Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 9 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 86
  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Sig waardig!
    Haha, vind je? Je mag deze hebben hoor ;-)

    Vooral de boutique bouwers hebben imo afgelopen jaren hun kruit wel verschoten. Merken als Wampler, JHS, Strymon etc kwamen destijds bijna maandelijks met hun nieuwe creaties op de proppen :-) Nu bouwen ze hun bestaande pedalen om naar kleinere varianten of versie 2 of alleen met top mounted jacks, ook handig natuurlijk. Het aantal nieuwe boutique bouwers stabiliseert en langzaam aan gaan we ons weer opmaken voor de multi effects van de bekende merken. Misschien dat straks de rack units weer van stal gehaald worden. Het is een golfbeweging en zo houden ze ons en wij onszelf lekker bezig. Ik vind het allemaal prachtig wat ze maken.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.490

    Standaard

    Nah, je hebt altijd de hypes en de new flavours of the weeks.

    We zijn zolangzamerhand wel uitgeklond, getubescreamed en gedumble'd maar er zijn relatief weinig tweed en old amp drives, twee of drie JTM's (Plexi weer te over), laat staan een brown of blond face om maar eens wat te noemen.
    Er zijn kilo's reverb en delays maar een goed spring reverb of tube driven delay.. als je de variaties op de bekende chips wel geloofd en iets beters wil wordt het ineens een lastig verhaal.

    Maar het punt is, dat zoeken en geklooi, daar gaat het om, niet dat je klaar bent. Voor zolang dat duurt trouwens.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.339

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Henri H Bekijk bericht
    (...)
    Mijn pedalenzucht is wel zo'n beetje over. Gelukkig maar, kom nu tenminste toe aan gitaarspelen.
    Ik wou dat ik dat ooit bereikte


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Nah, je hebt altijd de hypes en de new flavours of the weeks.

    We zijn zolangzamerhand wel uitgeklond, getubescreamed en gedumble'd maar er zijn relatief weinig tweed en old amp drives, twee of drie JTM's (Plexi weer te over), laat staan een brown of blond face om maar eens wat te noemen.
    Er zijn kilo's reverb en delays maar een goed spring reverb of tube driven delay.. als je de variaties op de bekende chips wel geloofd en iets beters wil wordt het ineens een lastig verhaal.

    Maar het punt is, dat zoeken en geklooi, daar gaat het om, niet dat je klaar bent. Voor zolang dat duurt trouwens.
    Naar mijn idee wel minder dan laten we zeggen 5 jaar terug. Van de week mijn Neunaber Stereo Wet reverb na 5 jaar liefde verkocht. Het digitale aspect begon toch te irriteren. Nu heeft mijn Lone Star een analoge tube spring reverb en daar kan blijkbaar nog geen digitaal pedaal tegen op. Was misschien ook geen eerlijke match. Het is ook gewoon erg leuk om zo nu en dan een ander pedaal te bespelen. Hoewel je er wel voor moet oppassen dat je niet alleen maar de hele tijd loopt te tweaken ipv lekker muziek te maken. En dan wijs ik even het vingertje naar mijzelf :-) Wordt tijd dat ik weer eens een nummer ga maken en opnemen...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juni 2007
    Locatie
    De Koekstad
    Berichten
    10.352

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door the sure thing Bekijk bericht
    Ik wou dat ik dat ooit bereikte
    Komt wellicht omdat ik zo verzot ben op die Marshall crunch, die zich naar mijn idee het beste laat oppeppen met een TS-achtige en/of een (clean)booster.
    Ik heb ook vaak een cleane versterker getest met meerdere pedalen. Ik kwam dan uiteindelijk uit op een pedaal met een echte buis erin.
    Er zijn er ondertussen vele (met of zonder buis), elk met hun eigen sound en/of features, dat maakt het voor iemand met een cleane versterker ook meer aantrekkelijk, elke keer weer een fris nieuw k*tsoundje.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Naar mijn idee wel minder dan laten we zeggen 5 jaar terug. Van de week mijn Neunaber Stereo Wet reverb na 5 jaar liefde verkocht. Het digitale aspect begon toch te irriteren. Nu heeft mijn Lone Star een analoge tube spring reverb en daar kan blijkbaar nog geen digitaal pedaal tegen op. Was misschien ook geen eerlijke match. Het is ook gewoon erg leuk om zo nu en dan een ander pedaal te bespelen. Hoewel je er wel voor moet oppassen dat je niet alleen maar de hele tijd loopt te tweaken ipv lekker muziek te maken. En dan wijs ik even het vingertje naar mijzelf :-) Wordt tijd dat ik weer eens een nummer ga maken en opnemen...
    Herkenbaar, misschien dat ik ooit mijn Strymon Timeline nog 's ga vervangen vanwege dat "digitale". Ik vind met name de lo-fi delay erg leuk, maar gebruik ook diverse digitale settings (de lo-fi is trouwens ook digitaal), en dat hoor je toch volgens mij. Tot nu toe vind ik de sound alleszins goed te noemen.

    Knopjes draaien is leuk, been there done that , maar er zijn meer aspecten v.w.b. gitaren e.d.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door The Lo Lands Bekijk bericht
    Van de week mijn Neunaber Stereo Wet reverb na 5 jaar liefde verkocht. Het digitale aspect begon toch te irriteren. Nu heeft mijn Lone Star een analoge tube spring reverb en daar kan blijkbaar nog geen digitaal pedaal tegen op.
    Maar die Neunaber heeft ook niet de pretentie een spring reverb te willen zijn. Dat zijn echt twee verschillende dingen. Die Neunaber is meer een ambient reverb. Ik vind hem heel mooi klinken op de YT filmpjes. Maakt me verder niet uit of het digitaal is of niet. Ik heb zelf ook minder met spring reverb.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Maar die Neunaber heeft ook niet de pretentie een spring reverb te willen zijn. Dat zijn echt twee verschillende dingen. Die Neunaber is meer een ambient reverb. Ik vind hem heel mooi klinken op de YT filmpjes. Maakt me verder niet uit of het digitaal is of niet. Ik heb zelf ook minder met spring reverb.
    De Neunaber is inderdaad in de basis een ambient reverb maar met hun software kun je naast een chorus/delay/flanger/phaser/etc ook verschillende type reverbs inladen zoals een plate en jawel een spring reverb. Het is een digitale reverb dus het is niet alleen bedoeld voor een ambient reverb. Prima reverb maar niet meer voor mij :-)

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Geluid zit in je vingers.

    Milko sluiten.

  9. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Milko Bekijk bericht
    Geluid zit in je vingers.

    Milko sluiten.
    Net mijn vingers even goed beluisterd maar ik hoor totaal geen geluid uit mijn vingers, zijn ze stuk?

  10. #30
    Banned
    Geregistreerd
    24 oktober 2016
    Berichten
    641

    Standaard

    Ja je moet er wel een muntje ingooien. Alle gekheid op een stokje. Je moet wel je gitaar pakken en dan je vingers laten spreken.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top