Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Sound of Silence (Simon and Garfunkel) Fingerstyle

    https://www.youtube.com/watch?v=BuiIAzS8bfg

    Verderop in het engels. Aangezien ik geen zin heb om het in het Nederlands nog eens te tikken, waarom niet een Google Translate... die zijn sowieso veel leuker

    The Sound of Silence, oorspronkelijk opgenomen door Simon and Garfunkel als "The Sounds of Silence" en geschreven door Paul Simon. Een eenvoudige en ongecompliceerde constructie vrij. Eerste vers is vergelijkbaar met hoe Paul Simon speelde in de laatste S & G vergadering gespeeld. Het andere deel tijdens een pauze tijdens een optreden Enkele jaren geleden kon ik in principe bij elkaar. Het werd gedaan op verzoek van een dichter die uitgevoerd na-ons, en vroeg of ik dit lied als inleiding voor _him_ kunnen spelen. Dit was een eerste take opname. Niet perfect, doel ik hoop dat je geniet ervan Herinnering om zelf, veranderen de rug van de kwaliteit van instellingen op de camera! Ik vergat dat ik had ze in staat tot lagere kwaliteit voor een live-opname (qui Dan Ik deed het niet te maken.)
    The Sound of Silence, originally recorded by Simon and Garfunkel as "The Sounds of Silence" and written by Paul Simon.

    A fairly simple and straightforward arrangement. First verse is played similar to how Paul Simon played it in the last S & G reunion. The other part I basically put together during an intermission at a gig several years ago. It was done at the request of a poet who performed after us, and asked if I could play this song as an introduction for him.

    This was a first take recording. Not perfect, but I hope you enjoy it

    Reminder to self, change back the quality settings on the camera! I forgot that I had put them to lower quality for a live recording (which I then didn't make.)

  2. #2

    Standaard

    Eenvoudig arrangement, maar door het ingetogen spel wel goed in de sfeer van het lied gebleven.
    Mooi gedaan.

    Nieuwe microfoons ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  3. #3

    Standaard

    Dank je Deze microfoons gebruik ik al wat langer. Neumann KM84 geloof ik. In bruikleen van een bassist waar ik mee speel. Dan heb je blijkbaar de mic shootout gemist, die ik hier gepost heb: http://www.gitaarnet.nl/forum/showth...Samson-vs-Rode

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 juli 2003
    Locatie
    Antwerpen
    Berichten
    579

    Standaard

    Zojuist samen met mijn vriendin geluisterd. Ontroerend, inspirerend gespeeld.

    Cheers,
    Dodo
    goedkope contrabass gezocht!!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mooi gespeeld man....!!

    Mij valt op dat je bij jouw opnames meer voor een metalen 'snaargeluid' kiest dan voor de sound van de kast.

    Trouwens ook melancholie hier, denkend aan The Graduate



  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    Ja good job.
    Ik speelde voor de grap even mee en heb meer de neiging met een tokkel vanuit akkoorden te denken, cadans gaat dan boven integriteit van melodie. Je speelt het nummer misschien meer vanuit een klassiek gegeven terwijl ik het eerder als traditional zou interpreteren. Meer als meezinger dan als voordracht stuk.

    En ja Erik, de moeder aller Milfen natuurlijk.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #7

    Standaard

    Thanks!

    Mrs Robinson zal ik ooit ook wel eens uitwerken gok ik.

    @ Pepe, bij soloversies is melodie leidend, baslijnen probeer ik meestal ook een beetje mee te pakken. Maar soms speelt het ook gewoon lekker vanuit de akkoorden. Als ik begeleid moet ik altijd oppassen dat ik de melodie niet te veel meespeel. En een tijd op sessies gespeeld met een vrij basic bassist, die geen walking bass kon spelen. Als een nummer daar wel om vroeg betrapte ik me er wel eens op dat ik onbewust een walking bass lijn bij de akkoorden ging spelen. Beetje lullig voor die bassist. Is net als dempen bij slag, of percussieve tikjes op de twee en vier. Soms moet je dat weglaten als je iemand iets uitlegt. Dan hebben ze het al moeilijk genoeg om de slagrichting en grepen goed te krijgen. Maar dat soort automatische dingen even niet doen valt vaak vies tegen

    @Erik, hoe bedoel je, heb je een voorbeeld op youtube van wat jij kastgeluid noemt? Ga hier gewoon op mijn oren (Die vast ook niet meer een helemaal vlak beeld geven), en mijn bepaald niet studioneutrale setup af. Op zich staan de microfoons hier vrij standaard voor de gitaar. Relatief weinig EQ, beetje compressie en wat galm. meer gebeurt er eigenlijk niet. Zou natuurlijk ook door de nagels kunnen komen. Veel steelstring gitaristen spelen zonder, en dat klinkt anders. Maar op 12 snarige en klassiek heb ik echt nagels nodig.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 maart 2008
    Locatie
    provincie groningen
    Berichten
    4.680

    Standaard

    oh dear ik ga niet interessant doen hoor gewoon weer mooi
    ook weer heel erg jij.. jou stijl
    en dat is tof
    ik speel em ook maar als begeleiding en dan ga je voor die tokkels..want dan zit de melodie niet in de gitaar maar in je stemapparaat ( nee niet die met ledjes)
    skills nice, en mrs robinson lijkt mij een goed vervolg project! dan kom je denk ik maar moeilijk om dat begin dingesje heen want dat kleurt het hele nummer al
    kanniet wachten tot je die uitvogelt

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Thanks!

    Mrs Robinson zal ik ooit ook wel eens uitwerken gok ik.

    @Erik, hoe bedoel je, heb je een voorbeeld op youtube van wat jij kastgeluid noemt? Ga hier gewoon op mijn oren (Die vast ook niet meer een helemaal vlak beeld geven), en mijn bepaald niet studioneutrale setup af. Op zich staan de microfoons hier vrij standaard voor de gitaar. Relatief weinig EQ, beetje compressie en wat galm. meer gebeurt er eigenlijk niet. Zou natuurlijk ook door de nagels kunnen komen. Veel steelstring gitaristen spelen zonder, en dat klinkt anders. Maar op 12 snarige en klassiek heb ik echt nagels nodig.
    Ik denk dat het inderdaad 'de nagels' zijn. Ben blijkbaar toch meer gewend aan het geluid van vingertoppen op een steelstring.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.456

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarvrouwtje Bekijk bericht
    dan kom je denk ik maar moeilijk om dat begin dingesje heen want dat kleurt het hele nummer al
    kanniet wachten tot je die uitvogelt
    Je bedoelt dat Oh Well Fleetwood Mac lickje? Dat is vrij simpel hoor.
    Wat daarna komt, dat tu tududu dudu... dat is behoorlijk kut als je daar de ingezette groove baslijn wil vasthouden, die aflopende syncopen er door.... als je nou drie handen had...
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top