Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Problemen met Focusrite sapphire pro 24 + Focusrite Octopre MKII (kraakjes)

    Onlangs een Focusrite sapphire pro 24 + Focusrite Octopre MKII aangeschaft. Werkt allemaal prima, alleen heb last van digitaal geknetter, kraakjes... Heeft waarschijnlijk iets te maken met een discrepantie in samplerates? Of misschien toch het niet hele dure ADAT kabeltje, maar dat lijkt me sterk eerlijk gezegd. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Dank alvast!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Clock issues? Soms zijn de world clocks niet goed gesynced??

  3. #3

    Standaard

    Als je op de hoogste samplerate draait is er een kans dat je PC dat niet trekt, als je die dus verlaagt zou het over moeten zijn, met ietsje meer latency, dat wel.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Op hoge sample-rate met kleine buffer wil de boel wel gaan tikken, afhankelijk van je pc. Door de buffer te verhogen tot de tikken weg zijn bereik je het compromis wat met jouw pc het best haalbare is. Bij mijn Sapphire levert de midi trouwens ook tikken op. Zet ik mijn midi keyboard aan dan gaat ie tikken, zet ik heen uit is het weg.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  5. #5

    Standaard

    Latency (buffer vergroten en dan zou het beter moeten gaan) of idd. clock issue. Dit laatste kan gebeuren als je de octopre er bij gebruikt. Je moet er voor zorgen dat de interface de zogeten master is, de octopre de slave (moet in de handleiding terug te vinden zijn hoe in te stellen).

  6. #6

    Standaard

    Thanks voor de tips! Ga het allemaal uitproberen en laat 't weten of ik eruit kom

  7. #7

    Standaard

    Is gelukt uiteindelijk! Weet nou niet waar het precies aan lag, heel veel dingen geprobeerd, maar doet het iig perfect nu...

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Hahahaha klinkt bekend. Mooi dat het allemaal weer werkt.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top