Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.966

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montis Bekijk bericht
    Ik moest er ff aan wennen in 't begin, maar ben 't steeds leuker gaan vinden. Ik vind vooral dat ze die hele lap tekst op een smaakvolle manier weet te vertellen op die paar akkoorden, maar I'm a sucker voor van die dames die net wat meer soul hebben dan de gemiddelde singer-songwriter, qua timing, opvatting enz.

    Dit is overigens wel totaal anders dan wat ze bijvoorbeeld met Vintage Future doet (met Ton Dijkman en Nico Brandsen, geen gitaar dus, dat dan weer niet). Ik hou ervan!
    Er is weinig folky-one-(wo)man-singer-songwriter-geneuzel wat ik trek, dus trek t je niet aan

  2. #12
    Member
    Geregistreerd
    13 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    64

    Standaard

    no offense taken

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Zo'n lap tekst en dan opvullen met 'gejodel'. Het nummer zou iets gevarieerder en minder vol worden met hier en daar een instrumentale pauze van een paar maten. De stem klinkt lekker.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Het gejodel en het cha-cha-cha-einde maken het een beetje oubollig en de compositie is al niet zo spannend. Toch heeft het wat, ze heeft een prettige stem om naar te luisteren, zingt niet te gekunsteld, ik hoor hier nog wel een hit in.

    Geluidstechnisch vind ik het OK. Beetje piëzo-geluid hoor ik wel aan de gitaar (ja, daar ben ik dan weer allergisch voor ), maar ik snap ook dat het moeilijk is om zang en gitaar met 2 microfoons (overspraak) goed te krijgen.

    edit: Eens even wat meer opgezocht want ik leef wat betreft talentenshows onder een steen en ken al die sterretjes niet. De kleindochter van Piet Veerman (The Cats) dus. Moet wel bijzonder zijn om met je opa te musiceren, de mijne heb ik niet eens gekend. En slecht is dit (ook een cover) niet:



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montis Bekijk bericht
    Dit is overigens wel totaal anders dan wat ze bijvoorbeeld met Vintage Future doet (met Ton Dijkman en Nico Brandsen, geen gitaar dus, dat dan weer niet). Ik hou ervan!
    Vintage Future is dan weer niet mijn ding :

    Laatst gewijzigd door Plant; 30 mei 2017 om 20:59
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Member
    Geregistreerd
    13 januari 2015
    Locatie
    Tilburg
    Berichten
    64

    Standaard

    [QUOTE=Plant;3312171]Het gejodel en het cha-cha-cha-einde maken het een beetje oubollig en de compositie is al niet zo spannend. Toch heeft het wat, ze heeft een prettige stem om naar te luisteren, zingt niet te gekunsteld, ik hoor hier nog wel een hit in.

    Geluidstechnisch vind ik het OK. Beetje piëzo-geluid hoor ik wel aan de gitaar (ja, daar ben ik dan weer allergisch voor ), maar ik snap ook dat het moeilijk is om zang en gitaar met 2 microfoons (overspraak) goed te krijgen.

    edit: Eens even wat meer opgezocht want ik leef wat betreft talentenshows onder een steen en ken al die sterretjes niet. De kleindochter van Piet Veerman (The Cats) dus. Moet wel bijzonder zijn om met je opa te musiceren, de mijne heb ik niet eens gekend. En slecht is dit (ook een cover) niet:




    Die overspraak struikel ik regelmatig over. Ik ben geen echte geluidstechnicus en ben dat nog volop aan 't proberen te leren, maar de setting gitaar/zang vind ik moeilijk. In dit geval had ik een draadloos systeempje gebruikt om de pickup ook op te nemen om mixtechnisch gezien iets minder last van de overspraak te hebben.

    Het liedje wat Mell hier doet was een soort ode aan haar opa Piet Veerman, die haar ooit heeft gevraagd dit liedje te doen. Ik vind dat ze dat stijlvol gedaan heeft.

    Het Vintage Future wat je hier post is een ander Vintage Future.

    Ik heb trouwens ook niks met al die talentenshows al werk ik gek genoeg wel met een aantal mensen die daaruit komen, maar ik heb geen enkele van die shows gevolgd.

    Hier een linkje van het Vintage Future wat ik bedoel, met Mell (een beetje een gezapige setting bij Koffietijd maar een lekker nummer vind ik):


  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montis Bekijk bericht
    Het liedje wat Mell hier doet was een soort ode aan haar opa Piet Veerman, die haar ooit heeft gevraagd dit liedje te doen. Ik vind dat ze dat stijlvol gedaan heeft.
    Zeker! Het origineel heb ik nog niet gevonden, dus vergelijken kan ik niet. Maar op zich is het goed gedaan.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Montis Bekijk bericht
    Het Vintage Future wat je hier post is een ander Vintage Future.
    Daar was ik al achter. Er bestaat ook nog A Vintage Future, een soort metal. Kennelijk een populaire naam, als je het als zoekterm ingeeft op youtube komt het allemaal voorbij.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top