Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard HNAD HOOK Captain 34

    Was en een tijdje aan het rondkijken voor channel switchers ter aanvullen van mijn Giablo C-type. Altijd alles prima met 1 kanaal kunnen doen maar soms miste ik een apart clean kanaal en wou ook een versterker met iets meer gain. Overwogen om weer terug te gaan naar een dual rectifier maar vind het clean kanaal altijd net niet. Mark III stond ook op mijn lijstje maar de heads zijn helaas wat moeilijk te vinden.

    Deze HOOK voorbij zien komen op mp voor een extreem zacht prijsje en meteen maar een bod uitgebracht toen ik mijn strat had verkocht. Heb in het verleden de captain ook al eens getest dus ik wist wel redelijk waar ik aan toe was. Vandaag even wezen testen en maar meteen meegenomen

    Voor het clean kanaal alleen had ik hem meegenomen, man wat is dat goed. Meer dan zat headroom icm high output pickups, absoluut niet clinisch en meer dan zat ballen wanneer nodig is. Kanaal twee is echt heerlijk en blijft verrassend overeind met een 7 snaar gitaar. Met een kleine boost meer dan genoeg gain voor mijn smaak voor prog rock en metal. Kanaal 3 is kwa gain iets te modderig, leuk voor leads misschien maar moet nog verder testen.

    Foto's!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gefeliciteerd ! Erg gave amps! 100 watts is Arena/ziggo dome waardig 💪

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Gefeliciteerd, ik vind de Captain ook zeer goed te pruimen. Is dit de EL34 versie?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 juli 2007
    Locatie
    utrecht/oostvoorne
    Berichten
    5.523

    Standaard

    EL34 versie inderdaad, geen idee of er echt verschil zit tussen de 6L6 en EL34 versie.

    @arjanb01: hehe, je merkt wel dat hij toch behoorlijk wat meer vermogen heeft dan de de c-type(die is grofweg 50 watt). Als ik weer ga repeteren maar eens serieus naar andere speakers voor mn cabinet gezien die maar goed zijn voor 50 watt. Laatste wat ik wil zijn mijn oude greenbacks opblazen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door proguitar89 Bekijk bericht
    en ik weet niet of je vriendloos bent maar ik wil best wel een vv sturen.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    EL34 versie inderdaad, geen idee of er echt verschil zit tussen de 6L6 en EL34 versie.
    Ik heb ze nooit 1 op 1 vergeleken.
    Ik weet wel dat er hier in de buurt wat jaren terug een gitarist was met een Hook, en ik vond zijn geluid niet je van het.
    Zelf een keer een Captain (V2 volgens mij) met EL34's getest en die was te gek.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door allochthomas Bekijk bericht
    Als ik weer ga repeteren maar eens serieus naar andere speakers voor mn cabinet gezien die maar goed zijn voor 50 watt. Laatste wat ik wil zijn mijn oude greenbacks opblazen
    Maar als je een top hebt die meer (maximaal) vermogen heeft, betekent dat toch niet dat je al dat vermogen in die speaker douwt?
    Oftewel, persoonlijk ben ik niet zo bang voor je speakers, geloof ik.
    Als voorbeeld: Ik heb zelf een 4x12 met greenbacks (4x25=100W rms), en daar heeft weleens iemand een setje over gespeeld met zijn Diezel Herbert top van 180W, en het cabinet doet het nog, terwijl die top meer vermogen kan leveren dan mijn cabinet aan zou moeten kunnen volgens het typeplaatje.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Grofweg klinkt een el34 eindtrap iets donkerder en losser dan de 6l6 eindtrap die wat strakker, opener en brighter klinkt. Tenminste in mijn oren dan😉
    Heb ooit een 100 watt koch powertone gehad, el34 versie, maar kon totaal geen plek vinden met die 120 watt. Daarom ook weggedaan. I.m.o klinken dat soort 100 watters pas mooi als ze op 11 uur volume of meer openstaan. Niet werkbaar in de meeste live situaties voor mij.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Grofweg klinkt een el34 eindtrap iets donkerder en losser dan de 6l6 eindtrap die wat strakker, opener en brighter klinkt. Tenminste in mijn oren dan��
    Joh?
    Over het algemeen vind ik mijn EL34 amps (die ik gehad heb) eigenlijk juist helderder/agressiever dan de 6L6 varianten. Nu zal dat ook wel veel aan de preamps liggen, dus wat dat betreft kan ik dit technisch gezien niet bewijzen, maar grappig dat jij een andere ervaring daarmee hebt.
    Ik zou eigenlijk eens EL34's in mijn mesa moeten (laten) stoppen, dus zeg maar zelfde preamp, zelfde poweramp, maar andere buizen.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Tuurlijk speelt de type eindtrap maar een kleine rol. Het is meer de combinatie van alles. Eindtrap, speakers die de boel ook flink kleuren en de pre-amp.
    Wel gave amp die hook. Rob Winter speelde bij Borsato jarenlang op zo'n hook captain 34. En die had ten tijde van symphonica in Rosso toch geen verkeerd gitaargeluid.
    Ook Leendert Haaksma, de bouwer zelf van dit merk, speelde rond 2005-2006 bij Anouk over zo'n amp. Had ook altijd een gave bluesrock sound. Dus met zo'n captain kan je alle kanten uit!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Jeetje.. toch eerder moeten bieden. Ik was eigenlijk ook aan het voorbereiden deze aan te schaffen hahaha.

    Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er lang plezier van hebt. Fantastische amp (naar mijn bescheiden mening) die echt (voor mij) alle kanten op kan.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Wat een apparaat! De sounds die ik van Ook gehoord heb, zijn geweldig. Ik had 'm ook gezien en bewust niet op geboden omdat mijn ernstige wens is een compacte top op mijn 2.12" te zetten. Daarom test ik volgende week een K&E Straight 8... .. god wat heb ik daar zin in.
    You can't be a vet. You rock too much.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top