Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb een amp laten bouwen. Ik zei tegen de bouwer, hoe minder knoppen hoe meer vertrouwen je in je eigen oren hebt. Hij maakte er twee knoppen op, een volume en toon maar die laatste had er ook niet op gehoeven. Ik ben wel wat gaan experimenteren in het speaker segment maar dat is wat anders, dat is de voice van een amp, de knoppen op een amp veranderen het karakter niet wezenlijk, die mutileren het enkel.
    Maar het is persoonlijk he. Als jouw amp meer toeters en bellen heeft dan een F16 en je schizo 16 standen switch kan hem laten klinken als een verzopen hamster, more power to you want ook dat is rock'n roll.
    Klopt helemaal. Potmeters achterop (tone en nfb) zouden zo vaste weerstanden kunnen zijn.

    Ik heb de fatswitch en de brightswitch eigenlijk altijd op "aan" staan.

    Volume op de gitaar op 6 of 7. Amp lekker instellen qua volume en de rest doe ik op de gitaar.
    147-c Guitars

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.325

    Standaard

    De brightswitch staat bij mij altijd uit en de fatswitch aan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2006
    Locatie
    South Denmark
    Berichten
    7.755

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Klopt helemaal. Potmeters achterop (tone en nfb) zouden zo vaste weerstanden kunnen zijn.

    Ik heb de fatswitch en de brightswitch eigenlijk altijd op "aan" staan.

    Volume op de gitaar op 6 of 7. Amp lekker instellen qua volume en de rest doe ik op de gitaar.
    Op mijn laatste bouw doet de nfb switch wel een heleboel , 3 totaal verschillende voicings . Bij zelfbouw monteer ik vaak een 3-wat brightswitch bv 100pf-0-250pf , kost je een paar euro , maar je hebt dan wel keuzes. Verder zo weinig mogelijk knoppen , volume en tone , meer dan genoeg.

  4. #14

    Standaard

    Een beetje bright op een clean signaal vind ik wel mooi, helaas op 1 van mijn amps is het meer een véél te luide trebleboost en moet ik het kanaal volume terugregelen zodra ik m aanzet.
    Gelukkig heb ik geen NFB !

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maxdb Bekijk bericht
    Een beetje bright op een clean signaal vind ik wel mooi, helaas op 1 van mijn amps is het meer een véél te luide trebleboost en moet ik het kanaal volume terugregelen zodra ik m aanzet.
    Gelukkig heb ik geen NFB !
    Kan te maken hebben met de plek in het circuit . Moet aan te passen zijn. Welke amp?
    147-c Guitars

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Kan te maken hebben met de plek in het circuit . Moet aan te passen zijn. Welke amp?
    VHT Pitbull 45

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Volume te gering? Brightcap over de gainpot laat relatief veel signaal door bij minder dan ong. negen uur. Oplossing is eventueel een minder-gain buisje, moet de pot verder open voor hetzelfde lawaai, cap werkt in een beter gebiedje.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Is de gainpot wel de meest geschikte plek?
    Laatst gewijzigd door Tabula Rasa; 26 mei 2017 om 21:59
    147-c Guitars

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Over een serieweerstand lijkt me beter, voordeel is wel dat er hoog af gaat als het volume uit de hand loopt.

  10. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    Volume te gering? Brightcap over de gainpot laat relatief veel signaal door bij minder dan ong. negen uur. Oplossing is eventueel een minder-gain buisje, moet de pot verder open voor hetzelfde lawaai, cap werkt in een beter gebiedje.
    Dat zou zo maar kunnen, het ding gaat zo bloedeloos hard dat ik de FX level als master volume gebruik.., die zou ik nog wat verder kunnen dimmen zodat de amps zelf verder open kunnen ...
    Minder gain buisje is interessant!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top