Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15
  1. #1

    Standaard Mesa Boogie Dual Rectifier sound demo

    Van wat voor soort moderne distortion houden jullie en waar zoek je naar in je tone?
    Hier een aantal tones die ik heb opgenomen... schiet!
    https://www.youtube.com/watch?v=d2FOwtTOFjs

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Ik houd enorm van de rectifier sound.
    Er is geen versterker die ik meer gebruik/gebruikt heb dan een mesa rectifier; mijn roadster heeft ook nog eens een prima clean.
    Maar, ik houd er niet zo van als solo sound, daarvoor heb ik liever iets dat wat ronder klinkt en/of meer "zingt"

  3. #3

    Standaard

    Mee eens.
    Al heeft de Dual Rectifier Solo Head wel een solo functie die ik bruikbaar vind als je hem maar ver genoeg open zet. Als de master boven een bepaald punt komt krijg je een enorme bak extra midden frequenties. Dat klinkt dan inderdaad gelijk een stuk ronder/geschikter voor een solo partij. Voor metal werkt het wel.

  4. #4

    Standaard

    Mooi clipje en leuk verzorgd.

    Ook mijn favo sounds komen uit de Boogie amps. Heb ooit een Mark III head gehad die echt een waanzinnige overdrive had die enorm punchy was, enorm veel definitie en een waanzinnig strak en aanwezig laag wat heerlijk in de mix lag. Voor mijn spel was het allemaal teveel en ik kreeg het niet onder controle ben ik bang.. Ik was te sloppy voor deze amp.
    De Mark IVa is al jaren mijn favo amp. Die is voor mij wel onder controle te houden al moet ik zeggen dat ik de laatste tijd weer aan het rond kijken ben naar een Roadking... Wat ik dan ga missen is idd het zingende romige geluid van de IV... Het Santana achtige saturated geluid wat de MK IV kan is echt heel uniek. Helaas gebruik ik het in bands maar weinig maar bij het spelen op backing tracks ben ik helemaal verliefd...

    Als het gaat om moderne sounds is de Rectifier natuurlijk de standaard.

    Wat voor mij ook een waanzinnige amp is: De CAE 3+ ook die kon het high gain truucje erg goed met een V-shaped EQ erachter. Niets kan wat mij betreft op tegen de sound en feel van die preamp maar het geluid van de Rectifier gaat m natuurlijk niet worden.
    ( mijn 2 centen... )
    Screw you guys, I'm going home!!!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Voor solo: kanaal 3 (of 4 bij Roadster/ Roadking), vintage stand. Mooi rond geluid dat je erg goed naar smaak kan aanpassen. Rectifiers zijn mooie veelzijdige amps. Een Mark VI sound lukt niet. Probeer die bij te houden als je een Recto koopt en je hebt elke sound die je wil.

    MS

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Hier ook een rectifier liefhebber. Hoewel ik er ook nog wel eens een 5150 bij wil hebben.
    Heeft wel lang geduurd en veel kleine aanpassingen aan de eq voordat ik echt tevreden was over de sound. En je moet er het goede pedaal bij zoeken om hem net dat beetje extra te geven. Een tubescreamer doet al veel maar was het net niet voor mij. Heb nu een combi van 2 overdrives en dat werkt bij mij heel goed.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Ben helemaal gecharmeerd van de Friedman BE100 all the way marshall in een modern jasje.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jasper. Bekijk bericht
    Hier ook een rectifier liefhebber. Hoewel ik er ook nog wel eens een 5150 bij wil hebben.
    Heeft wel lang geduurd en veel kleine aanpassingen aan de eq voordat ik echt tevreden was over de sound. En je moet er het goede pedaal bij zoeken om hem net dat beetje extra te geven. Een tubescreamer doet al veel maar was het net niet voor mij. Heb nu een combi van 2 overdrives en dat werkt bij mij heel goed.
    Welke overdrives gebruik je?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.173

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ben helemaal gecharmeerd van de Friedman BE100 all the way marshall in een modern jasje.
    Voor 1500 minder is een Splawn Nitro minstens even goed!

    MS

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Voor 1500 minder is een Splawn Nitro minstens even goed!

    MS
    Mwah ander gainstructuur en vind de Friedman meer Marshall dan de Splawn. Vind de Splawn niet slechter ofzo want tis ook een te gekke versterker maar ben meer gecharmeerd van de friedman

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top