Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 27
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2012
    Locatie
    Beetsterzwaag
    Berichten
    453

    Standaard

    Ach joh, iedereen heeft wel dat soort dingen. 'Waarom??', vraag je je in godsnaam af.

    Ik had laatst nog zo'n wiebelige dunne stengel in mijn rechterhand... (Nee, niet die! Smeerlap ).

    Daarom dacht Leo dit ook aan te passen.. werkt echt goed en het zit goed vast. Er zit een heel klein inbusboutje aan de onderkant als je goed kijkt. Daar zet je de pook helemaal mee vast. Ik zorg dat er altijd wel wat beweging in zit, heel goed te doen. Maar krijg dat maar op een Fender..

    You can't be a vet. You rock too much.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Grappig, ik wist dit dus ook niet, gebruikte in het verleden idd altijd teflontape, en nu heb ik alleen inklikpoken waarbij je de stroefheid kunt instellen met een stelschroefje. Wat mij betreft 100x fijner dan zo'n inschroef ding.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Eerlijk, ik vroeg me vroeger ook wel af waarom er op nieuwe Fenders een oranje sticker op het gat zat. Het leek me toch logisch dat je de tremolo-actie van een gitaar wilt voelen als je een gitaar koopt. Weet inmiddels al heel lang dat er dus zo'n veertje in zit. Mijn '62 USA-RI kocht ik met de pook er in en die heb ik altijd laten zitten (mét veertje dus), want dat kan in de case waarin ik hem vervoer zonder dat er spanning op staat. Een tijdje geleden speelde iemand van een andere band in de kleedkamer op mijn gitaar (ik had hem in een stander staan om te acclimatiseren) en iemand anders zag dat hij de pook er uit haalde, de gitaar omdraaide en de pook er weer inzette. Vond hij wel opvallend en vertelde dat aan me. Ik als de bliksem naar mijn gitaar en ja, veertje dus weg. Ik ben geen geweldadig mens, maar heb deze gast gezegd dat als dat veertje niet binnen tien seconden weer terug was, ik al zijn vingers zou breken.... Dat hielp!
    Ik vind zo'n veertje wel erg handig, maar dat hadden jullie inmiddels wel begrepen....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Wat een hufter!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Vraag me bij dat soort verhalen altijd af wat je zou doen als er echt iets ergs zou gebeuren.......

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Kom op, speling of niet. Ga spelen, man! Het heeft mij nooit belemmerd. Veertjes zijn voor pussies 😆

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Kom op, speling of niet. Ga spelen, man! Het heeft mij nooit belemmerd. Veertjes zijn voor pussies 
    Jij gebruikt toch geen trem?

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Vraag me bij dat soort verhalen altijd af wat je zou doen als er echt iets ergs zou gebeuren.......
    Ik kan de reactie wel begrijpen. Eens kijken of jij niet staat te koken als je hoort dat iemand vlak voor jouw optreden jouw gitaar heeft oppakt en een slag aan de halspen heeft gegeven of de pups 5 mm hoger heeft geschroefd. In feite is dat ook 'niet echt erg' want je kunt het zo terugdraaien. Toch?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Jij gebruikt toch geen trem?
    Niet of nauwelijks inderdaad. Maar vind het af en toe wel lekker om dat erbij te hebben. Speling stoor ik me totaal niet aan.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb er wel een veertje in
    Zo zwengelt hij niet heen en weer. Maar een beetje speling blijf je houden. Dat vind ik wel lekker spelen eigenlijk. Ik gebruik hem juist erg veel op mijn strat.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top