Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 34
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard HNAD! Mesa Boogie Mark III

    In de meest volledige uitvoering die je kan wensen: simul-class met reverb, GEQ, in hardhouten uitvoering met wicker speakerdoek en een EV 12L speaker.

    Hij gaat zich zeker vermaken met zijn andere Boogie broertje

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

  2. #2

    Standaard

    Prachtig!!!!


    Verzonden uut Knoal mit mien aaiPad 😏
    Allergisch voor zelfbenoemde experts, beterweters en azijnpissers.
    Niet zonder zonden, maar gooi met alle plezier de eerste steen.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Altijd schitterende versterkers gevonden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Congratz, erg fraaie amp, niet alleen qua uitvoering!

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gave amp!
    En goed onderhouden met meubelpoets 😉

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    gefeli. mooie amp, maar weegt ook wel wat met zo'n houten kast.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Mijn versterkers hebben allemaal een houten kast.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  8. #8

    Standaard

    Mooie serie...in het zwart niet verkeerd maar met zo'n houten kast....Heel mooi!

    En ik heb me laten vertellen dat ze best wel geinig klinken. Heb je nog voorbeelden van liedjes waarin hij gebruikt is?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Mijn versterkers hebben allemaal een houten kast.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    De mijne ook wiseguy. Ik doel op het gewicht tussen massief houten shell en de normale uitvoering.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 augustus 2003
    Locatie
    Kaatsheuvel
    Berichten
    1.609

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JVGM-music Bekijk bericht
    Mooie serie...in het zwart niet verkeerd maar met zo'n houten kast....Heel mooi!

    En ik heb me laten vertellen dat ze best wel geinig klinken. Heb je nog voorbeelden van liedjes waarin hij gebruikt is?
    Ze klinken zeker heel vet. Je kan er vrijwel elke sound uithalen, van jazz en blues tot de bruutste metal (mooie Marktplaats tekst he ). Nadeel is de gedeelde EQ, en een gebrek aan een channel volume voor het rhythm kanaal (wat niet echt een op zichzelf staand kanaal is, maar meer een gainstage). Is wel een mod voor te vinden.
    Hierdoor is het erg lastig om bijv. een prachtig clean te krijgen en tegelijkertijd een lekkere ritme/leadsound.

    Ze zijn echter een beetje een ondergewaardeerd beestje en eigenlijk verwoest door een slechte marketing campagne van Mesa Boogie. Ze hebben hem in 1985 in productie genomen (na een korte productietijd van de IIC+). Toen ze in 1990 de (veelzijdigere) Mark IV hebben ontwikkeld, zijn ze toch doorgegaan met het produceren van Mark III's. Maar doordat de IV op dat moment de voorkeur had voor de meeste gitaristen ivm de 3 "echte" kanalen, onafhankelijke EQ's etc., zijn ze in '97 gestopt met de Mark III.

    Dat gezegd hebbende, vind ik het de vetste versterkers waar ik over heb gespeeld. Leadkanaal benaderd de IIC+ nogal, dus luister naar een willekeurig nummer van Metallica, Dream Theater, etc. en dan krijg je wel een idee hoe ze klinken. Ze klinken naar mijn mening beter dan de Mark IV/V en dynamischer (minder compressed, meer "vintage"). Ze gaan wel keihard, en zijn nogal unforgiving. Je hoort elk slordigheidje. Wat op zich niet erg is, want dit dwingt je beter te spelen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top