Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Nieuw hier, Tony stelt zich voor

    Beste forumbroeders en zusters,

    Mijn naam is Tony en ben 34 jaar oud. Ik woon in het zuiden des lands.

    Twee weken geleden mijn eerste stappen gezet en een gitaar gekocht (Yamaha F310, western akoestisch).
    Vanavond mijn tweede gitaarles. Dus een absolute beginner. Maar vind het gelukkig hartstikke leuk om ermee bezig te zijn.

    Ik heb totaal geen ervaring met muziekinstrumenten. Dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

    Wel heb ik vele jaren geDJ'ed en daarna enkele jaren (poging tot) muziekproductie (elektronische muziek). Maar de synthesizers en drumcomputers heb ik al aan de wilgen gehangen.

    Wil op redelijk korte termijn een elektrische gitaar aanschaffen. Want dat is wat ik uiteindelijk toch wil.

    Qua muzielstijlen ben ik zeer breed georienteerd. Hou overal wel van. Kan prima genieten van een stevig potje metal, en van de cleane sounds van David Gilmour. Maar ook good ol' Jonny Cash of juist Frank Zappa. Weet dus ook echt niet nog of ik de Strat of de LP kant op ga.

    Een Les Paul lijkt me echt fantastisch. Maar misschien blijkt straks dat ik veel beter gedij met een Strat. De tijd zal het leren

    Hoop hier een heleboel te leren.
    Laatst gewijzigd door dacide; 23 mei 2017 om 14:27

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Succes, en hou vol! Het is het waard moet je maar denken.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dag Tony,

    Als je twijfelt tussen een Les paul en een Strat zou ik eerst beide modellen eerst goed uitproberen als dat mogelijk is. Ik ben op een Strat begonnen en dat was in die fase voor mij niet zo een goede keuze. Een Les Paul of een soortgelijke gitaar was voor mij beter geweest. Maar dat kan voor jou helemaal anders zijn.

    Groeten.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Het is zeer leerzaam hier. Zowel over gitaren en de rommel er omheen als over mensen in het algemeen. Welkom

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 oktober 2007
    Locatie
    Oldenzaal
    Berichten
    352

    Standaard

    Welkom Tony.
    Groeten van 'speulmenneke'.

    "I guess I'm dumb because I know I ain't smart, but deep down inside I gotta Rock and Roll heart". (Lou Reed)

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    12 februari 2012
    Locatie
    Belgie; Menen West-Vlaanderen
    Berichten
    48
    Blog Entries
    3

    Standaard

    Beste,voor je een type aankoopt,zou je best zoveel mogelijk types uitproberen.
    Mijn voorkeur gaat uit naar een telecaster.
    Veel succes

    Freddy

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.986

    Standaard

    Hoi Tony welkom, leuk dat je met gitaarspelen begint

  9. #9

    Standaard

    Welkom Tony , veel plezier .

  10. #10

    Standaard

    Dank allemaal. Voel me nu al thuis hier

    Zoals ik al zei, ik ben net begonnen met mijn akoestische gitaar. Echter, ik kreeg vorige week een gitaar te leen van een vriend. Die hing al jaren bij hem in de kast. Hij gebruikt hem zelf niet,

    Het betreft een les paul kloon van ibanez uit 1978 (Ibanez PF100). Ik heb te weinig ervaring om te zien of deze nog goed werkt. Zal hem komende week meenenemen naar gitaarles. Als hij nog deugdelijk is. Dan kan ik voorlopig wel uit de voeten. Of ik nu uiteindelijk strat, tele of LP wil gaan spelen, dat zien we dan wel

    Ik had natuurlijk nog geen versterker. Daarom vorige week een leuke Fender Mustang GT40 gekocht. Bevalt erg goed!! Erg fijne 40watts oefenversterker voor thuis.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top