Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13
  1. #1

    Standaard Nieuw hier, Tony stelt zich voor

    Beste forumbroeders en zusters,

    Mijn naam is Tony en ben 34 jaar oud. Ik woon in het zuiden des lands.

    Twee weken geleden mijn eerste stappen gezet en een gitaar gekocht (Yamaha F310, western akoestisch).
    Vanavond mijn tweede gitaarles. Dus een absolute beginner. Maar vind het gelukkig hartstikke leuk om ermee bezig te zijn.

    Ik heb totaal geen ervaring met muziekinstrumenten. Dus ik ben benieuwd hoe het zal verlopen.

    Wel heb ik vele jaren geDJ'ed en daarna enkele jaren (poging tot) muziekproductie (elektronische muziek). Maar de synthesizers en drumcomputers heb ik al aan de wilgen gehangen.

    Wil op redelijk korte termijn een elektrische gitaar aanschaffen. Want dat is wat ik uiteindelijk toch wil.

    Qua muzielstijlen ben ik zeer breed georienteerd. Hou overal wel van. Kan prima genieten van een stevig potje metal, en van de cleane sounds van David Gilmour. Maar ook good ol' Jonny Cash of juist Frank Zappa. Weet dus ook echt niet nog of ik de Strat of de LP kant op ga.

    Een Les Paul lijkt me echt fantastisch. Maar misschien blijkt straks dat ik veel beter gedij met een Strat. De tijd zal het leren

    Hoop hier een heleboel te leren.
    Laatst gewijzigd door dacide; 23 mei 2017 om 14:27

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Succes, en hou vol! Het is het waard moet je maar denken.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Dag Tony,

    Als je twijfelt tussen een Les paul en een Strat zou ik eerst beide modellen eerst goed uitproberen als dat mogelijk is. Ik ben op een Strat begonnen en dat was in die fase voor mij niet zo een goede keuze. Een Les Paul of een soortgelijke gitaar was voor mij beter geweest. Maar dat kan voor jou helemaal anders zijn.

    Groeten.