Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard Operatie "Blije Buurvrouw".... Amp to headphones :)

    Afgelopen week was de buurvrouw even over de vloer en hoewel ze wel bewondering had voor de gitaarcollectie liet ze toch even vallen dat ze me regelmatig "hoort spelen".
    Aangezien haar slaapkamer tegen mijn woonkamer zit staan mijn versterkers zowat tegen haar bed en die 12" speakers verplaatsen toch veel lucht. En als ze vroeg in bed ligt dan kan ik me voorstellen dat je liever niet naar de buurman moet luisteren.

    Tijd dus voor operatie "Blije Buurvrouw"!

    Oude situatie zoals ik meestal speel: (De L5 gebruik ik minder vaak)


    Gitaar - pedalboard - Fender BDRI - Weber Minimass attenuator - speaker. (+ dik geluidsabsorberend paneel achter de amps.)

    De versterker heeft al een buisje met wat minder gain in V1 en de attenuator (eventueel aangevuld met een volumedrop dmv de Boss GE-7 in de effects loop) haalt het volume al aardig omlaag. Prima voor overdag en vroeg op de avond.
    Maarja, meestal heb ik pas na 22:00 tijd om te spelen en dan wil ik lekker even een uurtje of 2 met een backing track jammen. Of iets nieuws leren. En ik ben te aardig om de buren daar nog langer mee lastig te vallen

    Simpele oplossing: klein solid state/digitaal oefenversterkertje met aux in.... BORING! (En lastig te plaatsen i.v.m. beperkte ruimte)
    Dure oplossing: Two Notes Torpedo Live (850 euro gaat me net te ver voor de buren)

    Mijn oplossing:

    Mixertje van de used products: Behringer Xenyx Q802USB
    En van Bax; H&K Red box 5, AKG K240 MKII en een kabeltje.
    Vervolgens even snel langs de Praxis om wat eiken op maat te laten zagen. Boor boor schroef schroef, en een paar uurtjes later:





    Alles netjes in een kastje tussen de versterkers:
    De line out van de Weber gaat via de Red Box naar 1 kanaal van de mixer, de tablet naar een ander en de koptelefoon kan netjes weggeborgen worden achter het scharnierende tabletdeurtje.
    Als ik de Weber dichtdraai kan ik stil oefenen via de koptelefoon en met een simpele draai aan de knop staan de ruiten weer te rammelen.

    Dit is uiteraard beta versie 0.1 en moet de komende tijd nog afgewerkt worden:
    - De Dyno tablet vervang ik nog voor een iPad
    - kabel management en posities van de onderdelen mag nog wat beter
    - hout even oliën

    Maar voor een avondje plannen/bestellen en een middagje werk ben ik aardig tevreden met mezelf.
    Nu maar weer eens verder gaan met de 4 projectgitaren die nog af moeten...

    Uiteraard zullen jullie vast "betere" suggesties hebben voor een blije buurvrouw en die horen we graag

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.651

    Standaard

    Je krijgt van mij ieder geval respect voor je medemenselijkheid.
    Als je in je eigen huis niet aan lawaai kan ontsnappen is een van de ergste dingen die je kan overkomen, en ik ken het uit eigen ervaring.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Zal wel een hele lekkere buurvrouw zijn.
    147-c Guitars

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sander-H Bekijk bericht
    ... "Blije Buurvrouw" ...
    Pics! or it didn't happen...

    Mooi opgelost, lekker crea bea en everybody happy.
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 augustus 2013
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    423

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    Je krijgt van mij ieder geval respect voor je medemenselijkheid.
    Als je in je eigen huis niet aan lawaai kan ontsnappen is een van de ergste dingen die je kan overkomen, en ik ken het uit eigen ervaring.
    Thnx. Het probleem is een beetje dat ik de buren nooit hoor dus is het moeilijk in te schatten wanneer ik zelf teveel herrie maak. Alleen als er geboord wordt hoor ik ze. Muziek, feestjes, harde TV etc nooit last van ze.

    Intussen heb ik mijn kastjes uitgemest omdat ik wist dat ik nog ergens een iPad2 en houder had liggen.
    Versie 0.2:



    Ik moet nog een audiokabel 3.5mm stereo haaks naar 2x 6.5mm jack bestellen en dan kan ik aan de afwerking beginnen. Volgend weekend denk ik

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top