light swamp ash body uit 1 stuk, dat klinkt als een droombody waar de Custom Shop flink mee zou gaan uitpakken maar vroeger was het business as usual. Die body klinkt trouwens niet bijzonder goed of zo.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Mooi verhaal.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Fender heeft voor zijn solid bodies altijd 2 of 3 delig gebruikt maar je vindt uitschieters naar beide kanten toe, ik geloof dat het louter pragmatisme is. Voor de transparante bodies gebruikte met bodies waar de naden redelijk waren weggewerkt en een van de sloppy dingen die in het CBS tijdperk er in slopen was juist dat, onverschilligheid van matching bij transparante en sunbursts.

    Ik heb een '76 Fender strat met een light swamp ash body uit 1 stuk, dat klinkt als een droombody waar de Custom Shop flink mee zou gaan uitpakken maar vroeger was het business as usual. Die body klinkt trouwens niet bijzonder goed of zo.
    Dus eigenlijk maakt het helemaal niets uit of je 10 stukken hout voor de body gebruikt of 1 stuk?
    Ik ervoer wel degelijk verschil, maar dan kan ermee te maken hebben dat essen anders in elkaar zit dan alder.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.485

    Standaard

    Nouja, er zal ergen een kantelpunt zitten want als je die gedachte extreem doortrekt kan je net zo goed een emmer zaagsel in een lijmpot gooien.
    Ik denk dat kwaliteit van hout en het pre productie proces meer invloed heeft dan een 1 delig of 3 delige body van dezelfde stapel.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik heb een aantal gitaren from scratch gebouwd. Een met een 1 piece swampash body en een met een 3 piece body en echt, het maakt geen donder uit qua sustain en klank. Ik hoor t in ieder geval niet. 1 piece is wel mooier natuurlijk.

    Toets, elementen en hardware maakt wel veel uit.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top